Η σχέση της ιταλικής Ducati με τα ποδήλατα δεν είναι καινούργια. Αντιθέτως προέρχεται από αυτά! Το 1940, ο περίφημος Cucciolo (κουτάβι) ήταν ένας κινητήρας που έμπαινε ως έξτρα σε ποδήλατα δημιουργώντας ένα προσιτό όχημα.
Η Ducati, που μέχρι τότε καταπιανόταν με ηλεκτρονικά και συσκευές (!), αγόρασε τη Siata που έφτιαχνε τους κινητήρες Cucciolo. Με κατανάλωση 1,3 l/100 km, η ζήτηση στα επόμενα χρόνια εκτινάχθηκε και μέχρι το 1952 είχε πουλήσει πάνω από 200.000 μονάδες. Στην πορεία ανέβασε τον κυβισμό, έβαλε κιβώτιο ταχυτήτων, έβγαλε τα πετάλια και… εγένετο μοτοσυκλέτα! Κάπως έτσι μπήκε στον δρόμο που ξέρουμε σήμερα για την Ducati. Από εκείνο το μηχανοκίνητο ποδήλατο του 1944!…
Το Ducati MIG-RR είναι ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο για το βουνό. Mountain bike έχουμε συνηθίσει να τα λέμε, αλλά η Ducati το αποκαλεί φαρδιά – πλατιά enduro, για να κάνει τους ανάλογους συνειρμούς με τη μοτοσυκλέτα.
Καθώς δεν θέλησε να ανακαλύψει τον τροχό για μία ακόμη φορά, προτίμησε την έτοιμη λύση και συνεργάστηκε με την hi-end εταιρεία των e-bike ονόματι Thok, που είναι φυσικά ιταλική. Το μοντέλο δεν άλλαξε ούτε όνομα, απλώς από MIG-R ως Thok έγινε MIG-RR για την Ducati. Ωστόσο έχει βάλει κάπου το χεράκι της κι αυτή, καθώς τον σχεδιασμό ανέλαβε η D-Perf του Aldo Drudi (ναι, αυτός που ζωγραφίζει τα κράνη του Valentino Rossi) και το… αυτού μεγαλειότης το Ducati Design Center!
Με όλα τα δυνατά χαρτιά να ανοίγουν στο τραπέζι, δεν χωρά αμφιβολία ότι το εγχείρημα είναι σοβαρό. Κι αν πάμε πίσω στην ιστορία, ως νέο Cucciolo, δεν αποκλείεται να προμηνύει κάποιο μοντέλο με ηλεκτροκίνηση από την Ducati.
Το Ducati MIG-RR, που είναι μοντέλο 2019, έρχεται με πλούσια προίκα από την Thok. Πιρούνι Factory Kashima με διαδρομή 170 mm (!) και ρυθμιζόμενη ανάρτηση πίσω 160 mm, δένουν το πλαίσιο αλουμινίου. Το τιμόνι είναι Fatbar Lite (και fat και lite;) από ανθρακόνημα της Renthal, οι τροχοί της Mavic, 29’’ εμπρός και 27,5’’ πίσω, οι δαγκάνες τετραέμβολες στα φρένα Saint της Shimano και το σασμάν 11 σχέσεων, επίσης της Shimano XT.
Ο κινητήρας Shimano Steps E8000 είναι ισχύος 250 W και τοποθετημένος στο κέντρο του ποδηλάτου, ενώ η μπαταρία βάρους 2,8 κιλών είναι χωρητικότητας 504 Wh και τοποθετημένη κεντρικά για συγκέντρωση των μαζών. Το συνολικό βάρος του MIG-RR είναι 22,5 κιλά.
Το σύνολο εντυπωσιάζει τόσο εμφανισιακά όσο και για τις τεχνικές λεπτομέρειες, συνθέτοντας ένα δίτροχο με προδιαγραφές ποδηλάτου, αλλά δυνατότητες enduro μοτοσυκλέτας.
Με έναν σμπάρο η Ducati με το MIG-RR κατάφερε να πατήσει πόδι σε πολλά τερέν ταυτόχρονα, να ανοίξει ένα παράθυρο για το μέλλον και να κεντρίσει τόσο το κοινό του ποδηλάτου όσο και της μοτοσυκλέτας.
Οι παραγγελίες ξεκινούν τον Ιανουάριο του 2019 και η παράδοση την άνοιξη, με κόστος (στην Ευρώπη) τα 6.250 ευρώ…