Λίγες ημέρες μας χωρίζουν από τον ερχομό του νέου χρόνου και συνήθως, όλοι τον περιμένουμε με λαχτάρα και ελπίδα πως κάτι καινούργιο θα φέρει ή τουλάχιστον, θα είναι καλύτερος από τον απερχόμενο.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού, το 2020, ο μέσος όρος καυσαερίων που θα πρέπει να αποβάλλουν στην ατμόσφαιρα τα πωληθέντα μοντέλα τους δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Εδώ χρειάζεται μια διευκρίνιση. Τα 95 γραμμάρια δεν είναι για την κάθε μια εταιρία ξεχωριστά αλλά για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο λόγος είναι πως μια εταιρία μπορεί να παράγει μικρά αυτοκίνητα και μια άλλη να έχει στην παραγωγή της βαριά οχήματα είτε σαν SUV είτε σαν sedan μεγάλης κατηγορίας, συνεπώς, άλλο απόβαρο και άλλες καταναλώσεις.
Η δυσκολία που φέρνει το 2020 είναι πως τα πρόστιμα είναι εξοντωτικά και τίθεται θέμα ακόμη και βιωσιμότητας για μια αυτοκινητοβιομηχανία. Το σενάριο λέει πως για κάθε γραμμάριο υπέρβασης του δικού της ορίου που έχει δεσμευτεί θα πληρώνει 95 ευρώ πρόστιμο για όσα αυτοκίνητα έχει πουλήσει παγκοσμίως!
Η αλήθεια είναι πως έχει γίνει τεράστια προσπάθεια μείωσης των καυσαερίων, ενώ, παράλληλα, οι μετρήσεις έχουν έρθει σε πιο πραγματικές συνθήκες με το νέο σύστημα WLTP.
Εκτός από την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί ταχύτατα και σε μια άλλη σειρά τεχνολογιών, όπως υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία, λόγω χαμηλότερων ή μηδενικών ρύπων, βοηθούν σημαντικά στη μείωση του μέσου όρου αποβολής CO2. Το θέμα είναι να εξασφαλίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέραν της ευαισθητοποίησης απέναντι στο περιβάλλον και βιωσιμότητα για το μέλλον.