Πρόσφατα σας είχαμε ενημερώσει σχετικά με την πρόταση που ήταν έτοιμη να καταθέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2035. Πλέον είναι επίσημο ότι προτείνει ολική στροφή στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Ασφαλώς, κάτι τέτοιο δεν θα επηρεάσει τη χρήση αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ που έχουν ήδη αγοραστεί.
Καλιφόρνια: Γιατί 1 στους 5 εγκαταλείπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ρητά ότι θα πρέπει να γίνει μείωση των εκπομπών ρύπων σε νέα αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 55% από το 2030 και μετά (συγκριτικά με το 2021). Το πιο σημαντικό, βέβαια, είναι το γεγονός ότι από το 2035 προτείνει το οριστικό τέλος των θερμικών κινητήρων, αφού το όριο ρύπων καινούριων αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι μηδενικό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε 14 χρόνια δεν θα πωλείται καινούριο αυτοκίνητο ή φορτηγό που θα εξοπλίζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι αντιδράσεις από ισχυρές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το προηγούμενο διάστημα ήταν “ηχηρές”. Ενδεικτικά, όπως μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ, οι Γάλλοι τόνισαν ότι η απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί σοβαρές επενδύσεις ύψους 17,5 δισεκατομμυρίων ευρώ από τη χώρα. Αυτό είναι το ποσό που θα πρέπει να δαπανηθεί σε βάθος 10ετίας προκειμένου να αναπτυχθούν σταθμοί φόρτισης, σταθμοί υδρογόνου και συναφών υπηρεσιών. Επιπλέον, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η γαλλική κυβέρνηση υπολογίζει σε απώλεια περίπου 100.000 θέσεων εργασία, αν καταργηθούν απότομα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τέλος, προκειμένου αυτή η μετάβαση να γίνει με σταθερότητα, η Ευρωπαική Επιτροπή πρότεινε την εφαρμογή νόμου που θα απαιτεί από τα Κράτη-Μέλη να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε μεγάλους δρόμους με μέγιστη απόσταση 60 χιλιομέτρων (37,3 μίλια) μεταξύ τους έως το 2025.