Η Suzuki καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τους υπόλοιπους κατασκευαστές με τις δημιουργίες της, τα τελευταία χρόνια. Δείτε για παράδειγμα το νέο Suzuki Vitara που διατίθεται πλέον και ως 1.0 λτ. τετρακίνητο ή το Suzuki Jimny που έχει τετρακίνηση με λεβιέ για τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων. Είναι όμως και αυτό εδώ το Suzuki της δοκιμής μας, το μικρό SUV ονόματι Ignis Hybrid AllGrip, το οποίο καταφέρνει να ξεχωρίζει προσφέροντας έναν μοναδικό συνδυασμό για μικρό αυτοκίνητο. Αυτόν της αυτόματης τετρακίνησης και της υβριδικής τεχνολογίας, που συνυπάρχει με ένα συμπαγές αμάξωμα με πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό.
Ωδή στη διαφορετικότητα
Θα ήταν κρίμα ένα τόσο ξεχωριστό, σε τεχνικές προδιαγραφές, αυτοκίνητο, να μην διαφοροποιείται και αισθητικά. Και αυτό ευτυχώς οι σχεδιαστές της Suzuki το είχαν κατά νου όταν ξεκίνησαν να σχεδιάζουν το Ignis. Το μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας λοιπόν καταφέρνει να έχει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα και εμφανισιακά, χάρη κυρίως στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχεί το χρωμιωμένο πλαίσιο από άκρη σε άκρη, που περιβάλλει τα φώτα και την κυψελωτή μαύρη μάσκα. Από χρώμιο είναι και το πλαίσιο των προβολέων ομίχλης. Παρατηρώντας περισσότερο το αυτοκίνητο, βλέπεις τις μαύρες κολόνες εμπρός, τις ράγες οροφής και το μαύρο πλαστικό που οριοθετεί το αμάξωμα στα κάτω άκρα του και τονίζει τον SUV χαρακτήρα του. Στην πίσω κολόνα υπάρχουν τρία “νεύρα” (Progressive Triad τα αποκαλεί η Suzuki), ενώ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου οι σχεδιαστικοί τόνοι… πέφτουν, με το μαύρο άβαφο πλαστικό να κυριαρχεί στον προφυλακτήρα και τα φτερά να εξέχουν από το αμάξωμα αρκετά (στις τετρακίνητες εκδόσεις το πλάτος είναι 1.690 χλστ. ενώ στις δικίνητες 1.660 χλστ.).
Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα του Suzuki Ignis νιώθεις ευχάριστα με την εικόνα που αντικρίζεις. Η διχρωμία μαύρου και ανοικτόχρωμου γκρι είναι καλοδεχούμενη, ενώ οι γυαλιστερές πορτοκαλί επιφάνειες στις χειρολαβές των θυρών και στη βάση της κεντρικής κονσόλας κάνουν πιο ευχάριστη την εικόνα. Τα πλαστικά είναι σκληρά στο σύνολό τους, ευχάριστα στην όψη και με καλή συναρμογή. Στο κέντρο και ψηλά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής (ξεπροβάλει σαν τάμπλετ) για το σύστημα πολυμέσων, που είναι 7 ιντσών (εκδόσεις GL+ και GLX). Στις εκδόσεις GLX έχει και σύστημα πλοήγησης. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και ευανάγνωστος, με ψηφιακή οθόνη για τις πληροφορίες του υπολογιστή ταξιδιού αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Το δερμάτινο τιμόνι και ο επίσης δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων προσθέτουν πόντους στην ποιότητα. Η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο και δεν απαιτείται μεγάλο διάστημα εξοικείωσης. Το μεγάλο ατού όμως του Suzuki Ignis είναι η άριστη εκμετάλλευση των χώρων την καμπίνας. Παρά το συνολικό μήκος των 3.700 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.435 χλστ. για τους εμπρός δεν υπάρχει πρόβλημα, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατά τους και το πλάτος είναι αρκετό για δύο ενήλικες. Μάλιστα το κάθισμα είναι διαιρούμενο σε αναλογία 50:50, συρόμενο (κατά 165 χλστ.) και με δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης. Έτσι, ο χώρος αποσκευών είναι στα 204 λίτρα με τις πλάτες σε όρθια θέση (μειωμένος κατά 56 λίτρα σε σχέση με αυτόν της δικίνητης έκδοσης) και φτάνει στα 1.086 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.
Τεχνολογία που φαίνεται
Το… ζουμί της υπόθεσης Suzuki Ignis βρίσκεται όμως κρυμμένο κάτω από το αμάξωμά του και είναι η υβριδική τεχνολογία και η τετρακίνηση. Το μοτέρ του Ignis είναι το Dualjet 1.242 κ.εκ. ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο και αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Νούμερα που δεν ενθουσιάζουν… Εδώ όμως μπαίνει στην εξίσωση και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), που έχουμε δει και στα Swift και Baleno χρησιμοποιεί μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG), η οποία ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει σε μπαταρία ιόντων λιθίου. Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση ενισχύει το έργο του κινητήρα αρκεί το φορτίο που δέχεται να μην είναι έντονο και οι στροφές του να μην υπερβαίνουν τις 4.000 ανά λεπτό. Το επιπλέον βάρος που προκύπτει για το αυτοκίνητο είναι 15 κιλά (συνολικά ζυγίζει 920 κιλά), αλλά στην πράξη η αίσθηση της επιτάχυνσης και η απόκριση του γκαζιού στο χαμηλομεσαίο εύρος περιστροφής είναι παραπάνω από ικανοποιητικές. Το μεγάλο όφελος όμως δεν εντοπίζεται στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα) αλλά στην βελτιστοποίηση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων (4,6 λίτρα/100 χλμ. και 105 γρ. CO2/χλμ. αντίστοιχα, ανακοινώνει η Suzuki).
Ευχάριστη έκπληξη
Ακόμη μία ευχάριστη έκπληξη που περιμένει να την ανακαλύψεις, είναι η οδική συμπεριφορά του Suzuki Ignis. Και αυτό γιατί το ιαπωνικό μοντέλο καταφέρνει να είναι ευκολοδήγητο στην πόλη χάρη στις μικρές διαστάσεις του και στον μικρό κύκλο στροφής των 9,4 μέτρων και προσφέρει πολύ καλή καλή περιμετρική ορατότητα. Η ανάρτησή του (Γόνατα McPherson εμπρός και άξονας τριών συνδέσμων πίσω) διακρίνεται για την καλή άνεση με την ποιότητα κύλισης να είναι σίγουρα στα συν. Το τιμόνι του θα θέλαμε να έχει καλύτερη επιστροφή αλλά αυτά είναι ψηλά γράμματα. Όσον αφορά την τετρακίνησή του, το σύστημα AllGrip Auto το οποίο χρησιμοποιεί συνεκτικό συμπλέκτη, βελτιστοποιεί την πρόσφυση του αυτοκινήτου ανεξαρτήτως τερέν, μεταφέροντας ποσοστό της ροπής αυτόματα στους πίσω τροχούς, όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός. Για όποιους έχουν εκτός δρόμου ανησυχίες, να πούμε πως η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι στα 180 χλστ.
Το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip προσφέρεται αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση GLX και κοστίζει 16.730 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου σε μαύρο χρώμα, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Διαθέτει μάλιστα και Dual Camera Brake που με τις δύο κάμερες που κοιτούν εμπρός, αναγνωρίζει οχήματα, πεζούς και λωρίδες κυκλοφορίας και συμβάλει στην αποφυγή ή στον περιορισμό ενός ατυχήματος επενεργώντας στο σύστημα πέδησης.
Δείτε πιο κάτω το video του “traction.gr” για το Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip.