Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 140PS 4×4

Η τελευταία γενιά Suzuki Vitara ανανεώθηκε στα σημεία που έπρεπε και εμείς το δοκιμάζουμε αυτή την φορά στην τετρακίνητη έκδοση με τον 1.4 BoosterJet

Βρείτε μας στο


Το ανανεωμένο Suzuki Vitara δεν είναι η πρώτη φορά που το δοκιμάζουμε, καθώς πριν από μερικούς μήνες μας είχε παραχωρηθεί στην επίσης τετρακίνητη έκδοση με το 1.000άρι μοτέρ των 112 ίππων.

Αυτή τη φορά όμως, στα χέρια μας έχουμε το Vitara με τον 1.4 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα BoosterJet, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους και συνεργάζεται με εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση.

Όπως είναι λογικό λοιπόν, στην συγκεκριμένη δοκιμή της ανανεωμένης έκδοσης της τέταρτης γενιάς του Vitara, θα ξεκινήσουμε από το μοτέρ, το οποίο αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά σε σχέση με το Vitara που είχαμε δοκιμάσει στο παρελθόν.

Κάτω από το καπό λοιπόν της συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκουμε τον 1.4 λτ. τούρμπο βενζινοκινητήρα BoosterJet, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Νούμερα ικανά να χαρίσουν στο ιαπωνικό SUV, βάρους 1.195 κιλών, 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, αυτή είναι στα 6,1 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να περιορίζονται στα 139 γρ./χλμ.

Στην πράξη το Suzuki Vitara με τον 1.4 λτ. BoosterJet κάτω από το καπό του είναι εξαιρετικό τόσο σε συνθήκες αστικής κίνησης όσο και αυτοκινητοδρόμου. Και αυτό το οφείλει στην πολύ καλή απόκριση του μοτέρ σε μεγάλο εύρος περιστροφής. Ειδικά στο χαμηλομεσαίο εύρος στροφών το μοτέρ αποδεικνύεται εξαιρετικό και χαρίζει πολύ καλές επιταχύνσεις τόσο σε κίνηση όσο και από στάση.

Μόνο στα πολύ σκληρά εκτός δρόμου κομμάτια ίσως λείψει η ροπή χαμηλά και ο έλεγχος στο πεντάλ του γκαζιού που προσφέρει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ, αλλά μιλάμε για extreme καταστάσεις τώρα. Και μιας και πιάσαμε τα εκτός δρόμου, να πούμε πως το Vitara έχει απόσταση από το έδαφος 185 χλστ. και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση AllGrip είναι από τα πιο ικανά σύγχρονα SUV εκτός δρόμου.

Όσον αφορά τώρα την τετρακίνηση, αυτή έχει τρία διαφορετικά προφίλ. Το Auto που βελτιστοποιεί την κατανάλωση, το Sport που στέλνει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα και το Snow. Σε αυτό το προφίλ, υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος, που μοιράζει ισόποσα τη ροπή στους τροχούς των δύο αξόνων.

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ανάρτηση του Vitara από τους μηχανικούς της Suzuki, καθώς παρά το γεγονός πως έχει μεγάλη διαδρομή, για να ευνοεί και τις εκτός δρόμου περιηγήσεις, δεν επιτρέπει ιδιαίτερες κλίσεις στο αμάξωμα όταν οι ταχύτητες αυξάνονται. Τα φρένα είναι δυνατά και το τιμόνι έχει λογικό βάρος, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ικανοποιεί με την αίσθησή του.

Όσον αφορά τώρα τις αλλαγές στην εμφάνιση του και τις αλλαγές στο εσωτερικό του και φυσικά τις εντυπώσεις μας από αυτό, μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα εδώ.

Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές του Suzuki Vitara 1.4 AllGrip. Αυτές ξεκινούν από τα 21.450 ευρώ για την έκδοση GL+, η οποία έχει να επιδείξει πλουσιοπάροχο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση είναι η GLX με κόστος 25.250 ευρώ και η ακριβότερη και πλουσιότερη όλων είναι η GLX Sunroof με τιμή στα 27.990 ευρώ. Αν πάντως θέλετε δικίνητη έκδοση, τότε οι τιμές με τον 1.4 λτ. κάτω από το καπό, ξεκινούν από τα 19.090 ευρώ.