Μετά τη ζώνη ασφαλείας, οι αερόσακοι αποτελούν τη σημαντικότερη εφεύρεση για τη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας. Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη δεν υφίσταται αυτοκίνητο χωρίς αερόσακους στο εσωτερικό του. Η γερμανική ZF, όμως, θα φροντίσει ώστε σύντομα να υπάρχει και εξωτερικός αερόσακος στα αυτοκίνητα.
Η λειτουργία του είναι απλή, αλλά εξαιρετικά χρήσιμη. Το αυτοκίνητο περιβάλλεται από αισθητήρες LiPAR που «σκανάρουν» συνεχώς το οδόστρωμα. Σε περίπτωση που ανιχνευτεί ότι προμηνύεται σύγκρουση και είναι αναπόφευκτη, ενεργοποιείται ο αερόσακος.
Διαβάστε επίσης: Νέος, πρωτοποριακός αερόσακος από τον όμιλο Hyundai
Ο εξωτερικός αερόσακος που έχει παρουσιάσει η ZF προστατεύει το πλαϊνό τμήμα του οχήματος. Βρίσκεται αποθηκευμένος στις ποδιές, ακριβώς κάτω από τις πόρτες και εκτείνεται κατά το μήκος του οχήματος. Μόλις δοθεί η εντολή, ενεργοποιείται ο πυροκροτητής του αερόσακου. Χρειάζονται μόλις 100 χιλιοστά του δευτερόλεπτου ώστε να γίνει πλήρης έκταση.
Οι μελέτες που έχουν γίνει από την εταιρεία είναι αρκετά αισιόδοξες. Τα πειράματα απέδειξαν ότι ο εξωτερικός αερόσακος εμποδίζει κατά 30% κάποια εισβολή στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, μειώνεται κατά 20-30% το ενδεχόμενο τραυματισμού κατά τη σύγκρουση.
Διαβάστε επίσης: Κίνδυνος θάνατος τα πόδια στο ταμπλό
Προκειμένου να μειωθεί το κόστος κατασκευής, η ZF αναφέρει ότι είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν οι ίδιοι αισθητήρες και για περισσότερες «έξυπνες» λειτουργίες του αυτοκίνητου. Για παράδειγμα, οι αισθητήρες για των εξωτερικών αερόσακων μπορούν ταυτόχρονα να προσφέρουν δεδομένα στο σύστημα διόρθωσης λωρίδας.
Ο διευθυντής συστημάτων για την ασφάλεια της ZF Group, Uwe Class, αναφέρει ότι τον επόμενο χρόνο είναι πιθανό να δούμε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εξωτερικό αερόσακο.