Η διεύρυνση της ηλεκτρικής γκάμας καλά κρατεί σε όλα τα “στρατόπεδα” και η Volkswagen έχει αποδείξει πως δίνει μεγάλη έμφαση στον συγκεκριμένο τομέα. Άλλωστε, λίγα χρόνια απομένουν μέχρι η γκάμα της να γίνει πλήρως ηλεκτρική. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε τη “ναυαρχίδα” της γκάμας της, η οποία ονομάζεται VW ID.5 και αποτελεί ουσιαστικά την coupe εκδοχή του ID.4. Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το μόνο σίγουρο είναι πως στη θέα του γερμανικού μοντέλου στρέφονται όλα τα βλέμματα. Είναι αρκετά εντυπωσιακό, αλλά και ογκώδες. Στο εμπρός τμήμα, συναντάμε τα IQ.Light LED matrix φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία φωτεινή λωρίδα. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, ενώ δεν απουσιάζουν και κάποια sportive στοιχεία στο αμάξωμα. Μερικά εξ’ αυτών είναι τα έντονα “νεύρα” στο καπό, αλλά και στο πλαϊνό τμήμα, καθώς επίσης και η διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος. Ασφαλώς, εντυπωσιακές είναι και οι ζάντες, οι οποίες έχουν αεροδυναμικό σχήμα και το μέγεθός τους αγγίζει τις 19 ίντσες. Μιας και αναφερθήκαμε στην αεροδυναμική, να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα δυνατό στοιχείο του αυτοκινήτου, μιας και ο συντελεστής περιορίζεται στο μόλις 0,26. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό το αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, παίζουν και οι χειρολαβές, οι οποίες έχουν ένα ιδιαίτερο σχήμα.
Τώρα, ως προς την κατηγοριοποίησή του, το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει crossover στοιχεία, όπως για παράδειγμα τις πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Ταυτόχρονα, είναι εμφανής η coupe σχεδίαση, με την έντονα κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος. Άλλωστε αυτό είναι και το στοιχείο που το διαφοροποιεί από το ID.4. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το ογκώδες VW ID.5 Pro Performance έχει μήκος 4.599 χλστ., πλάτος 1.852, ύψος 1.613 χλστ. και το μεταξόνιο φτάνει τα 2.766 χλστ.
Εσωτερικό: High-Tech με χαοτικούς χώρους
Περνάμε στην καμπίνα, εκεί που είναι εμφανές πως οι Γερμανοί έδωσαν έμφαση στην προηγμένη τεχνολογία χωρίς υπερβολές, αλλά και στους τεράστιους χώρους. Οι επιβάτες περιβάλλονται από κορυφαία υλικά, με το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων σε ταμπλό και πόρτες να αποτελούνται από μαλακά στην υφή υλικά. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επίσης μεγάλες και πρακτικές, τέτοιες συναντάμε ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, αλλά και στις πόρτες. Το πιο εντυπωσιακό μέρος, όμως, όταν μιλάμε για χώρους, είναι το πίσω. Εκεί, οι επιβάτες έχουν άπλετους χώρους για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ άκρως θετικό είναι το γεγονός ότι απουσιάζει τελείως το “σκαλοπάτι” που συναντάμε στα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Αναφορικά με τις αποσκευές, ο συνολικός όγκος αγγίζει τα 549 λίτρα, άκρως ικανοποιητική επίδοση για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Για το τέλος αφήσαμε το τεχνολογικό “υπόβαθρο” του VW ID.5. Ξεκινάμε με την διακριτική οθόνη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, η οποία έχει μέγεθος μόλις 5,3 ιντσών και απεικονίζει τα απολύτως απαραίτητα. Η κεντρική οθόνη, από την άλλη, είναι σαφώς μεγαλύτερη, μιας και η διαγώνιός της φτάνει τις 12 ίντσες. Μέσω αυτού του infotainment, ο οδηγός απολαμβάνει την μουσική του, συνδέει το smart phone μέσω Android Auto / Apple CarPlay, ενώ ταυτόχρονα ελέγχει τον κλιματισμό και το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης. Ακριβώς κάτω από την οθόνη βρίσκεται μία “μπάρα αφής” για την ρύθμιση του ήχου και την θερμοκρασία του κλιματισμού. Για την ακρίβεια, κάτω από την οθόνη δεν υπάρχει κανένας “φυσικός” διακόπτης. Ακόμα και τα “alarm” είναι αφής, κάτι που σίγουρα δεν θα θέλαμε να υφίσταται.
Κινητήρας: Ισχυρός και κυρίως… οικονομικός!
Στην έκδοση Pro Performance της δοκιμής μας, το VW ID.5 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής. Η κίνηση περνά στον πίσω άξονα και το αμάξωμα των 2.118 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα εντός μόλις 8,4 δλ. Όσο για την τελική ταχύτητα, αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Πηγή τροφοδοσίας αποτελεί μία μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, η οποία προσφέρει θεωρητική αυτονομία που περνά οριακά τα 500 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Όσο για την εργοστασιακή κατανάλωση, η μέση τιμή της διαμορφώνεται στις 16,3 kWh/100 χλμ. Εμείς, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε 18,5 λτ./100 χλμ. και διαπιστώσαμε ότι αν το σύνολο των χιλιομέτρων δεν γίνουν στον αυτοκινητόδρομο, δύσκολα θα δει κανείς πάνω από 20 kWh/100 χλμ. Κάπως έτσι, τα 450 χλμ. γίνονται ένας άκρως ρεαλιστικός αριθμός πραγματικής αυτονομίας.
Στην πράξη: Αθόρυβες και άνετες “πτήσεις”
Τι ζητάει κανείς από ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Να είναι άνετο στην πόλη, να επιταχύνει, να φρενάρει αποτελεσματικά, αλλά να είναι και σε θέση να “βγάλει” αξιοπρεπώς ένα μεγάλο ταξίδι. Ε λοιπόν το VW ID.5 είναι ένα μοντέλο που βαθμολογείται με άριστα σε όλες αυτές κατηγορίες. Ξεκινώντας από τις αστικές μετακινήσεις, ο μεγάλος του όγκος δείχνει να “εξαφανίζεται” γρήγορα λόγω της καλής ορατότητας, ενώ η κορυφαία ανάρτηση αποσβαίνει εκπληκτικά τις ανωμαλίες. Τα φρένα είναι ισχυρά, αλλά το πεντάλ δεν διακρίνεται για την κορυφαία του αίσθηση, κάτι τέτοιο είναι λογικό και το συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης, σίγουρα θα το θέλαμε λίγο πιο άμεσο και με καλύτερη πληροφόρηση. Εκτός πόλης, διαπιστώνει κανείς την καλή αεροδυναμική συμπεριφορά που δεν δημιουργεί θορύβους, αλλά και κορυφαία ηχομόνωση. Οι τάσεις πλεύσης του αμαξώματος “λάμπουν” δια της απουσίας τους και ο κινητήρας “υπακούει” ακαριαία στις εντολές του οδηγού. Μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση εντυπωσιάζει, ενώ από εκεί και πέρα τα χιλιόμετρα ανά ώρα εξακολουθούν να αυξάνονται “ζωηρά”.
Στο ταμείο
Η τιμή του VW ID.5 ξεκινά από τα 55.100 ευρώ στην έκδοση Pro Performance των 204 ίππων. Εννοείται ότι υπάρχει και η τετρακίνητη επιλογή GTX με την ισχύ των δύο κινητήρων να φτάνει στους 299 ίππους και την τιμή να αυξάνεται στα 63.300 ευρώ.