Δοκιμή Renault Captur 1.5 dCi 90 ps

Οδηγούμε το Renault Captur με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi, που αποδίδει 90 ίππους και διαθέτει αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων


Με το Captur, που παρουσιάστηκε το 2013, η Renault πέτυχε φλέβα χρυσού. Δημιούργησε ένα αστικό crossover ή μικρό SUV, το οποίο συνδύασε στοιχεία από το μικρότερο Clio και το μεγαλύτερο Kadjar, σε ένα πακέτο που… έσπασε ταμεία. Κάπως έτσι, το Renault Captur έχει αναδειχθεί σε best seller της γαλλικής μάρκας στην Ευρώπη και συνεχίζει απτόητο τη διαδρομή του. Καθώς παλαιότερα είχαμε οδηγήσει την έκδοση βενζίνης 0,9 TCe, τώρα ήρθε η σειρά για την έκδοση πετρελαίου 1.5 dCi, με ισχύ 90 ίππων.

Εμφανισιακή ανανέωση
Για να το διατηρήσει φρέσκο, η Renault έχει ήδη προχωρήσει σε μία ανανέωση του Captur. Μπορεί οι αλλαγές να μη “βγάζουν μάτι”, ωστόσο είναι υπαρκτές. Πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές ήταν το μεγαλύτερο Kadjar, με στόχο το Captur να γίνει περισσότερο δυναμικό. Η ανανεωμένο μάσκα, τα πιο φουσκωμένα φτερά και τα νέα φώτα τεχνολογίας LED χαμηλά στον προφυλακτήρα, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Παράλληλα, η επικάλυψη χρωμίου σε επιμέρους σημεία όπως η μάσκα και οι πόρτες, καθώς και οι αλουμινένιες ποδιές, δίνουν τη δική τους νότα. Από την έναρξη του λανσαρίσματος του Renault Captur, οι Γάλλοι έδωσαν έμφαση στην εξατομίκευση. Κυριότερη απόδειξη αυτού είναι η ποικιλία σε χρωματισμούς, καθώς πέραν της διχρωμίας, το μικρό γαλλικό SUV προσφέρεται σε περισσότερους από 30 χρωματικούς συνδυασμούς. Πέραν της διχρωμίας, οι μαύροι καθρέφτες και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών Black Diamond, συνεισφέρουν στη διαμόρφωση μιας πιο σπορ εικόνας.

Όσον αφορά στις διαστάσεις, το Captur έχει μήκος 4.122, πλάτος στα 1.778 και ύψος 1.566 χιλιοστών, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2,6 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 170 εκατοστά, γεγονός που σημαίνει πως το Captur μπορεί να κινηθεί με άνεση σε καλής ποιότητας χωματόδρομο.

Συνδυάζοντας χώρους και τεχνολογία
Αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό του Renault Captur. Ένας λόγος που τα SUV έχει γίνει τόσο δημοφιλή είναι η πολυχρηστικότητα και το Captur, υπηρετεί αυτό το σκοπό. Οι χώροι αποθήκευσης είναι πολλοί, με αποκορύφωμα το μεγάλων διαστάσεων συρταρωτό ντουλαπάκι του συνοδηγού Easy Box, που έχει χωρητικότητα 11,5 λίτρων. Η χωρητικότητα αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 377 και 1.235 λίτρων, ανάλογα με τη θέση που θα έχουν τα καθίσματα. Στην έκδοση Expression που οδηγήσαμε, το Renault Captur διαθέτει σύστημα πολυμέσων Media Nav Evolution τελευταίας γενιάς, η χρήση του οποίου γίνεται μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών. Το σύστημα είναι συμβατό με Apple Car Play και Android Auto, ενώ προσφέρει και υπηρεσίες πλοήγησης. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει αισθητήρες παρκαρίσματος ή, ανάλογα με την έκδοση, κάμερα οπισθοπορείας, ενώ παίρνει μπροστά χάρη σε πάτημα ενός κουμπιού Start, με χρήση κάρτας και όχι κλειδιού.

Ανάμεσα στα τεχνολογικά συστήματα του Renault Captur, συγκαταλέγονται το σύστημα Start&Stop που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης, το Hill Start Assist, που βοηθά στην εκκίνηση σε κεκλιμένο επίπεδο.

Πετρελαιοκινητήρας και αυτόματο κιβώτιο
To Renault Captur 1.5 dCi που οδηγήσαμε, έχει ισχύ 90 ίππων στις 4000 στροφές. Εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων EDC, ενώ η ροπή του είναι 220 Nm και εμφανίζεται από τις 1750 στροφές. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Renault, η μέση κατανάλωσή του σε κύκλο WLTP, κυμαίνεται μεταξύ 4,3 και 4,4 λίτρων/100 χλμ., τη στιγμή που οι εκπομπές ρύπων είναι μεταξύ 113 και 117 γραμμαρίων CO2/χλμ. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το μικρό SUV χρειάζεται 13,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χλμ. από στάση, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 172 χλμ./ώρα.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Renault Captur 1.5 dCi των 90 ίππων, είναι αρκετά ευκολοδήγητο. Αν και μικρό δεν παύει να είναι SUV, ωστόσο εντός πόλης είναι άνετο και ευέλικτο. Η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου EDC δεν προκαλεί κομπιάσματα στην κίνηση, ενώ το τιμόνι μεταφέρει σωστή αίσθηση για το σύστημα διεύθυνσης στον οδηγό. Η κίνηση σε αυτοκινητόδρομο είναι δυνατό στοιχείο για το πετρελαιοκίνητο Captur, ειδικά εφόσον ο οδηγός επιδιώξει να οδηγήσει με βασικό κριτήριο τη βέλτιστη κατανάλωση. Η απόδοση των φρένων είναι καλή, ενώ το στήσιμο έχει γίνει με βασικούς πυλώνες την καλή ποιότητα κύλισης και την άνετη μετακίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο, και όχι αν κάποιος αναζητά τις απόλυτες επιδόσεις, που δεν είναι το ζητούμενο στο συγκεκριμένο όχημα, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι προβλέψιμη και στα επίπεδα που χρειάζεται.

Η τιμή του Renault Captur 1.5 dCi που οδηγήσαμε, στην πλούσια από πλευράς εξοπλισμού έκδοση Expression, είναι 20.370 ευρώ. Η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει πέραν όσων αναφέραμε, Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου, επένδυση ταμπλό και καθισμάτων σε μαύρο χρώμα, διχρωμία αμαξώματος, πλήρως ανακλινόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, προβολείς ομίχλης LED σε πλαίσιο χρωμίου, χρωμιωμένη πλαϊνή προστατευτική λωρίδα αμαξώματος κ.α.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και πιο προσιτές εκδόσεις, καθώς η τιμή της βασικής έκδοσης Renault Captur με πετρελαιοκινητήρα, ξεκινά από 16.300 ευρώ.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr