Τα καινούργια αυτοκίνητα που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα και εκπέμπουν ρύπους θα σταματήσουν να πωλούνται στις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2035 με στόχο να επιταχυνθεί η μετάβαση στα μηδενικών ρύπων οχήματα, για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Διαβάστε επίσης – BMW: Με νέες πιο φιλικά περιβαλλοντικές τεχνολογίες βαφής
Το σημαντικότερο βήμα για την ιστορική συμφωνία επετεύχθη στις 27 Οκτωβρίου με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Κομισιόν να έχουν αίσιο τέλος και να απαγορεύουν επί της ουσίας την πώληση καινούργιων αυτοκινήτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα από το 2035.
Η συμφωνία, που θα δει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνονται πιο προσιτά και πιο εύκολα προσβάσιμα για όλους, σύμφωνα με τον επικεφαλής των διαπραγματεύσεων του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου Jan Huitema, περιλαμβάνει και μια μείωση της τάξης του 55% στις εκπομπές CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων από το 2030 και σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Ο συγκεκριμένος στόχος είναι σημαντικά υψηλότερος έναντι εκείνου που είχε τεθεί αρχικά και έκανε λόγο για μείωση 37,5% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Διαβάστε επίσης – Hyundai: Νέο ντοκιμαντέρ με φόντο την Ελλάδα (+video)
Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, στη συμφωνία περιλαμβάνονται και τα ελαφριά επαγγελματικά οχήματα που θα ακολουθήσουν και αυτά τη μείωση στις εκπομπές CO2 των επιβατικών.
Να σημειωθεί ότι όλα τα μέρη συμφώνησαν να επιτρέψουν την πώληση αυτοκινήτων που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 εφόσον αυτά χρησιμοποιούν ουδέτερα ανθρακικά καύσιμα.
Επίσης οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, των οποίων η παραγωγή δεν ξεπερνά ε ετήσια βάση τις 10.000 μονάδες θα πάρουν παράταση ενός έτους -έως το 2036- για να συμμορφωθούν πλήρως με τη συμφωνία.
Σύμφωνα και με τα δεδομένα τις Ε.Ε., οι μεταφορές είναι ο μοναδικός τομέας που οι εκπομπές αεριών του θερμοκηπίου έχουν αυξηθεί τα τελευταία 30 χρόνια, σε ποσοστό 33,5% το διάστημα μεταξύ 1990 και 2019, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα εκπέμπουν το 61% του διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από τις οδικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τώρα αυτό που απομένει είναι και η επίσημη έγκριση της συμφωνίας από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη και η δημιουργία και έγκριση του απαιτούμενου νομοθετικού πλαισίου από όλες τις πλευρές.