Επίσημη αποκάλυψη για το νέο Audi Q5 Sportback

Έπειτα από το ανανεωμένο Audi Q5 η γερμανική εταιρία μας αποκαλύπτει και την Sportback έκδοση με έντονη κλίση στην οροφή σε στιλ coupe.

Βρείτε μας στο
2021 Audi Q5 Sportback

Μετά τα e-tron Sportback και Q3 Sportback, η Audi προσθέτει ένα ακόμη μοντέλο στη γκάμα της με το ίδιο συνθετικό διευρύνοντας τις επιλογές στη γκάμα του ανανεωμένου Q5. Το Audi Q5 Sportback ξεχωρίζει μπροστά χάρη στους μεγάλους αεραγωγούς που πλαισιώνουν το οκταγωνική Singleframe γρίλια της γερμανικής εταιρίας. Οι LED προβολείς έχουν χαρακτηριστική υπογραφή φωτισμού ημέρας ενώ προαιρετικά είναι τεχνολογίας matrix LED. Φυσικά η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος είναι και εκείνη που κάνει τη μεγάλη διαφορά έναντι του Q5 και προσδίδει έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα στο πίσω μέρος του γερμανικού SUV, σε βάρος της πρακτικότητας.

Η Audi προσφέρει επιλογή για τα πίσω φώτα με τον ενδιαφερόμενο να έχει τη δυνατότητα επιλογής για φωτιστικά σώματα τεχνολογίας OLED. Κάθε φως περιλαμβάνει τρεις οργανικές διόδους εκπομπής φωτός, καθεμία χωρισμένη σε έξι τμήματα. Τα κόκκινα στοιχεία OLED είναι ομοιογενώς φωτεινά, αλλά η κατάτμηση τους επιτρέπει να ελέγχονται μεμονωμένα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις διαφορετικές υπογραφές οπίσθιου φωτισμού κατά την παραγγελία.

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το ανανεωμένο Audi Q5

Εάν ένα άλλο όχημα πλησιάσει το στάσιμο αυτοκίνητο από πίσω, σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων, όλα τα τμήματα OLED φωτίζονται ως προειδοποίηση εγγύτητας.

Η Audi προσφέρει το νέο Sportback στις εξωτερικές γραμμές “advanced” και “S line”. Οι διαφορές εντοπίζονται στην εμπρός γρίλια, στις πλευρικές εισόδους αέρα και ειδικότερα στον πίσω προφυλακτήρα.
Διαθέσιμα υπάρχουν 12 φινιρίσματα βαφής διαθέσιμα και μια ποικιλία επιλογών συμπεριλαμβανομένου του μαύρου πακέτου styling που προσφέρει ακόμη υψηλότυερα επίπεδα εξατομίκευσης.

Με μήκος 4,69 μέτρα, το Q5 Sportback είναι επτά χιλιοστά μακρύτερο από το αδερφό του μοντέλο έχοντας ίδιο ύψος και πλάτος αλλά και βελτιωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30. Το μεταξόνιο φτάνει στα 2,82 μέτρα και ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 510 λίτρα που φτάνει στα 1.480 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Η Audi προσφέρει επίσης το νεότερο μέλος της οικογένειας με την προαιρετική πίσω σειρά καθισμάτων rear bench plus, η οποία μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης πλάτης. Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να αυξήσει τη χωρητικότητα των αποσκευών έως και 60 λίτρα, στα 570 λίτρα μέγιστο. Παρέχει βελτιωμένη άνεση στους επιβάτες της πίσω σειράς όταν η πλάτη των καθισμάτων είναι κεκλιμένη και η επιφάνεια καθισμάτων τραβηγμένη τελείως πίσω. Το προαιρετικό πακέτο αποθήκευσης χώρου αποσκευών διατηρεί τα πράγματα τακτικά και κρατά τις αποσκευές με ασφάλεια.

Η στάνταρ σπορ ανάρτηση διαθέτει πιο δυναμικό χαρακτήρα και απόσβεση για πιο άμεση αίσθηση δρόμου από την τυπική ανάρτηση του Q5. Η Audi προσφέρει επίσης μια εναλλακτική ανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες ή την ευέλικτη και εξαιρετικά άνετη προσαρμοζόμενη αερανάρτηση. Ρυθμίζει το ύψος της διαδρομής σε ένα ευρύ φάσμα 60 χλστ. συνολικά. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να αυξηθεί έως και 45 χλστ. για οδήγηση σε πιο δύσβατους δρόμους. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, το αμάξωμα χαμηλώνει αυτόματα κατά 15 χλστ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της αερανάρτησης είναι η ικανότητα χαμηλώματος του πίσω άξονα κατά 55 χιλ. πιέζοντας ένα κουμπί στο χώρο αποσκευών, καθιστώντας ευκολότερη τη φόρτωση.

Το προαιρετικό δυναμικό σύστημα διεύθυνσης μεταβάλλει το λόγο στρέψης, τη γωνία διεύθυνσης και την υποβοήθηση του τιμονιού ως συνάρτηση της ταχύτητας οδήγησης. Κατά τη βραδύτερη οδήγηση, ο πιο άμεσος λόγος με λιγότερες περιστροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη και η υψηλότερη υποβοήθηση προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση. Σε υψηλότερες ταχύτητες, ο λιγότερο άμεσος λόγος έχει θετική επίδραση στην οδήγηση και παρέχει υψηλότερα επίπεδα ευθυβολίας. Υπάρχει μια επιλογή από 21 σχέδια ζαντών με διαμέτρους μεταξύ 18 και 21 ίντσες.

Το Q5 Sportback που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της στο Μεξικό θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη με έναν ισχυρό τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα δύο λίτρων με ισχύ 204 ίππων και μέγιστη ροπή 400 Nm. Το εν λόγω μοτέρ, συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων S tronic και τεχνολογία ultra quattro. Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενισχύει το βαθμό απόδοσης. Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με αυτόν τον τρόπο σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το Q5 Sportback μπορεί επίσης να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας.

Μετά το λανσάρισμα του Q5 Sportback θα ακολουθήσει μια δεύτερη έκδοση του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο ακόμα δίλιτροι, τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες TFSI. Θα προσφέρεται επίσης και ένα plug-in υβριδικό σύστημα σε δύο διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς ισχύος ενώ αργότερα θα δούμε και έκδοση SQ5 Sportback.

Στο εσωτερικό του Q5 Sportback δεν παρατηρούνται διαφορές έναντι του στάνταρ Q5 με το σύστημα πολυμέσων-συνδεσιμότητας ΜIB 3 να δίνει και εδώ το “παρών”. Στην πλήρη του έκδοση, το Audi virtual cockpit plus φέρει οθόνη 12,3 ιντσών και head-up display. Το σύστημα πλοήγησης ΜΜΙ plus συνδυάζεται με οθόνη αφής 10,1 ιντσών και η αρχική του οθόνη είναι προσαρμόσιμη ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές.

Διαβάστε επίσης: Νέα ειδική έκδοση Audi R8 green hell (+video)

Το Q5 Sportback χρησιμοποιεί επίσης την προηγμένη ευφυΐα του στόλου Audi. Οι τοπικές ειδοποιήσεις κινδύνου προειδοποιούν τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στην πορεία του όπως κατεστραμμένα οχήματα, ατυχήματα, άκρα μποτιλιαρίσματος, ολισθηρούς δρόμους και ομίχλη. Οι πληροφορίες σχετικά με τα σήματα κυκλοφορίας στο διαδίκτυο δείχνουν τρέχουσες και προσωρινές πινακίδες ή οθόνες ορίων ταχύτητας. Το on-street parking υποδεικνύει πόσο πιθανό είναι να υπάρχει δωρεάν χώρος στάθμευσης στο δρόμο και παρέχει πρόσθετες πληροφορίες, όπως τιμές ή περιορισμούς στάθμευσης μόνο για κατοίκους. Η εφαρμογή myAudi συνδέει στενά το αυτοκίνητο με το smartphone του πελάτη. Προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού όπως το Audi phone box ή το Bang & Olufsen 3D Premium Sound System συμπληρώνουν το σύστημα ψυχαγωγίας.

Το νέο SUV των Γερμανών θα είναι είναι διαθέσιμο στις αγορές της Ευρώπης το πρώτο εξάμηνο του 2021.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr