Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe EDC Initiale Paris 155 PS

Η δεύτερη γενιά του Renault Captur παρουσιάζεται πιο ώριμη από ποτέ και στην κορυφαία έκδοση Initiale Paris απλά σε... κακομαθαίνει.

Βρείτε μας στο
Renault Capture Initiale Parirs 155 Ps Δοκιμή Traction.gr

Η προηγούμενη γενιά του Renault Captur είναι ένα από τα πιο μοσχοπουλημένα μοντέλα της γαλλικής εταιρίας καθώς αποτέλεσε το best seller της κατηγορίας του για επτά σερί χρονιές με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τις 1,5 εκατ. μονάδες. Η νέα δεύτερη γενιά έρχεται βελτιωμένη σε όλους του τομείς που ζήτησε το κοινό, προσθέτοντας σε αυτά τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Γάλλων αλλά και τις δικές τους ιδέες αναφορικά με τις λύσεις στην πρακτικότητα, την εργονομία και την τεχνολογία. Εμείς δοκιμάσαμε την κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού έκδοση Initiale Paris και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Το μεγαλύτερο έναντι της προηγούμενης γενιάς Captur είναι ένα μοντέλο που καταφέρνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά ειδικά στην έκδοση Initiale Paris που φέρει αυτό το βαθύ σκούρο μεταλλικό μωβ χρώμα, το οποίο δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση με την ανοιχτόχρωμη γκρι οροφή του. Αποκλειστικές γι αυτή την έκδοση είναι και οι ζάντες των 18 ιντσών που “δένουν” πολύ καλά με τις αναλογίες του αμαξώματος με τις διακριτικές καμπύλες και τη χαρακτηριστική μάσκα που βλέπουμε σε όλα τα νέας γενιάς Renault. Χαρακτηριστική είναι και η “υπογραφή” των πίσω φωτιστικών σωμάτων, ακόμη περισσότερο τη νύχτα, με το νέο Captur να αποπνέει οπτικά μια μοντέρνα αίσθηση στιβαρότητας.

Με μήκος 4.227 χλστ. και πλάτος 1.797 το Captur έχει μεγαλώσει αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του και βρίσκεται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρών SUV που, με τέτοιες διαστάσεις, δεν τα λες πλέον και τόσο μικρά. Η Renault αξιοποίησε πλήρως το έξτρα μήκος των 11 εκατοστών αλλά και το πλάτος που μετρά πλέον δύο εκατοστά περισσότερα και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.639 χλστ. οι χώροι της καμπίνας του Captur είναι επαρκέστατοι για τέσσερις ενήλικες κανονικού μεγέθους, συν ένα ακόμη άτομο μικρότερων διαστάσεων.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά με το σπορ δερμάτινο κάθισμα του, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Initiale Paris, να ρυθμίζεται ηλεκτρικά και να τοποθετεί το σώμα σε σωστή θέση που προσφέρει πολύ καλή εποπτεία του δρόμου. Εργονομικά το ταμπλό του Captur είναι πολύ προσεγμένο παρέχοντας έλεγχο τόσο μέσω σωστά ομαδοποιημένων φυσικών κουμπιών όσο και μέσω της υψηλής ευκρίνειας οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο στις 9,3 ίντσες. Μέσα από την οθόνη με την κάθετη διάταξη έχετε παράλληλα πρόσβαση σε δεκάδες ρυθμίσεις που αφορούν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και σε επιλογές εξατομίκευσης, όπως για παράδειγμα στο χρώμα για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας αλλά σε ποια σημεία μπορείτε να τον ενεργοποιήσετε. Όλα γίνονται εύκολα και κατανοητά και ο χρόνος που απαιτείται για την εκμάθηση του συστήματος κινείται σε απολύτως λογικά όρια, ενώ θετική εντύπωση προκαλεί και το σύστημα ήχου της Bose που αποδίδει εντυπωσιακά και γεμάτα τις μεσαίες και χαμηλές συχνότητες.

Στα 422 με 536 λίτρα βρίσκεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Captur με τα καθίσματα στη θέση τους. Όχι, δεν έχει γίνει κάποιο λάθος στο παραπάνω νούμερο, ο χώρος αποσκευών μπορεί να μεταβάλλει τον όγκο του αφού η πίσω σειρά καθισμάτων του Captur είναι συρόμενη. Έτσι αν έχετε μικρούς σε μέγεθος επιβάτες στο πίσω κάθισμα μπορείτε να τον μεγαλώσετε και να μεταφέρετε περισσότερες αποσκευές και αντικείμενα, με το κάθισμά να σύρεται με μοχλούς που βρίσκονται τόσο μέσα στην καμπίνα όσο και στον χώρο αποσκευών.

Άλλα 27 λίτρα αποθήκευσης θα βρείτε συνολικά στο εσωτερικό του Captur, διάσπαρτα, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων. Γενικά και παρά τη μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό αλλά και των θυρών το μοντέλο της γαλλικής εταιρίας βρίθει έξυπνων και πρακτικών λύσεων. Μεγάλες βαθιές ποτηροθήκες στη κεντρική κονσόλα, “τεμπέλης” που ανοίγει και φανερώνει ακόμη ένα χώρο αποθήκευσης, θήκες στις εμπρός αλλά και στις πίσω πόρτες για μπουκάλια έως και 1,5 λίτρα και φυσικά το τεράστιο συρόμενο ντουλάπι μπροστά από το συνοδηγό είναι οι πρακτικές λύσεις που κάνουν την αποθηκευτική διαφορά στο εσωτερικό του Captur και λύνουν τα χέρια στους επιβαίνοντες και στις μεγαλύτερες διαδρομές.

Η κεντρική κονσόλα χωρίζεται από τη μέση και κάτω σε δύο τμήματα-ράφια προσφέροντας έξτρα θέσεις για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα, με το πάνω μέρος να φιλοξενεί και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Και αυτός θα μπορούσε να απουσιάζει εντελώς με μικρότερα κουμπιά να τον αντικαθιστούν πλήρως, κάτι που θα μεγάλωνε ακόμη περισσότερο το υπερυψωμένο “ράφι”. Η προσεγμένη αισθητική του όμως δικαιολογεί αυτή την επιλογή των Γάλλων που ούτως ή άλλως έχουν προσέξει πολύ σε αυτό τον τομέα το Captur.

Η κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Paris Initiale του νέου Captur κινείται από τον εν σειρά 4κύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.333 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 155 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. αλλά ακόμη πιο σημαντικά ίσως 270 Nm ροπής στις μόλις 1.800 σ.α.λ. Αυτόν έφερε το μοντέλο της δοκιμής με την συγκεκριμένη έκδοση να είναι επίσης διαθέσιμη και με τον κινητήρα πετρελαίου Blue dCi των 115 ίππων. Το μοτέρ βενζίνης συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο βάρους 1.376 κιλών γαλλικό SUV. Σύμφωνα με τη Renault τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 8,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 202 χλμ./ώρα.

Στην πράξη ο κινητήρας αποτελεί ένα από τα πλέον πολιτισμένα μηχανικά σύνολα στην κατηγορία του με τους κραδασμούς να λάμπουν δια της απουσίας τους και τα επίπεδα θορύβου να βρίσκονται ιδιαίτερα χαμηλά χάρη και στην πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι στον τομέα της ηχομόνωσης. Αρχικά μπορεί να νομίζετε πως οι 155 ίππου που ανακοινώνει η Renault βρίσκονται μόνο στα χαρτιά, με το Captur να κινείται σβέλτα και αθόρυβα και το κιβώτιο να αλλάζει σχέσεις σχεδόν ανεπαίσθητα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων. Αυτό είναι πραγματικότητα, μέχρι να επιλέξετε το πρόγραμμα Sport, το οποίο αλλάζει τόσο τη λειτουργία του κιβωτίου όσο και του μοτέρ με τα δύο μαζί να γίνονται σαφώς πιο άμεσα και “ετοιμοπόλεμα” και να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Και στις δύο περιπτώσεις το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί σωστά με τις αλλαγές να γίνεται γρήγορα και αρμονικά. Τέλος, η μέση κατανάλωση του Captur ανέρχεται στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. μια τιμή πολύ λογική για μοτέρ 155 ίππων με την Renault να ανακοινώνει μέση τιμή 5,5-5,7 λίτρα ανά 100 χλμ.

Ο δυνατός και πολιτισμένος κινητήρας συνδυάζεται ιδανικά με το στιβαρό αμάξωμα και την ήσυχη καμπίνα του γαλλικού SUV και δημιουργούν ένα σύνολο που θα σας συντροφεύσει με αξιώσεις εντός αλλά και εκτός πόλης. Η ανάρτηση σε γενικές γραμμές απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες εκτός και αν είναι κάθετες, όπου σε αυτή την περίπτωση γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό, όπως και κάποιοι μικροτριγμοί. Οι μικρότερες σε διάμετρο ζάντες των 17 ή ακόμη και 16 ιντσών με τις οποίες είναι διαθέσιμο το Captur στις άλλες εκδόσεις του θα βάλουν εδώ ένα ακόμη λιθαράκι στον τομέα της άνεσης χωρίς λογικά να αφαιρούν από τη δυναμική του συμπεριφορά στην οποία προσθέτουν οι 18άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής. Ο οδηγός κρατά στα χέρια του ένα ελαφρύ και άμεσο τιμόνι που θα τον βοηθήσει να κινηθεί πολύ γρήγορα εφόσον το επιθυμεί στις στροφές έχοντας συμπαραστάτη τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και τον ηλεκτρονικών βοηθημάτων αλλά και τα δυνατά φρένα με το σύστημα πέδησης να δίνει καλή αίσθηση στο πεντάλ.

Η τιμές για το νέο Renault Captur ξεκινούν από τα 16.800 ευρώ για τη βασική έκδοση Authentic με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων και από τα 19.180 ευρώ για την ίδια έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου dCi των 1,5 λίτρων και 95 ίππων. Η τιμή εκκίνησης για την κορυφαία έκδοση Initiale Paris της δοκιμής ανέρχεται στα 31.610 ευρώ και είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με τον βενζινοκινητήρα στην έκδοση με τους 155 ίππους (προς το παρόν τουλάχιστον η ισχυρότερη έκδοση αυτού του μοτέρ “δεσμεύεται” μόνο γι αυτή),  αλλά και με το πετρελαιοκίνητο μοτέρ dCi των 115 ίππων.

Δείτε τον Κώστα Στεφανή και τον γνωστό σεφ Πάνο Ιωαννίδη να συζητούν και να οδηγούν το νέο Renault Captur.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr