Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 122 PS (+video)

Δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοση του νέου Toyota Corolla Sedan. Ας δούμε τι διαφορές έχει σε σχέση με το 5θυρο μοντέλο και πως είναι σε κάθε τομέα ξεχωριστά.

Βρείτε μας στο


Το Toyota Corolla είναι το παγκόσμιο best seller της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρουσιάστηκε πίσω στο 1966 και από τότε μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερα από 45.000.000 αυτοκίνητα. Βέβαια, για ένα διάστημα, στην ευρωπαϊκή αγορά σταμάτησε να διατίθεται ως Corolla στην πεντάθυρη έκδοση (hatchback), καθώς το 2006 στην Toyota σκέφτηκαν να γιορτάσουν τα 40ά γενέθλια του μικρομεσαίου μοντέλου τους με μία αλλαγή ονομασίας, βαφτίζοντας το Auris.

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 13 χρόνια και η Toyota κατάλαβε πως δεν παίζουν με το όνομα του Best Seller και έτσι πλέον όλες οι εκδόσεις αμαξώματος του μοντέλου της φέρουν την ίδια ονομασία.

Σε αυτή την δοκιμή εμείς έχουμε το Sedan μοντέλο στην υβριδική του έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.8 λτ. και την συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων.

Βρες τις διαφορές…
Έχοντας δοκιμάσει ήδη την Hatchback έκδοση του υβριδικού Toyota Corolla, όπως μπορείτε να δείτε εδώ, θα επικεντρωθούμε στις διαφορές των δύο μοντέλων. Όπως μπορούμε να δούμε και από τις εικόνες, τα δύο αυτοκίνητα διαφέρουν αισθητά στο εμπρός μέρος. Η μάσκα του είναι ανασχεδιασμένη, ενώ το ίδιο ισχύει για τον προφυλακτήρα και τα φώτα. Αυτό έγινε τόσο για να υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στα δύο μοντέλα, όσο και γιατί σύμφωνα με τις έρευνες της Toyota τα… γούστα των αγοραστών των Hatcback και των Sedan μοντέλων διαφέρουν. Προφανώς εμφανισιακές αλλαγές υπάρχουν στο πλάι και στο πίσω μέρος του αμαξώματος, λόγω της προσθήκης του επιπλέον όγκου στο πίσω μέρος της Sedan έκδοση. Διαφορές υπάρχουν και στις διαστάσεις του αμαξώματος φυσικά, με το μήκος να είναι στα 4.630 χλστ. το πλάτος στα 1.780 χλστ. και το ύψος στα 1.435 χλστ.

Όσον αφορά στο εσωτερικό της Sedan έκδοσης, αυτό είναι ίδιο με το εσωτερικό του Hatchback μοντέλου (διαβάστε εδώ για το εσωτερικό του Toyota Corolla Hatchback) σε υλικά, σχεδιασμό και ποιότητα κατασκευής.

Φυσικά αυτό που διαφοροποιείται είναι ο χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Και αυτό γιατί το μεταξόνιο της Sedan έκδοσης είναι αυξημένο, κάτι που έχει εξασφαλίσει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι στα 471 λίτρα. Το πορτμπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα. Οι θόλοι των πίσω τροχών πάντως κλέβουν αρκετό χώρο, ενώ τα μπράτσα της πόρτας ενδεχομένως να βρουν εμπόδια από τις αποσκευές, αν είναι φορτωμένο μέχρι πάνω.

Εκδόσεις-Επιδόσεις-Οδική συμπεριφορά
Σε αντίθεση με ότι ισχύει με την πεντάθυρη έκδοση του Toyota Corolla, εδώ δεν έχουμε δύο υβριδικές εκδόσεις, ούτε μοτέρ βενζίνης 1.2 λτ. τούρμπο. Στην περίπτωση της Corolla με το Sedan αμάξωμα έχουμε μία έκδοση βενζίνης με ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 λτ. (χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή αυτόματο CVT) με 132 ίππους και την υβριδική 1.8 λτ. που δοκιμάζουμε και εδώ. Ο βενζινοκινητήρας της αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Από την άλλη το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 72 ίππους και 163 Nm ροπής. Συνδυαστικά τα δύο μοτέρ αποδίδουν 122 ίππους και χαρίζουν στο αυτοκίνητο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, σε συνδυασμό με και το αυτόματο κιβώτιο eCVT. Η μέση κατανάλωσή του είναι στα 4,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 98 γρ./χλμ. σύμφωνα με το νέο, αυστηρότερο κύκλο μετρήσεων WLTP.

Οδηγικά, το Toyota Corolla Sedan σε βάζει στο… τριπάκι του από την πρώτη στιγμή. Αθόρυβο λόγω ηλεκτρικής εκκίνησης και ήσυχο, σου βγάζει μια πραότητα που σε συνεπαίρνει οδηγικά. Η γαλήνη στο εσωτερικό είναι αυτή που χαρακτηρίζει τα ταξίδια, μικρά ή μεγάλα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Εντός πόλης, η υβριδική τεχνολογία παίζει στην… έδρα της και στο οδηγικό προφίλ EV, εφόσον υπάρχει αρκετή ενέργεια στις μπαταρίες, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί χωρίς βενζίνη για περιορισμένες αποστάσεις και χωρίς το μοτέρ να δέχεται μεγάλο φορτίο. Από την άλλη όποιος το επιθυμεί μπορεί να επιλέξει μέσω των προγραμμάτων οδήγησης να κινηθεί πιο… δυναμικά με καλύτερη απόκριση στο γκάζι και αλλαγή στη χαρτογράφηση του μοτέρ.

Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο της ιαπωνικής μάρκας είναι στιβαρό και ήσυχο, εντός πόλης αποδεικνύεται αρκετά άνετο και ευέλικτο, ενώ στο περιφερειακό δίκτυο με απανωτές στροφές, αποδεικνύεται ικανό και με πολύ καλό κράτημα.

Τιμές-Εκδόσεις-Εξοπλισμός
Οι τιμές του Toyota Corolla Sedan ξεκινούν από τα 17.270 ευρώ για την έκδοση Live με τον 1.6 λτ. ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα. Η υβριδική έκδοσή του, επίσης στο επίπεδο εξοπλισμού Live ξεκινά από τα 21.340 ευρώ. Σε αυτή την έκδοση ο εξοπλισμός είναι πολύ καλός, καθώς εκτός από τα καθιερωμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνει δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι και φώτα ημέρα LED. Όσοι επιθυμείτε οθόνη αφής με σύστημα πολυμέσων Toyota Touch, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, θα πρέπει να δείτε την έκδοση Active, η οποία κοστίζει 23.570 ευρώ. Επίσης υπάρχει η έκδοση Style με επιπλέον της Active, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φιμέ πίσω τζάμια και φώτα Bi-LED εμπρός και κόστος 25.770 ευρώ. Τέλος η έκδοση Lounge είναι η πλουσιότερη και η ακριβότερη όλων και έχει να επιδείξει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω με κόστος 29.120 ευρώ.

Πιο κάτω ακολουθεί και το video από την παρουσίαση του νέου Toyota Corolla στην έκδοση Hatchback, που ετοιμάσαμε για το κανάλι μας στο Youtube.