Τα SUV είναι άκρως δημοφιλή στην Ελλάδα (και όχι μόνο) και όπως είναι λογικό οι εταιρείες θέλουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Αυτό προσπαθεί και η Renault με το Kadjar, το οποίο ανανέωσε προσφάτως, προκειμένου να το διατηρήσει σύγχρονο και updated με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες. Εμείς το οδηγούμε στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.3 TCe ο οποίος αποδίδει 140 ίππους και για την περίσταση εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο EDC. Πάμε λοιπόν να διαβάσουμε τα πάντα για το γαλλικό SUV.
Βρες τις διαφορές
Το Renault Kadjar ως γνωστόν βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Nissan Qashqai, μόνο που διαθέτει αρκετές διαφορές εμφανισιακά. Τόσες που αν δεν γνωρίζεις την παραπάνω πληροφορία δεν καταλαβαίνεις την συγγένεια των δύο αυτοκινήτων. Αυτό δεν αλλάζει και στην ανανεωμένη έκδοσή του, η οποία διατηρεί αναλλοίωτο τον σχεδιαστικό της χαρακτήρα, έχοντας παράλληλα κάποιες στοχευμένες αλλαγές. Ποιες είναι αυτές; Τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED εμπρός και πίσω (με τη νέα “υπογραφή C” όταν είναι αναμμένα), οι ανασχεδιασμένες ζάντες, οι ενθέσεις χρωμίου στο αμάξωμα και οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες. Συνηθισμένες παρεμβάσεις, που συναντάμε σε πολλά… επικαιροποιημένα μοντέλα. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4.449 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.836 και 1.607 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιό του παραμένει φυσικά στα 2.646 χλστ.
Με στοιχεία… πολυμορφικού
Την ίδια “πολιτική ανανέωσης” η Renault υιοθέτησε και για την καμπίνα του… φρεσκαρισμένου Kadjar. Έτσι, θα δούμε μικρές αλλαγές όπως ανανεωμένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, η οποία προσφέρει καλύτερη ευκρίνεια ανεξαρτήτως συνθηκών φωτισμού, ενώ το πάνελ για το σύστημα κλιματισμού έχει ανασχεδιαστεί και είναι εργονομικότερο. Αλλαγές υπάρχουν επίσης στο υλικό των αεραγωγών, των χειρολαβών, αλλά και των διακοπτών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Φυσικά, η άριστη εκμετάλλευση χώρων στην καμπίνα είναι και πάλι εδώ, για να κάνει την ζωή μας πιο… εύκολη κατά την παραμονή μας σε αυτή και να μας θυμίσει τα επιτυχημένα πολυμορφικά της Renault και την τεχνογνωσία της μάρκας στον συγκεκριμένο τομέα. Έτσι, θα δούμε μεγάλους χώρους για αντικείμενα, σε βολικά σημεία, ενώ πέντε άτομα μπορούν να βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στην πίσω σειρά. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι στα 527 λίτρα (με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.478 λίτρα).
Γαλλικά και… to the point!
Και κάπου εδώ αρχίζει το… νόημα. Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Renault Kadjar. Και αυτό γιατί πλέον εκεί τοποθετείται το μοτέρ 1.3 TCe, το οποίο στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. αλλά και 240 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. Η ποιότητα λειτουργίας του είναι σε πολύ καλό επίπεδο, δεν παράγει έντονο θόρυβο ή κραδασμούς που θα ενοχλήσουν στην καμπίνα, ενώ η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι πολύ καλή από χαμηλά, παρουσιάζοντας γεμάτη απόδοση έως και τις 4.500 σ.α.λ. Στην πράξη, το μοτέρ αποδεικνύεται αρκετό για κάθε… σενάριο μετακίνησης (ακόμη και με το αυτοκίνητο γεμάτο αποσκευές και επιβάτες), με το βάρος του (1.470 κιλά) να μην μοιάζει εμπόδιο στις επιδόσεις του. Αυτές σε απόλυτους αριθμούς αποτυπώνονται ως εξής: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα! Καλές τιμές για την κατηγορία, στις οποίες συνεισφέρει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων με τις γρήγορες αλλαγές του. Και πάμε στην κατανάλωση τώρα. Η Renault ανακοινώνει μέση τιμή στα 5,6-5,8 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 στα 133-137 χλμ./γρ. Στην πράξη τώρα, εμείς κινηθήκαμε με μέση τιμή, σε πραγματικές συνθήκες και με το ECO Mode ενεργοποιημένο στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο καταναλώνει περίπου 6,5 – 7,0 λίτρα/100 χλμ. Με το ECO Mode απενεργοποιημένο, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, αλλά και η κατανάλωση αυξάνεται.
Άνετο και ασφαλές
Αυτές είναι οι δύο λέξεις που επιλέγω για να χαρακτηρίσω την οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου Renault Kadjar. Οι Γάλλοι μηχανικοί έχοντας πλήρη συνείδηση του αυτοκινήτου τους και της κατηγορίας στην οποία ανήκει, επέλεξαν να δώσουν προτεραιότητα στην άνεση. Και τα έχουν καταφέρει εξαιρετικά. Η ανάρτηση τα καταφέρνει πολύ καλά κατά την απόσβεση των κραδασμών, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Και όλα αυτά παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω, ο οποίος μόνο στις εγκάρσιες, κάθετες ανωμαλίες του οδοστρώματος (εκεί από όπου θα περάσουν ταυτόχρονα οι δύο πίσω τροχοί) φανερώνει τις όποιες αδυναμίες του. Σε γρήγορη, “στριφτερή” διαδρομή το Kadjar δεν θα πει όχι, αλλά σίγουρα οι κλίσεις που επιτρέπει η ανάρτηση (απόρροια της προτεραιότητας που έχει δοθεί στην άνεση) θα βάλουν όρια στον οδηγό. Το κράτημα πάντως αποπνέει σιγουριά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι εκεί για να μαζέψουν τις όποιες υπερβολές, ενώ σε κάθε περίπτωση δεν θα τρομάξει με τις αντιδράσεις του, ακόμη και σε… εσκεμμένες υπερβολές.
Όσον αφορά τις τιμές του τώρα, το Renault Kadjar ξεκινά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του από τα 19.360 ευρώ, ενώ στις πετρελαιοκίνητες από τα 21.460. Η έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει 24.000 ευρώ και ο εξοπλισμός της είναι πλουσιοπάροχος καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάρτα Renault hands free, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς ηλεκτρικού καθρέφτες, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών AQUILA και οθόνη αφής 7 ιντσών.