Πριν από μια δεκαετία θα μας φαινόταν αδιανόητο να αγοράσουμε αυτοκίνητο από το διαδίκτυο χωρίς να επισκεφθούμε μια αντιπροσωπεία και να μιλήσουμε δια ζώσης με έναν πωλητή, προκειμένου να μας κατατοπίσει κλπ.
Πλέον αυτό δεν είναι απαραίτητο, καθώς μπορεί κάποιος να παραγγείλει αυτοκίνητο μέσα από την οθόνη του κινητού τηλεφώνου του ή του υπολογιστή του. Γιατί όμως να το κάνει αυτό; Την απάντηση έρχεται να δώσει η ενδιαφέρουσα έρευνα της “autovia” στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την οποία αυτοί που αγόρασαν αυτοκίνητο μέσω διαδικτύου (11% ήταν το ποσοστό αυτό) το έκαναν γιατί δεν ήθελαν να μιλήσουν με κάποιον άλλο άνθρωπο (με άλλο πραγματικό πρόσωπο συγκεκριμένα)!
Επιπλέον, το 11 τοις εκατό των αγοραστών νέων αυτοκινήτων πήρε ένα δεύτερο όχημα αντί να αντικαταστήσει το υπάρχον αυτοκίνητό του. Μια άλλη πληροφορία είναι ότι το 55% των οχημάτων που αποκτήθηκαν πρόσφατα στο Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα τα τελευταία δύο χρόνια (δηλαδή κατά την διάρκεια της πανδημίας) αγοράστηκαν απευθείας. Οι πελάτες ισχυρίστηκαν ότι είχαν τα χρήματα από αποταμιεύσεις ή τραπεζικό δάνειο, αλλά το βασικό είναι ότι πολλοί προτίμησαν μια αγορά αντί για μίσθωση.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγοραστών νέων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο τα τελευταία δύο χρόνια ήταν γυναίκες ηλικίας 56 ετών και άνω, ενώ σύμφωνα πάντα με την έρευνα οι συνταξιούχοι είναι πιθανότερο να αγοράσουν το επόμενο αυτοκίνητό τους καινούργιο, από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.
Σύμφωνα με την Autovia, η έρευνα που έκαναν είναι η πιο ολοκληρωμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς αφορούσε πάνω από 7.000 αγοραστές νέων αυτοκινήτων και σχεδόν 9.000 ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Όλοι οι ερωτηθέντες αγόρασαν το νέο τους όχημα τα τελευταία δύο χρόνια.