Το νέο Nissan Qashqai το έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν σε εκδόσεις υβριδικές και βενζίνης. Αυτή την φορά όμως ήρθε η ώρα να το δούμε σε μια… εναλλακτική έκδοσή του. Και αυτό γιατί έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο το οποίο κινείται με ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αντλεί την ενέργειά του από θερμικό μοτέρ βενζίνης. Το τελευταίο μάλιστα έχει και το ρόλο να φορτίζει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Πάμε όμως να τα δούμε όλα αναλυτικά, για το νέο Nissan Qashqai.
Νέο από το “πάτωμα” μέχρι την οροφή
Στο νέο αυτό ξεκίνημα του Qashqai τρίτης γενιάς, η Nissan έχει διατηρήσει τις κατευθυντήριες αρχές που οδήγησαν στην σύλληψη της ιδέας, στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των δύο προηγούμενων γενεών του. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει λένε και εδώ το βλέπουμε και στην πράξη. Χάρη στη νέα πλατφόρμα Alliance CMF-C, το Qashqai δεν φαίνεται μόνο αλλά είναι πραγματικά καινούργιο. Όπως και στους “προκατόχους” του, η αισθητική αποτελεί δημιούργημα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, ενώ στον μηχανολογικό τομέα την καθοδήγηση ανέλαβε το Nissan Technical Center Europe, που βρίσκεται στο Cranfield του Ηνωμένου Βασιλείου. Σημαντικά στοιχεία του σχεδιασμού του είναι προφανώς το εμπρός μέρος με τα ιδιαίτερα φώτα και η επιθετική μάσκα, την οποία η Nissan ονομάζει V-Motion. Η σχεδιαστική αυτή προσέγγιση συνεχίζεται και πίσω, ενώ οι αγοραστές μπορούν να παραγγείλουν το αυτοκίνητο και με διχρωμία στην οροφή. Μάλιστα για πρώτη φορά υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης ζαντών 20 ιντσών στο Qashqai. Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ. στα 2.666 χλστ. με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35 χλστ. στα 4.425 χλστ. Το ύψος έχει αυξηθεί οριακά κατά 25 χλστ. φτάνοντας τα 1.625 χλστ. το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 32 χλστ. στα 1.835 χλστ.
Νέος (εσωτερικός) κόσμος
Προφανώς και σε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, εξολοκλήρου νέα είναι και η καμπίνα των επιβατών. Όλα είναι σχεδιασμένα από την αρχή, ενώ και τα υλικά είναι προσεγμένα. Όλη η επιφάνεια του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό μέχρι τη μέση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα πάνελ των θυρών εμπρός. Τα σημεία επαφής με τους αγκώνες του οδηγού είναι και αυτά μαλακά τόσο στο υποβραχιώνιο της πόρτας όσο και σε αυτό ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, αν και δεν έχει ρύθμιση ύψους το τελευταίο. Από τη μέση και κάτω τόσο στο ταμπλό, όσο και στις εμπρός πόρτες τα υλικά είναι σκληρά και ανθεκτικά σε χτυπήματα, γδαρσίματα κλπ. Τα πάνελ των πίσω θυρών από την άλλη είναι εξολοκλήρου από σκληρό πλαστικό. Η εργονομία είναι εξαιρετική και το ίδιο ισχύει και για την περιμετρική ορατότητα του αυτοκινήτου. Μικρή εξοικείωση θα χρειαστεί μόνο με το σύστημα πολυμέσων και την οθόνη αφής. Ο πίνακας οργάνων με τα αναλογικά όργανα και την ψηφιακή οθόνη είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων (υπάρχει και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπως αυτός που φαίνεται στις εικόνες), ενώ τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι σωστά τοποθετημένα. Οι χώροι είναι άνετοι για τους εμπρός επιβάτες, με αρκετές και ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι “τσέπες” στις πόρτες είναι αρκετά μεγάλες. Πίσω εύκολα θα βολευτούν δύο ενήλικες, ενώ και τρίτος μεσαίου αναστήματος δεν θα έχει πρόβλημα σε μικρές μετακινήσεις (τα καλά του μεγαλύτερου μεταξόνιου είναι ο αυξημένος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών). Το τούνελ δαπέδου δεν είναι έντονο και δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα τα πόδια του μεσαίου επιβάτη, ενώ απουσιάζουν οι αεραγωγοί για τους πίσω. Στα σημαντικά, το σχεδόν κάθετο άνοιγμα 90 μοιρών των πίσω θυρών ως προς το αμάξωμα, κάτι που διευκολύνει το μπες/βγες στο πίσω κάθισμα. Ευπρόσδεκτος είναι ο νυχτερινός φωτισμός, ενώ τα καθίσματα είναι αναπαυτικά. Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης 9 ιντσών οθόνη (προσφέρεται και μεγαλύτερη 12,3 ιντσών) του NissanConnect είναι μια ψηφιακή πύλη για τις ρυθμίσεις της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, αλλά και του οχήματος και είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay. Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων του συστήματος, ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι από 436 έως 504 λίτρα, ανάλογα με την διαμόρφωση της θέσης του δαπέδου. Αξίζει να σημειώσω εδώ, πως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος παραμένει επίπεδος (αν επιλέξετε την υψηλή θέση δαπέδου).
Ένα ηλεκτρικό που… καίει βενζίνη
To Nissan Qashqai e-Power δεν είναι ακόμη ένα υβριδικό. Βλέπετε εδώ οι Ιάπωνες της Nissan χρησιμοποιήσαν όλη την τεχνογνωσία που έχουν αποκομίσει και από τους δύο κόσμους (θερμικό μοτέρ, ηλεκτροκίνηση) και μέσω της χρήσης κιβωτίου μιας σχέσης και της τεχνολογίας Linear Tune, η οποία παρακολουθεί τον βενζινοκινητήρα και αυξάνει σταδιακά την ταχύτητα περιστροφής του, καλύπτει πάντα τις ανάγκες φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα. Έτσι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα… παραδοσιακό υβριδικό όπου το θερμικό μοτέρ κινεί το αυτοκίνητο και αυτό γιατί εδώ το θερμικό μοτέρ είναι μόνο για να καλύπτει τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. Στην πράξη έχουμε ένα αυτοκίνητο που σου προσφέρει την εμπειρία του ηλεκτρικού με εξαίρεση τον ελάχιστο θόρυβο του θερμικού μοτέρ, όταν αυτό χρειάζεται να λειτουργήσει. Και εδώ όπως και στο αμιγώς ηλεκτρικό LEAF υπάρχει το σύστημα e-Pedal, το οποίο ουσιαστικά κάνει το πεντάλ του φρένου… διακοσμητικό, καθώς επιβραδύνει το αυτοκίνητο, φορτίζοντάς το παράλληλα, κάθε φορά που αφήνουμε το πεντάλ γκαζιού. Όλα αυτά στην πράξη μας έκαναν να έχουμε πραγματική μέση κατανάλωση στα 6,0 λίτρα/100 χλμ. από το θερμικό, τρικύλινδρο μοτέρ των 1.5 λτ. με την απόδοση να είναι στους 190 ίππους. Η επιτάχυνση είναι 0-100 χλμ./ώρα στα 7,9 δλ. ενώ ο μόνος περιορισμός είναι στην τελική ταχύτητα, που φτάνει στα 170 χλμ./ώρα (περιορισμός σχετικά με τις συμβατικές εκδόσεις πάντα, γιατί δεν λες περιορισμό τα 170 χλμ./ώρα). Κατά τα άλλα έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο το οποίο οδηγικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις συμβατικές εκδόσεις, ενώ είναι πιο ήσυχο και με λιγότερους κραδασμούς, προσφέροντας πάντοτε ακαριαία επιτάχυνση!