Η Suzuki τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μία φάση διαρκούς εξέλιξης, καθώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα παρουσιάζει νέα μοντέλα ή εκσυγχρονίζει τα υπάρχοντα. Στην περίπτωση του Suzuki S-Cross που δοκιμάζουμε εδώ, έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο στην κατηγορία των SUV, το οποίο πλέον αναβαθμίζει την γκάμα της μάρκας συνολικά, ενώ αποτελεί την κορυφαία στιγμή του μοντέλου μέχρι σήμερα. Και αυτό γιατί το νέο, τρίτης γενιάς Suzuki S-Cross είναι μεγαλύτερο, ποιοτικότερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά από ποτέ. Πάμε να δούμε λοιπόν πως είναι σε πραγματικές συνθήκες στην έκδοση 1.4 Hybrid 48V 129PS 2WD με το χειροκίνητο κιβώτιο.
Το Suzuki S-Cross είναι γνωστή ποσότητα στους δρόμους της χώρας μας, όχι όμως στη νέα του εκδοχή με την υβριδική τεχνολογία 48V και φυσικά την νέα εμφάνιση. Tο νέο S-Cross λοιπόν έχει να επιδείξει ένα πλήρως ανασχεδιασμένο αμάξωμα, με νέα μάσκα εμπρός, νέα φώτα, μοντέρνες και επιθετικές ακμές και ένα πίσω μέρος με πολλή πληροφορία που προέρχεται από τα πολλά λογότυπα που σε πληροφορούν για το αυτοκίνητο και την έκδοσή του αλλά και τα διάφανα φώτα. Αυτά διατρέχουν την πίσω πόρτα και ενώνονται μεταξύ τους ενώ προεξέχουν του αμαξώματος, χαρίζοντας μια πιο… χαρακτηριστική “νυχτερινή υπογραφή”. Αφήνοντας τα της σχεδίασης και περνώντας στις διαστάσεις του αμαξώματος, το μήκος του είναι στα 4.300 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.785 και 1.580 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιό του είναι στα 2.600 χλστ. ενώ η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 175 χλστ.
Αναβάθμιση ουσίας και νέα εμφάνιση
Σχεδιαστική αλλά και ουσιαστική είναι και η αναβάθμιση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο άνω μέρος του ταμπλό είναι ποιοτικά με το πλαστικό να είναι μαλακό, ενώ η συναρμογή τους είναι εξαιρετική και σε πείθει πως σε βάθος χρόνου δεν θα υπάρχουν τριγμοί που να προέρχονται από αυτά. Στις πόρτες, τα πάνελ των θυρών παραμένουν σκληρά. Ο πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος και στο κέντρο του έχει έγχρωμη οθόνη η οποία προβάλει ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού αλλά και του υβριδικού συστήματος (φόρτιση, στάθμη ενέργειας μπαταρίας κλπ.). Η Suzuki εδώ πάει πιο… παραδοσιακά και δεν επιλέγει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (με όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας) μεγέθους 9,0 ιντσών, η οποία είναι σαφώς πιο προηγμένη με καλύτερη ανάλυση, ταχύτερη απόκριση στις εντολές και πιο όμορφα γραφικά/περιβάλλον. Λίγο πιο κάτω είναι οι αεραγωγοί, ο διακόπτης “αλάρμ” και κουμπί για την πίσω κάμερα (διαθέτει και περιμετρική λήψη του αυτοκινήτου), και μετά τα χειριστήρια του κλιματισμού, ο οποίος συνοδεύεται από οθόνη υγρών κρυστάλλων για τις απαραίτητες ενδείξεις θερμοκρασίας και κατεύθυνσης του αέρα. Εργονομικά είναι καλά μελετημένη η καμπίνα με διακόπτες και χειριστήρια σε σωστή απόσταση από τα ακροδάχτυλα του οδηγού (με εξαίρεση τους διακόπτες αριστερά, χαμηλά στο ταμπλό). Η χωρητικότητα της είναι και αυτή πολύ καλή. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα, ενώ ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα ενοχληθεί ελαφρώς από το τούνελ μετάδοσης, ανάμεσα στα πόδια του. Χώροι για αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί στην καμπίνα και στις “τσέπες” των θυρών. Ο χώρος αποσκευών έχει “καθαρό” σχήμα και είναι χωρητικότητας 430 λίτρων, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.230 λίτρα.
Το S-Cross στη νέα εποχή
Το νέο Suzuki S-Cross έχει μπει για τα καλά στην νέα εποχή της αυτοκίνησης και αυτό δεν το αντιλαμβάνεσαι μόνο από την αισθητική του. Στο περνάει και όταν το οδηγείς. Κάτι που είναι απόρροια των επιλογών της ιαπωνικής μάρκας, καθώς έχει εξοπλίσει το αυτοκίνητο με τα… καλύτερα. Υβριδική τεχνολογία 48V, 1400άρης τούρμπο βενζίνης και δισκόφρενα και στις τέσσερις άκρες. Μοναδική ίσως παραχώρηση ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω (γόνατα McPherson εμπρός). Παρόλα αυτά η ανάρτηση είναι εξαιρετική στην πράξη και αυτό φτάνει για να σταματήσεις τα παράπονα πριν καν αυτά έρθουν στην επιφάνεια. Συγκεκριμένα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική (απουσιάζουν μηχανικοί θόρυβοι και κραδασμοί κατά την κύλιση), ενώ το φιλτράρισμα των κραδασμών είναι κορυφαίο. Αυτό όμως που μου άρεσε περισσότερο οδηγώντας το νέο Suzuki S-Cross είναι η συμμετοχικότητα που προσφέρει στον οδηγό. Δεν νιώθεις ότι είσαι σε ένα… αποστειρωμένο περιβάλλον, μακριά από τα τεκταινόμενα στον δρόμο. Το τιμόνι είναι γρήγορο, το μοτέρ ακούει και αποκρίνεται στις εντολές που δίνεις από το δεξί πεντάλ, το κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση που καταλήγει σε σωστή αίσθηση στον επιλογέα και τα φρένα είναι ισχυρά και ακούραστα. Θα ήθελα μόνο περισσότερη πληροφόρηση και καλύτερη επαναφορά από το τιμόνι.
Όσον αφορά στους… αριθμούς τώρα. Το νέο Suzuki S-Cross στην συγκεκριμένη έκδοση έχει κάτω από το καπό του τον 1.4 λτ. BoosterJet βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 235 Nm ροπής από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Τιμές που του χαρίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Στον τομέα των περιβαλλοντικών επιδόσεων τώρα, οι εκπομπές CO2 είναι στα 120 γρ./χλμ. (μπαίνει ελεύθερα στον δακτύλιο), ενώ η μέση κατανάλωσή του σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. Εμείς στην πράξη είδαμε 6,2 λίτρα/100 χλμ. Πολύ καλή τιμή, στην οποία φυσικά συνδράμει το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του. Το νέο Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129PS 2WD ξεκινά από την έκδοση GL στην τιμή των 20.670 ευρώ. Η GL+ είναι στα 22.870 και η GLX στα 25.640 ευρώ (26.140 ευρώ με ηλιοροφή). Ακόμη και η βασική έκδοση είναι αξιόλογη εξοπλιστικά (7 αερόσακοι, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός, DRL LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών), ενώ προφανώς και όσο το κόστος αυξάνεται παίρνεις περισσότερα… Ωστόσο η οθόνη αφής είναι 7 ιντσών και μόνο η GLX έχει οθόνη αφής 9 ιντσών και κάμερα 360 μοιρών.