Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο ADAC ανακοινώνει τα αποτελέσματά του σχετικά με τις κλήσεις που είχε η οδική βοήθεια από οδηγούς αυτοκινήτων. Μία έρευνα που σύμφωνα με τον ίδιο μας λέει “ποια είναι τα περισσότερο και λιγότερο αξιόπιστα αυτοκίνητα”, σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκεντρώνει από κλήσεις οδηγών για ακινητοποίηση του οχήματός τους.
Εμείς όμως λέμε από την πλευρά μας πως δεν γίνεται να μιλήσουμε για λιγότερο και περισσότερο αξιόπιστα αυτοκίνητα, όταν στην έρευνα υπάρχουν αιτίες ακινητοποίησης όπως η μπαταρία ή το κλαταρισμένο ελαστικό. Η φετινή έρευνα λοιπόν αφορά το φυσικό έτος 2019 και τα αποτελέσματά της προέρχονται όπως προείπαμε από τις κλήσεις που είχε ο ADAC από οδηγούς αυτοκινήτων για βοήθεια.
Διαβάστε επίσης: Τα περισσότερο και λιγότερο αξιόπιστα αυτοκίνητα σε βάθος 10ετίας
Επομένως μιλάμε ξεκάθαρα για αποτελέσματα που βασίζονται στην χρήση των αυτοκινήτων στην Γερμανία και από τους εκεί οδηγούς με ότι συνεπάγεται αυτό. Από την άλλη πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως έχουμε να κάνουμε με ένα δείγμα 3.756.226 κλήσεων οδηγών για βοήθεια, επομένως μιλάμε για σημαντικό νούμερο.
Πάμε λοιπόν να δούμε τα αυτοκίνητα που απασχόλησαν την οδική βοήθεια για το 2019 σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο ADAC, ανά κατηγορία (o ADAC όπως θα δείτε πιο κάτω δεν διαχωρίζει SUV και VAN από τα υπόλοιπα μοντέλα) αλλά και τους πίνακες συνολικά.
(Σ.Σ. Τα μοντέλα στους πίνακες είναι αλφαβητικά τοποθετημένα στην αριστερή στήλη. Στην δεύτερη στήλη από αριστερά βλέπουμε τα χιλιόμετρα ανά έτος σε χιλιάδες. Πχ. 11 σημαίνει 11.000 χλμ. Στα δεξιά βλέπουμε το έτος του μοντέλου. Πχ. ΕΖ 2010 σημαίνει Chevrolet Spark του 2010 και ούτω καθ’ εξής και τις βλάβες που είχε αυτό μέσα στο 2019. Το χρώμα τονίζει την επίδοση κάθε μοντέλου μέσα στο 2019. Από το κόκκινο προς το πράσινο σκούρο έχουμε αντίστοιχα τα χειρότερα προς τα καλύτερα αποτελέσματα. Ο αριθμός στα κουτάκια κάθε έτους είναι ο αριθμός βλαβών ανά 1.000 αυτοκίνητα).
Αυτοκίνητα πόλης
Μικρά αυτοκίνητα
Μικρομεσαία αυτοκίνητα
Μεσαία αυτοκίνητα
Μεγάλα αυτοκίνητα
Πάμε τώρα να δούμε λίγο και τις αιτίες της ακινητοποίησης που… απασχόλησαν περισσότερο τον ADAC και την υπηρεσία οδικής βοήθειας. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του γερμανικού οργανισμού, πρώτη αιτία ήταν η μπαταρία με 41,8% (και προφανώς αυτό δεν μπορεί να είναι θέμα αξιοπιστίας ενός αυτοκινήτου). Από εκεί και έπειτα, το 17,4% είχε θέματα με το μοτέρ και συγκεκριμένα με “διαχείριση κινητήρα, έγχυση, ανάφλεξη, αισθητήρες”. Τέλος, το 10,6% είχε ηλεκτρικά θέματα με γεννήτρια, μίζα, φωτισμό και καλωδίωση.