Όπως είναι λογικό, οι εταιρείες αυτοκινήτου δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη και τα τμήματα έρευνας και ανάλυσης αγοράς διεξάγουν μεγάλες έρευνες ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται και αποφασίζει να επιλέξει κάποιος το νέο του αυτοκίνητο.
Μία τέτοια έρευνα έκανε και η Seat η οποία έδωσε στη δημοσιότητα και τα άκρως ενδιαφέροντα ευρήματά της. Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της έρευνας του τμήματος “έρευνας αγοράς” της ισπανικής μάρκας, ο μέσος Ευρωπαίος αγοραστής καινούργιου αυτοκινήτου είναι 53 ετών (ο μέσος αγοραστής της Seat είναι 44 ετών), ενώ χρειάζεται συνολικά δύο μήνες (οκτώμισι εβδομάδες για την ακρίβεια), μέχρι να αποφασίσει ποιο αυτοκίνητο τελικά θα αγοράσει. Αγαπημένη του κατηγορία είναι αυτή των SUV, ενώ θα συμβουλευτεί συνολικά οκτώ άτομα (κατά μέσο όρο) πριν κάνει το μεγάλο βήμα.
Το 45% των αγοραστών νέων αυτοκινήτων αποφασίζουν πρώτα το είδος του αμαξώματος και το μέγεθος που τους ενδιαφέρει, ενώ το 24% ξεκινά την αναζήτηση νέου αυτοκινήτου από τον κινητήρα. Το 17% έχει το συνολικό ποσό που θα δαπανήσει ως βασικό κριτήριο αγοράς, ενώ το 14% επιλέγουν σύμφωνα με τη μάρκα. Το ενδιαφέρον στατιστικό εδώ είναι πως από το αυτό 14% που έχει στο μυαλό του μια συγκεκριμένη μάρκα, το 55% τελικά αλλάζει στην πορεία την επιλογή του…
Από τους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων οι 9 στους 10 παίρνουν γνώμες από άτομα του στενού τους κύκλου. Το 56% επισκέπτεται τα site των εταιρειών για περισσότερες πληροφορίες, ενώ κατά 55% επιλέγουν να επισκεφθούν μία αντιπροσωπεία προκειμένου να πάρουν μία καλύτερη προσφορά και να συζητήσουν για το χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Όσον αφορά τους λόγους που ωθούν τους υποψήφιους αγοραστές στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, αυτοί είναι κατά 55% η φθορά του παλιού τους αυτοκινήτου, ενώ κατά 20% επιζητούν περισσότερη ασφάλεια, καλύτερο εξοπλισμό, καλύτερη οικονομία και μεγαλύτερη ευρυχωρία. Άλλοι λόγοι αγοράς νέου αυτοκινήτου είναι η άφιξη νέου μέλους στην οικογένεια, ο χωρισμός η αλλαγή δουλειάς και το τέλος των σπουδών.