Επίσημο: Αυτό είναι το πιο γρήγορο Renault όλων των εποχών (+onboard)

Renault και επιδόσεις πάνε μαζί και το νέο Renault Megane R.S. Trophy-R, που θα παραχθεί σε λίγα αντίτυπα, έρχεται να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές!

Βρείτε μας στο

Με το νέο Renault Megane R.S. Trophy-R, η γαλλική μάρκα εξαπολύει ευθεία επίθεση στα κορυφαία οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αυτό αποδείχθηκε στο “χρονόμετρο”, όταν πριν από λίγο καιρό το γαλλικό αυτοκίνητο έσπασε το ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητο όχημα παραγωγής, στην πίστα του Nurgburgring. Το πιο γρήγορο Renault όλων των εποχών, όπως η ίδια η Renault το χαρακτηρίζει, θα αποτελέσει μια έκδοση για λίγους και εκλεκτούς, αφού θα παραχθεί σε μόλις 500 αντίτυπα.

Το Megane R.S. Trophy-R εφοδιάζεται με 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1,8 λίτρων που αποδίδει 300 ίππους, δηλαδή 167 ίππους/λίτρο, στις 6.000 στροφές. Η ροπή του είναι 400 Nm, ενώ η επιτάχυνση 0-100 γίνεται σε 5,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 262 χλμ./ώρα. Η μετάδοση της κίνησης επιτυγχάνεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις δεν οφείλονται μόνο στον κινητήρα, καθώς οι μηχανικοί της Renault Sport έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό σε κάθε τομέα. Έχοντας ως στόχο τις απόλυτες επιδόσεις, πέτυχαν μείωση του βάρους σε σύγκριση με το “απλό” Trophy, κατά 130 κιλά. Έτσι, το Renault Megane R.S. Trophy-R ζυγίζει 1.306 κιλά, βάρος που αντιστοιχεί σε αναλογία 4,35 κιλών/ίππο. Σε αυτό το επίτευγμα έχουν συνεισφέρει αρκετές επιλογές. Σε αυτές συγκαταλέγονται η εξάτμιση Akrapovic από τιτάνιο, η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στο καπό ή ο ελαφρύτερος πίσω άξονας. Ακόμη οι εισαγωγές αέρα αντικατέστησαν τα φώτα R.S. Vision, ενώ το πίσω κάθισμα έχει αφαιρεθεί.

Τα ειδικά αυτοκόλλητα και λογότυπα Trophy-R συμπληρώνουν τη σπορ εικόνα του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό του Renault Megane R.S. Trophy-R, η εικόνα είναι επίσης αγωνιστική. Τα καθίσματα από μονοκόκ της Sabelt μπορούν να συνδυαστούν με ζώνες 6 σημείων. Μείωση του βάρους έχει επιτευχθεί και από την οθόνη 7 ιντσών, poy είναι κατά 250 γραμμάρια ελαφρύτερη εκείνης των 8,7 ιντσών της έκδοσης Trophy.

Στον τομέα του στησίματος, οι Γάλλοι έχουν παίξει για ακόμη μια φορά… τα ρέστα τους. Το σασί έχει δική του, ξεχωριστή γεωμετρία και εφοδιάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Σε σύγκριση με την απλή έκδοση Trophy, το αρνητικό κάμπερ έχει αυξηθεί κατά μία μοίρα και φτάνει συνολικά στις 2,05 μοίρες, τιμή που σπάνια συναντάμε σε όχημα παραγωγής. Στον τομέα της αεροδυναμικής, αξιοποιείται την τεχνογνωσία από την εμπλοκή στην F1, για επίτευξη της μέγιστης δυνατής κάθετης δύναμης. Χαρακτηριστικά, η εισαγωγή NACA (επιτροπής αεροναυτικής που είναι ο πρόδρομος της NASA) του καπό, συνδυάζεται με εξαγωγή κάτω από τον κινητήρα, για βέλτιστη ψύξη.

Επιπλέον, το Renault Megane R.S. Trophy-R “πατάει” σε ελαστικά της Bridgestone, ενώ διαθέτει φρένα Brembo. Οι δίσκοι διαμέτρου 355 χιλιοστών -που προαιρετικά μπορούν να αντικατασταθούν από δίσκους 390 χιλιοστών- συνδυάζονται με 4πίστονες δαγκάνες διαμέτρου 42 χιλιοστών. Τα αμορτισέρ της Ohlins είναι ρυθμιζόμενα τόσο εμπρός όσο και πίσω. Και στις δύο περιπτώσεις ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το βαθμό συμπίεσης/αποσυμπίεσης, ενώ στα πίσω αμορτισέρ προσφέρεται και η δυνατότητα ρύθμισης του ύψους έως 16 χιλιοστά.

Το νέο Renault Megane R.S. Trophy-R θα διατεθεί στην αγορά, στα τέλη του 2019. Κύριες αγορές του σύμφωνα με την εταιρεία θα είναι οι Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία και Ιαπωνία. Η τιμή του στη Γαλλία, έχει οριστεί στα 55.000 ευρώ.

Δείτε το onboard video που χάρισε στο Renault Megane R.S. Trophy-R, το ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητο όχημα παραγωγής, στην περίφημη “Πράσινη Κόλαση” του Nurgburgring

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr