Δοκιμή Kia Sportage 1.6D 136hp 48V Hybrid GT-Line

To Kia Sportage στην υβριδική έκδοση με τον diesel κινητήρα των 136 ίππων φροντίζει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση αλλά και τους ρύπους.

Βρείτε μας στο
Kia Sportage Hybrid test Traction

Διακριτικά hi-tech και δυναμικό
Αν και προηγμένο το Kia Sportage δεν “φωνάζει” σχεδόν καθόλου τον υβριδικό σύστημα κίνησης του. Δύο διακριτικά σήματα “Hybrid 48V” στα φτερά των εμπρών τροχών είναι όλα κι όλα αυτά που υποδεικνύουν την περιβαλλοντικά φιλική φύση του και τίποτα άλλο.

Το βλέμμα έχει άλλους λόγους για να περιπλανηθεί στο αμάξωμα του SUV της Kia. Η έκδοση GT-Line της δοκιμής με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού διαφέρει μάλιστα από τις υπόλοιπες χάρη στις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών και τη διαφορετική και πιο εντυπωσιακή γρίλια της μάσκας με τους προβολείς ομίχλης να είναι για την περίσταση LED. Οι αλλαγές συνεχίζονται στις ποδιές των προφυλακτήρων που έχουν διαφορετική σχεδίαση εμπρός-πίσω και ολοκληρώνονται με τις μονές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Όλα αυτά τονίζουν περαιτέρω το δυναμικό σχήμα του Sportage και το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του.

Προσεγμένο και εντός
To εσωτερικό του Sportage έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει αυξημένα επίπεδα εργονομίας και λειτουργικότητας. Η σύγχρονη και μετρημένη σχεδίαση του ταμπλό συμβάλλει στην αίσθηση ευρυχωρίας που επικρατεί στην καμπίνα με την οθόνη αφής των 7 ιντσών να βρίσκεται σε πολύ καλή θέση για τον άμεσο έλεγχο των λειτουργιών από τον οδηγό. Η απόκριση της οθόνης είναι γρήγορη και οι πληροφορίες που παρέχει παρουσιάζονται με ιδιαίτερα κατανοητό τρόπο, ενώ το ίδιο άνετα γίνεται και η περιήγηση στα υπομενού.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα χειριστήρια που βρίσκονται ακριβώς από κάτω και ο οδηγός μπορεί να τα συνηθίσει σε διάστημα μόλις μερικών λεπτών. Η καλή θέση οδήγησης ρυθμίζεται εξίσου εύκολα ενώ στο πίσω κάθισμα ακόμη και τρεις ενήλικες κανονικού μεγέθους θα βολευτούν χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα. Δύο βέβαια θα το απολαύσουν περισσότερο και θα εκτιμήσουν ανάλογα στο ταξίδι τόσο την κλίση που μπορεί να πάρει η πλάτη του πάγκου, όσο και τους πολύ καλούς χώρους για τα κεφάλια και τα γόνατα που προσφέρει το Sportage. Τέλος σε αντίστοιχα επίπεδα κινείται και ο χώρος για τις αποσκευές. Αν και λίγο μικρότερος από ότι στην έκδοση χωρίς το υβριδικό σύστημα (οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τον χώρο αποσκευών), η χωρητικότητα ανέρχεται στα 439 λίτρα (έναντι 467 λίτρων) που επαρκούν για τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας και μπορούν να φτάσει έως και τα 1.428 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

EcoDynamics+, για οικονομία και επιδόσεις
O κινητήρας πετρελαίου του υβριδικού συστήματος κίνησης του Sportage αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ανέρχεται στα 320 Nm μεταξύ 2.000-2.250 σ.α.λ. Με τον ηλεκτρικό κινητήρα να “δένει” στον στρόφαλο του μοτέρ εσωτερικής καύσης μέσω ιμάντα, το SUV της Kia επωφελείται διπλά και ο σύγχρονος και πολιτισμένος σε λειτουργία diesel κινητήρας δείχνει ακόμη πιο άμεσος σε απόκριση και δυνατός, ενώ μειώνει παράλληλα την κατανάλωση του.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα των Κορεατών λειτουργεί αψεγάδιαστα και η εμπλοκή του ηλεκτρικού μοτέρ στο βαθύτερο πάτημα του γκαζιού γίνεται αισθητή με μια διακριτή ώθηση που έρχεται σχεδόν από το ρελαντί. Η αμεσότητα είναι μάλιστα τέτοια που κάνει τις δύο πρώτες σχέσεις του κιβωτίου να μοιάζουν πιο κοντές από το ιδανικό και προσανατολισμένες σε εκτός δρόμου αναζητήσεις, αν και δεν είναι έτσι. Η… “ηλεκτρική χείρα βοηθείας” βλέπετε.

Το ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια αποδίδει έως και 16 ίππους επιπλέον, ενώ όταν το Sportage επιβραδύνει, το μοτέρ αντιστρέφει τη λειτουργία του και ως γεννήτρια πλέον αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια στη συστοιχία των μπαταριών που βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών και έχει χωρητικότητα 0,44 kWh. Το μοτέρ λειτουργεί παράλληλα και ως σύστημα start-stop σβήνοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ακόμη και εν κινήσει με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ και τον επαναφέρει σε λειτουργία άμεσα. Η χρήση του μειώνει παράλληλα τον όγκο της μπαταρίας των 12V, αφού στις ανάγκες για ρεύμα συμβάλλει και η μπαταρία ιόντων λιθίου, ενώ μικρότερη έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων είναι και η παραδοσιακή μίζα που χρησιμοποιείται από το μοτέρ μόνο όταν ξεκινάει και είναι “κρύο”.

Η Kia ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα και τελική 180 χλμ./ώρα. με τις “ζωντανή” απόδοση του υβριδικού συστήματος αλλά και την πολύ καλή απόκριση του diesel να κάνει τον επίσημο χρόνο της επιτάχυνσης να ακούγεται μάλλον συντηρητικός.

SUV με “ζωντανή” προσωπικότητα
Το υβριδικό diesel Sportage έχει τη δική του ευχάριστη προσωπικότητα την οποία και θα γνωρίσεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κάνεις στο κάθισμα του. Πριν από αυτό σε έχει “υποδεχτεί” πριν ακόμη βγάλεις το κλειδί από την τσέπη φωτίζοντας το χερούλι της πόρτας του οδηγού. Η πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα και η άμεση απόκριση που έχει το γκάζι του δίνουν τα πρώτα καλά σημάδια συνύπαρξης με το SUV της Kia με την πολύ καλή ηχομόνωση να ακολουθεί. Η ρύθμιση της σχετικά σφιχτής ανάρτησης φαίνεται πως έχει προσεχθεί σε μεγάλο βαθμό και αν δεν ήταν έτσι, οι μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών θα έδειχναν άμεσα την ανεπάρκεια της στην απορρόφηση των ανωμαλιών. Πράγμα που απλά δεν συμβαίνει. Η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση ελέγχει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος, το τιμόνι δεν προβληματίζει με την αίσθηση που δίνει, ενώ και το πεντάλ του φρένου προσφέρει επαρκή πληροφόρηση με τη δύναμη να έρχεται με γραμμικό τρόπο.

Ο ζωηρός κινητήρας συνοδεύεται και από έναν πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα με λογικές διαδρομές και πάντα θετικό κούμπωμα στις αλλαγές των σχέσεων. Το Sportage θα κινηθεί με άνεση στους δρόμους της πόλης, ενώ το ίδιο κάνει και στον επαρχιακό όπου θα ακολουθήσει υπάκουα τις ορέξεις του οδηγού με τα ηλεκτρονικά συστήματα να δίνουν και εδώ το “παρών” με σωστή λειτουργία και πάνω από το όριο της πρόσφυσης.

Πολύ καλά είναι και τα δείγματα γραφής του μοντέλου της Kia στον αυτοκινητόδρομο. Τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα ελέγχονται αποτελεσματικά από την ηχομόνωση και παραμένουν χαμηλά ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες όπου το Sportage πείθει με τη σταθερότητα και την ευθυβολία που το προσφέρει το στιβαρό του πλαίσιο.

Το Kia Sportage με το ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης και τον σύγχρονο turbo κινητήρα πετρελαίου είναι μια μοντέρνα πρόταση που φροντίζει την τσέπη σας προσφέροντας παράλληλα δυναμικές επιδόσεις για τον χαρακτήρα του μοντέλου, τις οποίες και συνοδεύει με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, προσεγμένη συμπεριφορά και σωστούς χώρους για επιβαίνοντες και αποσκευές. Στην δικίνητη έκδοση GT-Line της δοκιμής με τιμή 28.000 ευρώ (οι τιμές του Sportage ξεκινούν από τα 22.590 ευρώ) το SUV της Kia διαφέρει εξωτερικά από τα υπόλοιπα και φέρει παράλληλα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού με “φορτωμένο” ηλεκτρονικό οπλοστάσιο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού και την 7ετή εγγύηση (150.000 χλμ.) που συνοδεύει τα μοντέλα της κορεάτικης εταιρίας.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr