Δοκιμή Yamaha XMAX 300 Tech Max

Τα GT scooters ταιριάζουν ιδανικά στις ανάγκες του Έλληνα αναβάτη. Το XMAX 300 Tech Max δεν αποτελεί εξαίρεση και το κάνει προσφέροντας και αποκλειστικότητα.

Βρείτε μας στο
2020 Yamaha XMAX 300 Tech MAX δοκιμή Traction

Η τελευταία γενιά του Yamaha XMAX είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες και ώριμες προτάσεις στην κατηγορία των GT scooters μεσαίου κυβισμού. Η έκδοση Tech MAX έρχεται να προσθέσει στις αρετές της στάνταρ έκδοσης προσφέροντας επιπλέον στοιχεία στον εξοπλισμό αλλά και αποκλειστικές λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει στα μάτια του αναβάτη του αλλά και των υπολοίπων. Πάμε να το γνωρίζουμε καλύτερα.

Tech MAX το ξεχωριστό
Με μια σειρά από μικρές διακριτικές αλλαγές η Yamaha δημιούργησε την έκδοση Tech MAX η οποία διαχωρίζει τη θέση της από τη στάνταρ έκδοση του XMAX 300. Οι διαφορές ξεκινούν να γίνονται αισθητές από την πρώτη κιόλας ματιά αφού το συγκεκριμένο σκούρο ματ χρώμα (διαθέσιμο και σε μαύρο ματ) αλλά και η “χρυσή” βαφή των τροχών αποτελούν προνόμιο της έκδοσης Tech MAX. Το ίδιο ισχύει και για τη σέλα που διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό έναντι της στάνταρ. Η ποιοτική της επένδυση με τις χρυσές ραφές και τα αλουμινένια ένθετα για το “μαξιλαράκι” υποστήριξης του αναβάτη είναι αυτές που τη διαχωρίζουν από τη στάνταρ όπως και το ανώτερης ποιότητας αφρώδες. Η έκδοση Tech MAX ξεχωρίζει επίσης από τα αλουμινένια ένθετα στην ποδιά, αλλά και τα ειδικά σήματα αριστερά και δεξιά της ψηλής ζελατίνας. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τα αποκλειστικά γκριπ που φέρουν το όνομα της έκδοσης αλλά και τις επενδύσεις που έχουν τα πορτάκια στα ντουλαπάκια της ποδιάς που θυμίζουν αμυδρά αντίστοιχες επενδύσεις ταμπλό αυτοκινήτων.

Όλες οι παραπάνω μικρές αλλαγές συνεισφέρουν σε μια premium εικόνα που παρουσιάζει το XMAX Tech MAX η οποία ταιριάζει με τη σοβαρή και συνάμα μοντέρνα σχεδίαση του. Αναδεικνύουν παράλληλα και την υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαρακτηρίζει την πρόταση της ιαπωνικής εταιρίας τόσο σε επίπεδο συναρμογής και συναρμολόγησης όσο και σε επίπεδο βαφής. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι οι τριγμοί απουσιάζουν ακόμη και αν βρεθείτε αντιμέτωποι με λακκούβα “ελληνικού” τύπου.

Χώροι για δύο
Οι σεβαστές διαστάσεις που χαρακτηρίζουν το XMAX 300 σε συνδυασμό με την GT φιλοσοφία της σχεδίασης του σημαίνουν πως οι διαθέσιμοι χώροι φτάνουν και περισσεύουν για τις καθημερινές σας μετακινήσεις. Και όχι μόνο. Η μεγάλη σε διαστάσεις σέλα με το ποιοτικό αφρώδες θα φιλοξενήσει με άνεση τον αναβάτη σχεδόν ανεξάρτητα από τη διάπλαση του. Γι αυτό ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και το πλάτος της που μπορεί να κάνει εκείνους που βρίσκονται στο μέσο όρο από πλευράς ύψους να νιώσουν λίγο άβολα στην αρχή με την απόσταση από το έδαφος, μέχρι να εξοικειωθούν με το πολύ καλό ζύγισμα του XMAX 300.

Το τιμόνι βρίσκεται σε καλή απόσταση από τον κορμό του αναβάτη που “τοποθετείται” κάθετα στη σέλα με αποτέλεσμα να έχει και ένα πολύ καλό οπτικό πεδίο για την επιτήρηση του δρόμου. Μπόλικο χώρο για τα πόδια σας θα βρείτε και στην ποδιά που προσφέρει τη δυνατότητα για την τοποθέτηση τους τόσο παράλληλα με το έδαφος όσο και πιο μπροστά και ψηλά, ένα από τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά των GT scooters που σέβονται τον εαυτό τους. Ο πίνακας πληροφοριών χαρακτηρίζεται από τα αναλογικά και μεγάλα σε μέγεθος ταχύμετρο και στροφόμετρο, ενώ η LCD οθόνη στο κέντρο τους προσφέρει πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Μεταξύ των πληροφοριών θα βρείτε τη μέση κατανάλωση, τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει με τον ίδιο ιμάντα αλλά και το ίδιο λάδι! Οι ενδείξεις της οθόνης είναι ευανάγνωστες και μπορούν να αλλάξουν από σχετικό χειριστήριο στο δεξί γκριπ.

Ο συνεπιβάτης αισθάνεται εξίσου άνετα με τον αναβάτη και θα μπορούσε να παραμείνει στη σέλα του scooter της Yamaha και ολόκληρη την ημέρα, αν αυτό ήταν απαραίτητο. Κάθεται ελαφρώς ψηλότερα από αυτόν που βρίσκεται στο τιμόνι και το δικό του μερίδιο είναι σχεδόν εξίσου μεγάλο σε διαστάσεις με το πλάτος να παίζει εδώ το δικό του ρόλο στα υψηλά επίπεδα προσφερόμενης άνεσης. Τα σπορ αναδιπλούμενα μαρσπιέ τοποθετούν τα πόδια σε σωστές γωνίες, ενώ οι χειρολαβές προσφέρουν μια έξτρα χείρα βοήθειας. Σε περίπτωση που ο συνεπιβάτης απουσιάζει οι χειρολαβές μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν και για το ασφαλές δέσιμο μεγάλων σε μέγεθος αντικειμένων όπως για είναι για παράδειγμα ένας ταξιδιωτικός σάκος.

Αποθήκευση στο… ΧMAXimum
Η πρώτη γενιά του XMAX ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα αυτής της κατηγορίας που μπορούσε να φιλοξενήσει με άνεση δύο κράνη κλειστού τύπου κάτω από τη σέλα του και αυτό το χαρακτηριστικό το έκανε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Το XMAX 300 ακολουθεί πιστά στο δρόμο των προγόνων του και κάτω από τη σέλα θα βρείτε ένα φωτιζόμενο χώρο για δύο full face κράνη με περιθώριο αποθήκευσης και μερικών ακόμη αντικειμένων. Επιπλέον χώρο θα βρείτε στα δύο ντουλαπάκια της ποδιάς, με το αριστερό να είναι και εκείνο που κλειδώνει μαζί με το τιμόνι το scooter. Στις μεταφορικές ικανότητες του μοντέλου της Yamaha συνεισφέρουν όπως είπαμε και οι χειρολαβές, ενώ αν χρειάζεστε έξτρα αποθηκευτικούς χώρους στον κατάλογο των επίσημων αξεσουάρ θα βρείτε και κεντρική βαλίτσα.

Άνετες βόλτες εντός και εκτός
Στο δρόμο το XMAX 300 δείχνει τις προθέσεις του από τα πρώτα κιόλας μέτρα και σύντομα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα “εργαλείο” που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Παρά τις σεβαστές διαστάσεις του το scooter της Yamaha μπορεί και κινείται με χάρη στις χαμηλές ταχύτητες του αστικού κέντρου και οι ελιγμοί πραγματοποιούνται με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια. Σε αυτό βοηθά η σωστή κατανομή του βάρους αλλά και ο άμεσος τρόπος που “ακούει” ο μονοκύλινδρος κινητήρας στο άνοιγμα του γκαζιού, ο οποίος αποδίδει 28 ίππους και 29 Nm ροπής στις 7.250 και 5.750 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η δύναμη και η σωστή απόκριση που τον χαρακτηρίζουν δεν κρύβονται και μην σας παραξενέψει καθόλου που θα δείτε το λαμπάκι του traction control να αναμοσβήνει στους γυαλισμένους δρόμους της πόλης -να σημειωθεί ότι το τελευταίο μπορεί να απενεργοποιηθεί. Εξαιρετική παρουσιάζεται και η μέση κατανάλωση που επέδειξε το XMAX κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η οποία ανήλθε στα 3,5 λίτρα/100 χλμ., κατανάλωση που θυμίζει scooter 125 κυβικών! Περιθώριο για ακόμη χαμηλότερες τιμές υπάρχει, χωρίς παράλληλα να νιώθετε ότι περιορίζετε την ταχύτητα που κινείστε.

Οι αναρτήσεις του XMAX 300 κάνουν πολύ καλή δουλειά αντιμετωπίζοντας τις μικροανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Ο αναβάτης, με τη βοήθεια και τις άνετης σέλας παραμένει ξεκούραστος ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση και μόνο οι μεγάλες λακκούβες θα καταφέρουν να ταράξουν την ηρεμία του. Το πιρούνι είναι και αυτό που λειτουργεί πιο ποιοτικά, με τα πίσω διπλά αμορτισέρ να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Ως μοντέλο της GT κατηγορίας, το Yamaha XMAX υπενθυμίζει στον αναβάτη του με κάθε ευκαιρία ότι δεν φτιάχτηκε για να κινείται αποκλειστικά στο κέντρο της πόλης. Ο ισχυρός κινητήρας του θα τα καταφέρει άψογα και στον αυτοκινητόδρομο όπου θα κινηθεί με ασφάλεια στα νόμιμα όρια  με δύο άτομα στη σέλα του προσφέροντας την απαραίτητη άνεση. Ο αναβάτης απολαμβάνει παράλληλα και πολύ καλά επίπεδα προστασίας τόσο από την ποδιά όσο και από τη σχεδίαση της σχετικά ψηλής ζελατίνας.

Με το XMAX 300 η γρήγορη πρόοδος δεν ανακόπτεται ούτε στον επαρχιακό δρόμο. Το πλαίσιο του scooter της ιαπωνικής εταιρίας είναι αρκούντως στιβαρό για να ακολουθήσει τις ορέξεις του αναβάτη, με τον τελευταίο να απολαμβάνει προοδευτικότητα στις αντιδράσεις, γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης και φρένα που αν και υπολείπονται σε αίσθηση δεν προβληματίζονται στο να ακινητοποιήσουν γρήγορα το ΧΜΑΧ. Σε αυτό παίζει ρόλο και η λειτουργία της σύγχρονης μονάδας του ABS που αναλαμβάνει δράση μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται. Η μόνη ένσταση μου αφορά τη μεγάλη απόσταση που έχουν οι μη ρυθμιζόμενες μανέτες από το γκριπ, απόσταση που θα μπορούσε να δυσκολέψει λίγο τους αναβάτες με κοντύτερα δάκτυλα.

Το Yamaha XMAX 300 φέρει τιμή εκκίνησης τα 6.290 ευρώ με την τιμή για την έκδοση Tech MAX της δοκιμής να ανέρχεται στα 6.690 ευρώ. Οι στιλιστικές διαφορές αλλά και η ανώτερης ποιότητας σέλα είναι τα στοιχεία που οδηγούν στη διαφορά της τιμής δημιουργώντας παράλληλα και έναν αέρα αποκλειστικότητας για την ειδική έκδοση. Με τα μεσαίου κυβισμού scooters να ταιριάζουν ιδανικά στις συνθήκες κίνησης της χώρας μας, το XMAX 300 θα μπορούσε κάλλιστα να παίζει το ρόλο του πολυεργαλείου, προσφέροντας τις υπηρεσίες του τόσο εντός των τειχών της πόλης όσο και στις διακοπές σας. Η έκδοση Tech Max το κάνει αυτό ακόμη καλύτερα δίνοντας παράλληλα και το απαραίτητο στιλ σε ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα scooters της κατηγορίας του.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr