Euro 7: Μείωση των ρύπων και πιο καθαρός αέρας

Οι προδιαγραφές Euro 7 έχουν στόχο την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας, ενώ ορίζουν τα πρότυπα της τελευταίας γενιάς των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Euro 7

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πρόταση της για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην ΕΕ. Είναι σαφές, ότι με τις ακόμη πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro 7, έχει ως στόχο να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα.

Euro 1-Euro 6: Πώς θα μάθουμε σε ποια κατηγορία ανήκει ένα αυτοκίνητο;

Την ίδια στιγμή, θα διατηρήσει προσιτά για τους καταναλωτές τα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Μάλιστα, η Επιτροπή προτείνει την εφαρμογή του νέου πλαισίου για τα αυτοκίνητα από την 1η Ιουλίου του 2025, ενώ για τα βαρέα οχήματα από την 1η Ιουλίου του 2027.

Για την εφαρμογή των προδιαγραφών Euro 7 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι απαραίτητη η έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Αναλυτικότερα, το νέο πλαίσιο περιλαμβάνει τις εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων και τα μικροσωματίδια από την τριβή των φρένων και τη φθορά των ελαστικών.

Προφανώς, τα μέτρα για τα φρένα και τα ελαστικά αφορούν και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, αν και από το 2035 θα επιτρέπεται μόνο η πώληση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν και οχήματα ρυπογόνα για την ατμόσφαιρα. Άλλωστε, σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 2050 πάνω από το 20% των οχημάτων που θα κυκλοφορούν, θα έχουν ακόμη κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Παράλληλα, το Euro 7 θέτει όρια εκπομπών ρύπων ανεξάρτητα από το καύσιμο του αυτοκινήτου και το είδος του οχήματος. Σύμφωνα, με την πρόβλεψη της Επιτροπής, το νέο πλαίσιο θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) από τα αυτοκίνητα κατά 35% έως το 2035. Αντίστοιχα, το ποσοστό στα φορτηγά και τα λεωφορεία θα φτάσει το 56%. Επιπλέον, το Euro 7 θα μειώσει τα μικροσωματίδια από τις εξατμίσεις αυτοκινήτων και Van κατά 13%. Παράλληλα, μείωση θα λάβει χώρα και στα μικροσωματίδια από τα φρένα κατά 27%.

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει και έναν μικρό οικονομικό αντίκτυπο του νέου πλαισίου στις τιμές των αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, οι υπάρχουσες τεχνολογίες μπορούν να πετύχουν τη μείωση των εκπομπών ρύπων, με μία μικρή αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων, η οποία θα αγγίξει τα 90-150 ευρώ, ενώ το ποσό για τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα ανέλθει στα 2.600 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Skoda χρησιμοποιεί πλέον το καύσιμο HVO για την πλήρωση των diesel μοντέλων της που φτιάχνει στην Τσεχία όπως και για τον ανεφοδιασμό του στόλου...
Τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση και τους ρύπους των οχημάτων της θα αναπτύξει η Suzuki για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στους τέσσερεις τροχούς της...
Η Κομισιόν δημοσίευσε την πρώτη έκθεση εκπομπών CO2 νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ και ένας κατασκευαστής είχε την μικρότερη απόκλιση σε σχέση με τα δεδομένα του...
Το BMW Group μείωσε κι άλλο τις εκπομπές CO2 στο σύνολο των μοντέλων του στην ΕΕ το 2023 παρουσιάζοντας τις χαμηλότερες απόλυτες τιμές στην ιστορία...
Η Toyota προχώρησε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης του ηλεκτρικού Hilux που φέρει κυψέλες υδρογόνου και αποκάλυψε το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο δοκιμών....
Το κόστος κατασκευής αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο από τις εκτιμήσεις! Δείτε τα ποσά που αναφέρει νέα έρευνα και τι περιμένουμε στο μέλλον......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα