Πιο σκληρές συνθήκες από αυτές που μπορεί να συναντήσει κανείς στο πεδίο της μάχης δεν υπάρχουν. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για πολεμικές συρράξεις και εν τέλει απέδειξαν τις ικανότητες και την ανθεκτικότητά τους, κάτι που οδήγησε τις εταιρείες να προχωρήσουν στην μαζική τους παραγωγή. Πάμε να γνωρίσουμε τρία μοντέλα που “γεννήθηκαν” μέσα από τις στάχτες του πολέμου.
Διαβάστε επίσης: Το στρατιωτικό όχημα που έδωσε στην Audi το έναυσμα για το “quattro”
Jeep Willys
Δεν μπορούμε να μην ξεκινήσουμε από το Jeep Willys, το οποίο το γνώρισε όλος ο πλανήτης ως Wrangler. “Το Jeep ήταν ένα από τα τρία καθοριστικής σημασίας όπλα των Η.Π.Α. στο 2ο Π.Π.”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος Αϊζενχάουερ για το μοντέλο που αποτέλεσε την αφετηρία της αμερικανικής μάρκας που σήμερα όλοι γνωρίζουμε. Ανθεκτικό, αξιόπιστο και αποτελεσματικό όσο κανένα άλλο, το Jeep Willys, αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τα συμμαχικά στρατεύματα που το χρησιμοποιούσαν με κάθε πιθανό τρόπο. Από τις ακτές της Νορμανδίας και τις ερήμους της Β. Αφρικής, μέχρι τις χιονισμένες Άλπεις και τους βάλτους στα νησιά του Ειρηνικού. Το ξεκίνημα της παραγωγής του Willys MB με τον κινητήρα των 60 ίππων και βέβαια την κίνηση σε όλους τους τροχούς σηματοδότησε μια νέα εποχή για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις. Αργότερα με την λήξη του 2ου Π.Π., το 1945, το Jeep θα προσέφερε τις αρετές του πλέον για ειρηνικούς σκοπούς, με το CJ (Civilian Jeep) να αποτελεί το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής για πολιτική χρήση στον κόσμο.
Hummer H1
Σειρά έχει το Hummer H1, ένα τεράστιο αυτοκίνητο που “γεννήθηκε” επίσης από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. H παραγωγή του ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1992 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2006. Ήταν ουσιαστικά η πολιτική έκδοση του HMMWV (High Mobility Military Wheeled Vehicle), γνωστό ως Humvee. Πρόκειται για ένα όχημα που αρχικά είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά για στρατιωτική χρήση και χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στις αρχές του 1991 στον “Πόλεμου του Κόλπου” στο Ιράκ. Τα επόμενα χρόνια υπήρξε μεγάλη ζήτηση του αγοραστικού κοινού, με αποτέλεσμα να έχουν πωληθεί συνολικά σχεδόν 12.000 αντίτυπα.
Mercedes G-Glass
Άλλο ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ως όχημα στρατιωτικών επιχειρήσεων και τελικά κατέληξε να περάσει σε μαζική παραγωγή πολιτικής έκδοσης ήταν η Mercedes G-Class. Πλέον είναι ένα από τα μακροβιότερα μοντέλα της εταιρείας, μιας και η εμπορική του πορεία μετρά πάνω από 30 χρόνια. Η Mercedes G-Class αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετία του 1970 και στην εξέλιξη και παραγωγή της συμμετείχε η αυστριακή αυτοκινητοβιομηχανία Steyr-Daimler-Puch. Εννέα χρόνια αργότερα, το γερμανικό μοντέλο ξεκίνησε να κυλά και από την γραμμή παραγωγής σε “πολιτική” έκδοση.