Ε.Ε.: Ο κύβος ερρίφθη για την απαγόρευση των συμβατικών αυτοκινήτων

Το τέλος στις πωλήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου προδιαγράφεται και επίσημα στην Ε.Ε. έπειτα από τη συμφωνία που επετεύχθη.
παλιά αυτοκίνητα

Τα καινούργια αυτοκίνητα που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα και εκπέμπουν ρύπους θα σταματήσουν να πωλούνται στις χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2035 με στόχο να επιταχυνθεί η μετάβαση στα μηδενικών ρύπων οχήματα, για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Διαβάστε επίσης – BMW: Με νέες πιο φιλικά περιβαλλοντικές τεχνολογίες βαφής

Το σημαντικότερο βήμα για την ιστορική συμφωνία επετεύχθη στις 27 Οκτωβρίου με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Κομισιόν να έχουν αίσιο τέλος και να απαγορεύουν επί της ουσίας την πώληση καινούργιων αυτοκινήτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα από το 2035.

Η συμφωνία, που θα δει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνονται πιο προσιτά και πιο εύκολα προσβάσιμα για όλους, σύμφωνα με τον επικεφαλής των διαπραγματεύσεων του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου Jan Huitema, περιλαμβάνει και μια μείωση της τάξης του 55% στις εκπομπές CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων από το 2030 και σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Ο συγκεκριμένος στόχος είναι σημαντικά υψηλότερος έναντι εκείνου που είχε τεθεί αρχικά και έκανε λόγο για μείωση 37,5% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε επίσης – Hyundai: Νέο ντοκιμαντέρ με φόντο την Ελλάδα (+video)

Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, στη συμφωνία περιλαμβάνονται και τα ελαφριά επαγγελματικά οχήματα που θα ακολουθήσουν και αυτά τη μείωση στις εκπομπές CO2 των επιβατικών.

Να σημειωθεί ότι όλα τα μέρη συμφώνησαν να επιτρέψουν την πώληση αυτοκινήτων που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 εφόσον αυτά χρησιμοποιούν ουδέτερα ανθρακικά καύσιμα.

Επίσης οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, των οποίων η παραγωγή δεν ξεπερνά ε ετήσια βάση τις 10.000 μονάδες θα πάρουν παράταση ενός έτους -έως το 2036- για να συμμορφωθούν πλήρως με τη συμφωνία.

Σύμφωνα και με τα δεδομένα τις Ε.Ε., οι μεταφορές είναι ο μοναδικός τομέας που οι εκπομπές αεριών του θερμοκηπίου έχουν αυξηθεί τα τελευταία 30 χρόνια, σε ποσοστό 33,5% το διάστημα μεταξύ 1990 και 2019, ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα εκπέμπουν το 61% του διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από τις οδικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τώρα αυτό που απομένει είναι και η επίσημη έγκριση της συμφωνίας από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη και η δημιουργία και έγκριση του απαιτούμενου νομοθετικού πλαισίου από όλες τις πλευρές.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Εντυπωσιάζει αυτό το van το οποίο ενσωματώνει τεχνολογίες υπερταχείας, αμφίδρομης, φωτοβολταϊκής, επαγωγικής αλλά και αγώγιμης φόρτισης!...
Οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι που εντάσσονται στην πρωτοβουλία “Renewable Carbon Initiative” επιταχύνοντας τη μετάβαση από τον ορυκτό στον ανανεώσιμο άνθρακα....
Η Nissan κάνει σημαντικές επενδύσεις στα συστήματα κίνησης για να μειώσει κατανάλωση και ρύπους, με απόδειξη το 3ης γενιάς E-Power....
Η Volvo έκανε συμφωνία με τη σουηδική χαλυβουργία SSAB, για την προμήθεια ανακυκλωμένου χάλυβα υψηλής ποιότητας και σχεδόν μηδενικών εκπομπών....
Η Skoda χρησιμοποιεί πλέον το καύσιμο HVO για την πλήρωση των diesel μοντέλων της που φτιάχνει στην Τσεχία όπως και για τον ανεφοδιασμό του στόλου...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής