Σε μία εποχή που η γκάμα κάθε εταιρείας κατακλύζεται από SUV μοντέλα, τα οποία μάλιστα χαίρουν εμπορικής επιτυχίας, η Skoda Octavia είναι ένα αυτοκίνητο που εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό “χαρτί” της τσεχικής εταιρείας, χωρίς να είναι SUV. Μάλιστα, προσφέρεται και σε μία υπερπλούσια γκάμα εκδόσεων κινητήρων για όλες τις ανάγκες. Αυτή τη φορά, στα χέρια μας βρέθηκε η Plug-In υβριδική έκδοση του μοντέλου με την συνδυαστική ισχύ των 204 ίππων (υπάρχει και ισχυρότερη που συνοδεύεται από το λογότυπο “RS” και αποδίδει 245 ίππους). Πάμε να την γνωρίσουμε αναλυτικά.
Με το πλήρες όνομα Skoda Octavia iV Grand Coupe, το αυτοκίνητο της δοκιμής έρχεται να υποδηλώσει την εξηλεκτρισμένη “φύση” του με το iV που παραπέμπει στην ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας, ενώ το “Grand Coupe” σχετίζεται με το είδος του αμαξώματος (υπάρχει και το Sports Wagon). Στην τέταρτη γενιά της, η Skoda Octavia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo του ομίλου και κατά την σχεδίασή της δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα ο συντελεστής να περιορίζεται στο μόλις 0,24 Cd. Εξωτερικά, η τέταρτη γενιά διατηρεί τη γνώριμη σχεδιαστική της φιλοσοφία. Στο αμάξωμα συναντάμε αρκετές νίκελ λεπτομέρειες τόσο στη μάσκα, όσο και στο περίβλημα των παραθύρων, ενώ το πίσω παρμπρίζ αποτελεί ένα σώμα με το πορτμπαγκάζ. Το γεγονός ότι πρόκειται για Plug-In υβριδική έκδοση επιβεβαιώνεται από την επιπλέον υποδοχή που υπάρχει στο εμπρός τμήμα, αλλά και το λογότυπο iV στο πίσω μέρος. Αξιοσημείωτες είναι και οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18 ιντσών με αρκετά αεροδυναμικό σχήμα και σκουρόχρωμη απόχρωση. Αναφορικά τώρα με τις διαστάσεις, το sedan της τσεχικής εταιρείας έχει μήκος 4.689 χλστ., πλάτος 1.829 και ύψος 1.486 χλστ.
Εσωτερικό: Άπλετοι χώροι και αίσθηση πολυτέλειας
Περνώντας στο εσωτερικό της Skoda Octavia, από το άνοιγμα την πόρτας του οδηγού γίνεται αισθητή η στιβαρή κατασκευή του. Σχεδόν σε κάθε επιφάνεια συναντάμε μαλακές επενδύσεις, ενώ αρκετές νίκελ λεπτομέρειες δημιουργούν ένα αρκετά μοντέρνο αποτέλεσμα. Πάμε στο ψηφιακό περιβάλλον της Skoda Octavia, με την έκδοση της δοκιμής να φέρει δύο ψηφιακές οθόνης. Η πρώτη βρίσκεται πίσω από το εντυπωσιακό σχεδιαστικά τιμόνι με δύο ακτίνες και το μέγεθός της αγγίζει τις 10,25 ίντσες. Ονομάζεται “Virtual Cockpit” και ουσιαστικά αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Η δεύτερη οθόνη είναι αφής και αναλαμβάνει ρόλο Infotainment με το μέγεθός της να φτάνει τις 10 ίντσες. Μέσα από αυτήν απεικονίζεται εκτός των άλλων η κάμερα οπισθοπορείας, οι ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού και επιλέγεται το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual). Ακριβώς από κάτω υπάρχει μία “μπάρα αφής” για την ένταση του ήχου. Eνδιαφέρουσα λεπτομέρεια!
Στους χώρους τώρα, που παραδοσιακά είναι σημείο κλειδί για την Skoda Octavia. Και σε αυτή την γενιά της με αυτό το αμάξωμα είναι ικανή να μεταφέρει ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες (μεσαίου αναστήματος), χωρίς προβλήματα. Το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει άπλετους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το ίδιο ισχύει και για το κεφάλι, παρά την “coupe” κλίση της οροφής. Ταυτόχρονα, υπάρχει μία πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα και στις πόρτες, ενώ δεν απουσιάζει και η θήκη ομπρέλας στην πόρτα του οδηγού. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, λόγω της ύπαρξης μπαταρίας του υβριδικού συστήματος ο όγκος έχει μειωθεί από τα 600 λτ. στα 450 λίτρα, ενώ κάτω από το πάτωμα των αποσκευών υπάρχει η θήκη για τον φορτιστή.
Κινητήρας: 204 ίπποι και σχεδόν 50 χλμ. αυτονομίας
Κάτω από το καπό της Plug-In υβριδικής Skoda Octavia iV Grand Coupe συναντάμε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης TSI με χωρητικότητας 1.395 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στο εύρος 5.000-6.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 1.550 – 3.500 σ.α.λ. Συνδυαστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ η ισχύς φτάνει τους 204 ίππους και η ροπή τα 350 Nm. H κίνηση περνά αποκλειστικά στον εμπρός άξονα μέσω αυτόματου DSG έξι σχέσεων (υπάρχουν και paddles) και το αμάξωμα των 1.608 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τους 220 χλμ./ώρα. Την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει μία μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh, η οποία φορτίζει σε 5 ώρες σε οικιακή πρίζα σούκο και περίπου 3,5 ώρες σε wallbox. Κάπως έτσι, γίνεται εφικτή μία αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 69 χλμ. σύμφωνα με την επίσημη εταιρεία (WLTP).
Στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε ότι ο στόχος των 50 χλμ. χωρίς σταγόνα βενζίνης είναι αρκετά ρεαλιστικός για την Plug-In υβριδική Octavia, ενώ οι πλήρως γεμάτες μπαταρίες επιτρέπουν μία κατανάλωση της τάξης των 3,0 λτ./100 χλμ. (μόλις 1,0 λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η εταιρεία). Από εκεί και πέρα, μόλις οι μπαταρίες αδειάσουν, το αυτοκίνητο κινείται σαν υβριδικό με την μέση κατανάλωση να αυξάνεται στα 6,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες.
Στην πράξη: Ταξιδιάρα “ψυχή” με ελάχιστο κόστος στις αστικές μετακινήσεις
Παραδοσιακά η Skoda Octavia ήταν ένα αυτοκίνητο που προοριζόταν για άνετα ταξίδια! Φόρτωνες οικογένεια-αποσκευές και “έγραφες” άνετα ταξίδια μαζί της. Στην περίπτωση της Plug-In υβριδικής έκδοσης του σήμερα, οι δύο κινητήρες και η συνδυαστική ισχύς 204 ίππων προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις που θα καλύψουν τους “ανήσυχους” οικογενειάρχες. Στον αυτοκινητόδρομο, το τσέχικο sedan είναι πολύ στιβαρό, αλλά πλέον έχει μετατραπεί και σε ένα οικονομικό όχημα για αστικές μετακινήσεις. Τα σχεδόν 50 χλμ. είναι μία επαρκής τιμής για τις καθημερινές ανάγκες, οπότε αν υπάρχει πάρκινγκ με δυνατότητα φόρτισης, η Skoda Octavia iV Grand Coupe γίνεται ο “εχθρός” του πρατηριούχου της γειτονιάς. Ασφαλώς, οι 204 ίπποι δεν αρκούν για να μετατρέψουν ένα αυτοκίνητο σε σπορ όχημα, άλλωστε δεν είναι αυτός ο χαρακτήρας της Octavia. Η ρύθμιση της ανάρτησης δίνει έμφαση στην άνεση, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται μικρές, αλλά απροβλημάτιστες κλίσεις σε ταχύτερους ρυθμούς. Επίσης, το βάρος της και γενικότερα το μέγεθός της από ένα σημείο κι έπειτα γίνονται αισθητά. Τα φρένα είναι ισχυρά, αλλά το πεντάλ δεν είναι ιδιαίτερα γραμμικό, λόγω της ύπαρξης συστήματος ανάκτησης. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος.
Στο ταμείο
Η τιμή της Plug-In υβριδικής Skoda Octavia iV Grand Coupe με τους 204 ίππους ξεκινά από τα 39.900 ευρώ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα μόλις 22 γρ./χλμ., συνεπώς απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και κινείται ελεύθερα στον δακτύλιο.