Επέτειος για τη Rolls-Royce, με το “βλέμμα” στους ουρανούς

Η Rolls-Royce γιορτάζει μια σημαντική επέτειο αφού πέρασαν 110 χρόνια από την αλέ-ρετούρ πτήση του Charles Rolls πάνω από τη Μάγχη.

Βρείτε μας στο
Rolls-Royce επέτειος 110 χρόνια

Ήταν το απόγευμα της 2ας Ιουνίου (6.30 μ.μ.) του 1910 όταν ο Ουαλός Charles Stewart Rolls, ο ένας εκ των ιδρυτών της Rolls-Royce και ένας από τους πρωτοπόρους των αιθέρων εκείνη την εποχή, επιχείρησε την πτήση πάνω από τη Μάγχη που έμεινε στην ιστορία.

Ο Rolls, όχι μόνο κατάφερε να φτάσει από το Dover της Αγγλίας στη γαλλική πόλη Sangatte (εκεί που αναδύεται σήμερα η Σήραγγα της Μάγχης) αλλά γύρισε πίσω χωρίς να προσγειωθεί. Αυτό τον έβαλε στα βιβλία της ιστορίας ως τον πρώτο αεροπόρο στον κόσμο που το καταφέρνει, ένα μόλις χρόνο μετά την “μονή” διάσχιση (χωρίς να υπολογίζεται η επιστροφή καθώς υπήρξε προσγείωση) του Γάλλου πρωτοπόρου της αεροπορίας Louis Blériot.

Για να πετύχει τον στόχο του ο Rolls χρησιμοποίησε ένα από τα διπλάνα των αδερφών Wright και περίμενε με ανυπομονησία περισσότερο από μία εβδομάδα για το εγχείρημα του: οι δυνατοί άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή, σε συνδυασμό με την ομίχλη αλλά και τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το αεροπλάνο του, κρατούσαν τον Ουαλό στον έδαφος.

Σύμφωνα με αναφορά της Daily Telegraph, ο Rolls πετώντας σε ύψος περίπου 300 μέτρων με ταχύτητα “κοντά στα 40 μίλια την ώρα” πέρασε τη γαλλική ακτή και στις 7.15 πετούσε πάνω από την Sangatte. Ο Ουαλός πέταξε τότε τρία γράμματα από το αεροπλάνο του, τα οποία έφεραν το εξής μήνυμα: “Χαιρετισμούς στη Λέσχη Αυτοκινήτου της Γαλλίας. Έπεσε από ένα αεροπλάνο Wright που έφτασε στη Γαλλία από την Αγγλία. C. S. Rolls, Ιούνιος 1910. Υ.Γ. Ζήτω η Συνεννόηση.”, έκλεινε το γράμμα του ο Rolls, αναφερόμενος στην Εγκάρδια Συνεννόηση, τη συμφωνία που υπεγράφη ανάμεσα σε Αγγλία και Γαλλία έξι χρόνια νωρίτερα και έβαλε τέλος στον μεταξύ τους ανταγωνισμό που κρατούσε 800 χρόνια.

Ο Ουαλός επέστρεψε στο Dover στις 08.00 όπου τον υποδέχθηκε πλήθος ενθουσιασμένου κόσμου με την πτήση να κρατά συνολικά περίπου 95 λεπτά. Αυτός τους “επιβράβευσε” κάνοντας κύκλους γύρω από το μεσαιωνικό κάστρο της πόλης, σύμφωνα με αναφορές της εποχής γι αυτή την ιστορική για τη Βρετανία στιγμή.

Αυτή η πτήση ρεκόρ έμελλε να είναι και το τελευταίο μεγάλο επίτευγμα του Rolls στους αιθέρες, ο οποίος, έναν περίπου μήνα μετά, στις 12 Ιουλίου, έχασε τη ζωή του σε αεροπορικό ατύχημα (έσπασε η ουρά του αεροπλάνου του), κατά τη διάρκεια επίδειξης στο Bournemouth της Αγγλίας. Ήταν 32 ετών όταν έγινε ο πρώτος Βρετανός που σκοτώθηκε με αεροπλάνο. Να σημειωθεί ότι στην ιστορική πτήση της Μάγχης η μόνη “προστασία” που είχε πάρει μαζί του ο Rolls ήταν ένα σωσίβιο…

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr