Η εξάτμιση στο αυτοκίνητο (και όχι μόνο) είναι για πολλούς κάτι ωραίο. Το να νιώθεις τον ήχο στο πόδι (λόγω γκαζιού) είναι ελκυστικό και τους κάνει να νιώθουν όμορφα. Όμως δυστυχώς τις περισσότερες φορές δεν μιλάμε για ωραίο ήχο αλλά για… θόρυβο, ο οποίος ξεπερνά κατά πολύ τα νόμιμα πλαίσια. Κάτι που κάνει τα αυτοκίνητα αυτά ενοχλητικά για τους περισσότερους.
Νέα έρευνα όμως έρχεται να καταδείξει και ένα πρόβλημα που προκαλούν για τους ίδιους τους οδηγούς τους, πέραν της όχλησης του υπόλοιπου κόσμου. Έπειτα από παρακολούθηση χιλιάδων ανθρώπων για μία περίοδο τεσσάρων ετών, διαπίστωσε ότι όσοι εκτίθενται σε θόρυβο άνω των 70 ντεσιμπέλ (db) διατρέχουν 65% μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης.
Οι μετρήσεις επίσης απέδειξαν ότι όσο πιο αθόρυβο είναι ένα αυτοκίνητο στο εσωτερικό του τόσο πιο ανταγωνιστικό είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μάλιστα, οι αγοραστές το προτιμούν έως και 26% περισσότερο σε σχέση με ένα άλλο αυτοκίνητο που είναι περισσότερο θορυβώδες.
Φυσικά όλα αυτά έχουν να κάνουν με τη συχνότητα του θορύβου και τη θέση του επιβάτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κύλισης είναι μια άλλη βασική μεταβλητή που επηρεάζει την οδηγική εμπειρία. Όσο πιο ομαλή είναι η διαδρομή τόσο πιο ήρεμο γίνεται το ταξίδι.
Και αυτό ακριβώς είναι και το παράδοξο… Οι εταιρείες προσπαθούν να φτιάξουν αυτοκίνητα πιο ήσυχα και πιο άνετα, αλλά πολλοί αγοραστές προσπαθούν να τα μετατρέψουν στο… ακριβώς αντίθετο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ