Δοκιμή Nissan Juke 1.0lt 117 PS DCT

Το πρώτο Nissan Juke χάραξε τον δικό του δρόμο και η 2η ολοκαίνουρια γενιά, πιο ώριμη παντού θέλει να συνεχίσει στην ίδια επιτυχημένη εμπορική πορεία. Και μπορεί.

Βρείτε μας στο
Nissan Juke 2020 Δοκιμή Traction

Το πρώτο Juke τάραξε τα νερά όταν και παρουσιάστηκε το 2010 με την ριζοσπαστική του σχεδίαση να διχάζει κοινό και ειδικούς. Το μοντέλο της Nissan απέκτησε όμως σύντομα το δικό του φανατικό κοινό που τελικά ήταν πολύ μεγαλύτερο από όσο ίσως υπολόγιζαν και οι ίδιοι οι Ιάπωνες. Τρανταχτή απόδειξη, οι πωλήσεις του compact SUV που έφτασαν στο ένα εκατ. μονάδες αλλά και η υποκατηγορία που δημιουργήθηκε μετά την έλευση και εμπορική πορεία του μοντέλου των Ιαπώνων.

Το Juke πέρασε πέρσι στη δεύτερη και ολοκαίνουρια γενιά του, η οποία βρίσκεται πλέον και στην χώρα μας. Εμείς βρεθήκαμε στο τιμόνι της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Άμεσα αναγνωρίσιμο και πιο κομψό
Η χαρακτηριστική σχεδιαστική φιλοσοφία του πρώτου Juke έχει διατηρηθεί σε ένα βαθμό και στο νέο που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Juke. “Αιτία” για την χαρακτηριστική του ταυτότητα, αν μη τι άλλο, τα μεγάλα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός με τα φώτα θέσης να παραμένουν από πάνω τους. Έχουν έρθει πιο χαμηλά, δεν είναι πλέον ανάγλυφα και αποτελούν μέρος της σχεδίασης της νέας και σαφώς μεγαλύτερης μάσκας.

Άλλα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία που διατηρούνται και στη δεύτερη γενιά είναι η κεκλιμένη οροφή και οι “κρυφές” χειρολαβές που βρίσκονται κοντά στην τρίτη κολώνα. Εντελώς διαφορετική από την άλλη είναι η σχεδίαση του πίσω μέρους. τα νέα φωτιστικά σώματα παίζουν και σε αυτή την περίπτωση το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση των γραμμών του πίσω μέρους, όπως επίσης και η σχεδίαση τις πίσω πόρτας που κρύβει μέσα της λίγο…σεντάν.

Σε γενικές γραμμές η σχεδίαση του νέου Juke έχει διατηρήσει τη νεανικότητα και τη φρεσκάδα της προηγούμενης γενιάς, παραμένει ξεχωριστή και δυναμική, είναι όμως πλέον πιο εκλεπτυσμένη και κομψή και μάλλον δεν θα προκαλέσει την ίδια πόλωση απόψεων όπως τότε.

Ευχάριστο και ευρύχωρο
Η καμπίνα του Juke συνεχίζει στο ίδιο μήκος κύματος με την εξωτερική του σχεδίαση και σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το ταμπλό παρουσιάζει πολύ πιο ενδιαφέρουσες γραμμές. Οι πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί, με τους τρεις από αυτούς στην κεντρική κονσόλα, κυριαρχούν στο μάτι ενώ οι δύο ακραίοι να επηρεάζουν και τη σχεδίαση του πάνω μέρους του ταμπλό. Τα σπορ σχεδίασης καθίσματα και το αντίστοιχης φιλοσοφίας τιμόνι με το ίσιο κάτω μέρος συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ευχάριστης εικόνας, ό,τι πρέπει και για την αντιμετώπιση της καθημερινότητας και όχι μόνο. Τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει η Nissan είναι πολύ καλής ποιότητας και η εργονομία της καμπίνας προσεγμένη, ενώ ο πορτοκαλί ατμοσφαιρικός φωτισμός δίνει την δική του ευχάριστη νότα όταν πέσει ο ήλιος. Γρήγορα θα βρείτε τη θέση οδήγησης που σας ταιριάζει με τα καθίσματα να προσφέρουν παράλληλα καλή πλευρική στήριξη και η εξοικείωση με τα χειριστήρια να μην διαρκεί παρά λίγα λεπτά.

Η νέα πλατφόρμα CMF-B πάνω στην οποία έχει χτιστεί το Juke προσφέρει μεγαλύτερους χώρους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, για τους επιβαίνοντες αλλά και τις αποσκευές τους. Οι διαστάσεις του Juke έχουν μεγαλώσει με το μήκος να ανέρχεται στα 4.210 χλστ., το πλάτος στα 1.800 και το ύψος στα 1.595 χλστ. Αν και μεγαλύτερο το νέο compact SUV είναι ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά κατά 23 κιλά, χάρη στη χρήση υψηλότερης ποιότητας ατσαλιού για την κατασκευή του πλαισίου του.

Οι πίσω επιβάτες έχουν επιπλέον 58 χλστ. για τα γόνατα τους αλλά και 11 χλστ. περισσότερα για τα κεφάλια τους. Αυτό σημαίνει ότι δύο άτομα με ύψος ακόμη και πάνω από 1,85 μ. θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα του Juke. Παράλληλα το μέγεθος του πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 20% και φτάνει πλέον στα 422 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους, ένα πολύ καλό νούμερο που καλύπτει τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας.

Ένα μοτέρ και δύο επιλογές
Προς το παρόν το νέο Nissan Juke είναι διαθέσιμο με ένα κινητήριο σύνολο, ένα μοτέρ βενζίνης ενός λίτρου, το οποίο με την βοήθεια turbo αποδίδει 117 ίππους και 180 Nm ροπής. Η δύναμη φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ή, όπως στο μοντέλο της δοκιμής, μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. H Nissan κάνει λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο και τελική ταχύτητα της τάξης των 180 χλμ./ώρα με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα έξι λίτρα ανά 100 χλμ. Στην πράξη το μοτέρ του Juke φαίνεται να επιβεβαιώνει σαν αίσθηση τα νούμερα των Ιαπώνων. Ο μικρής χωρητικότητας κινητήρας προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για να κινηθείτε σβέλτα στο αστικό περιβάλλον αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο λύνει κυριολεκτικά τα χέρια, ειδικά εντός πόλης και παρουσιάζεται γρήγορο στη λειτουργία του. Η τελευταία επηρεάζεται αισθητά ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλέξει ο οδηγός (Eco, Sport, Standard) με την Sport επιλογή να αφήνει το μοτέρ να ανεβάσει και τις περισσότερες στροφές μέχρι και την επόμενη αλλαγή. Παράλληλα, και στα ίδια χιλιόμετρα σε σχέση με την Eco, κρατά και μικρότερη σχέση στο κιβώτιο, άρα και τις στροφές πιο ψηλά, ώστε να υπάρχει πάντα διαθέσιμη ισχύς.

Ευχάριστο και στον δρόμο
Με τη σχεδίαση εντός και εκτός αλλά και την ποιότητα κατασκευής να σε έχουν προδιαθέσει θετικά πριν ακόμη ξεκινήσεις, το νέο Juke καταφέρνει να μην απογοητεύσει ούτε όταν αρχίσουν να κυλούν οι τροχοί του. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει την ορατότητα που ψάχνει κανείς από ένα SUV, η καμπίνα είναι όσο ήσυχη χρειάζεται και στον ανοιχτό δρόμο ενώ σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης. Το νέο Juke δεν τα καταφέρνει καλά μόνο στις ευθείες και στους δρόμους της πόλης αλλά και σε δρόμο με στροφές. Το πλαίσιο του είναι στιβαρό, η ανάρτηση σχετικά σφιχτή -χωρίς όμως να είναι άβολη- το τιμόνι άμεση και τα φρένα παρουσιάζονται προοδευτικά και δυνατά. Άμεσες είναι και οι αντιδράσεις του Juke στις εντολές του οδηγού με τα ηλεκτρονικά συστήματα να κάνουν πολύ καλή δουλειά όταν το παρακάνει αυτός που βρίσκεται στο τιμόνι. Γενικά το Juke τα καταφέρνει πολύ καλά σε κάθε συνθήκη, ενώ δεν θα προβληματίσει ούτε σε βατούς χωματόδρομους. Αν τα πράγματα δυσκολέψουν λίγο ωστόσο τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ των 19ρηδών τροχών θέλουν στο χώμα λίγη προσοχή.

Το νέο 1.000άρι Nissan Juke προσφέρεται στη χώρα μας σε έξι διαφορετικές εκδόσεις με την βασική έκδοση Energy να είναι διαθέσιμη μόνο ως χειροκίνητη, με τιμή εκκίνησης τα 17.900. Σαν επιλογή to νέο Juke θα εξυπηρετήσει άριστα αυτόν που ζητά ένα ciompact SUV για τις καθημερινές μετακινήσεις, με ενδιαφέρουσα συμπεριφορά και χώρους που θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και στο ταξίδι. Για το αν ζητάτε και ξεχωριστή σχεδίαση δεν το συζητάμε καν. Λογικά και για να διαβάζετε αυτές τις γραμμές αυτή ήταν που σας έφερε ως εδώ!

Δείτε εδώ όλες τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Nissan Juke.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr