Εκπομπές ρύπων: Ποια η διαφορά ανάμεσα σε WLTP και NEDC;

Γνωρίζετε τα πρωτόκολλα NEDC και WLTP; Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πώς υπολογίζονται οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση στην κάθε περίπτωση...

Οι εκπομπές ρύπων είναι πλέον αρκετά σημαντικός παράγοντας, τόσο για τις εταιρείες, όσο και για τον καταναλωτή, δεδομένου ότι μέσω ρύπων υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Σε κάθε πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών ενδεχομένως να έχετε παρατηρήσει ότι τα γραμμάρια ανά χιλιόμετρο του CO2 παρουσιάζονται είτε σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, είτε σύμφωνα με το NEDC. Ποια είναι, όμως, η διαφορά τους;

Διαβάστε επίσης: Οι μάρκες με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη 

Το NEDC (New European Driving Cycle) είναι ένα πρωτόκολλο που εισήχθη το 1992, ενώ στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από το WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) τον Σεπτέμβριο του 2017. Το πέρασμα προς τη δεύτερη μέθοδο υπολογισμού των ρύπων έγινε προκειμένου οι τιμές να παρουσιάζονται πιο ρεαλιστικά. Πλέον, όλες οι ευρωπαϊκές εταιρείες προσαρμόζονται στα πρότυπα του WLTP τόσο για να υπολογίσουν τις εκπομπές ρύπων, όσο και για την κατανάλωση. Βέβαια, έχει οριστεί μία περίοδος προσαρμογής από τον Σεπτέμβριο του 2017 έως τον Ιανουάριο του 2021.

co2 αύξηση ρύπων, 2020, Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος

Το πρωτόκολλο WLTP περιλαμβάνει μία πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών. Παρέχει πιο αντιπροσωπευτικές τιμές εκπομπών και κατανάλωσης, ενώ ο έλεγχος και η έγκριση γίνεται από ειδικούς οργανισμούς. Για παράδειγμα γίνονται ξεχωριστές μετρήσεις για ένα μοντέλο στην “απλή” και την “πλούσια” έκδοση εξοπλισμού. Έτσι, επιτυγχάνεται η μέγιστη ακρίβεια.

Διαβάστε επίσης: Η μάρκα αυτοκινήτου με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων

Αναλυτικότερα, η δοκιμή NEDC διαρκεί 20 λεπτά και διανύεται απόσταση 11 χιλιομέτρων, ενώ η δοκιμή WLTP διαρκεί 30 λεπτά και 23,25 χιλιόμετρα. Η μέση ταχύτητα κατά τη δοκιμή αυξήθηκε στο WLTP από τα 34 στα 46,5 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη επίσης αυξήθηκε από τα 120 στα 131 χλμ./ώρα. Παράλληλα, όπως ήδη αναφέραμε, η μέτρηση WLTP επηρεάζεται από τον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ στο NEDC δε λαμβάνεται υπόψιν. Τέλος υπάρχει μεγαλύτερη ακρίβεια στη θερμοκρασία των μετρήσεων. Στο NEDC οι μετρήσεις γίνεται σε εύρος θερμοκρασίας 20-30 βαθμών Κελσίου. Αντίθετα, στο WLTP έχουμε μία μέτρηση στους 23 °C και μία στους 14 °C.

Στην Ελλάδα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται για την ώρα μέσω του πρωτοκόλλου NEDC. Όλα δείχνουν, όμως, ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα γίνει μετάβαση στο πρωτόκολλο WLTP.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να δείτε αν σας ταιριάζουν τα χειμερινά ελαστικά ή αν ένα σετ αλυσίδων είναι αρκετό!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Στην χώρα μας, το aircondition είναι συνώνυμο της δροσιάς και στο αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως τον χειμώνα; To χρησιμοποιούμε;...
Τα αυτοκίνητα εκτός από το να είναι πλέον φορτωμένα με τεχνολογία, έχουν και μερικές έξυπνες λύσεις στο εσωτερικό τους, όπως αυτή η εγκοπή....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα