Ευρωπαϊκή πρωτιά: Το car sharing “δίνει ρεύμα” σε πόλη – Ποιος το έκανε

Για πρώτη φορά στη Ευρώπη εφαρμόζεται σε μεγάλη κλίμακα η κοινή χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την τροφοδότηση του δικτύου και τα εύσημα πάνε στη Renault.
V2G car‑sharing at Utrecht renault 2025

Ειδικότερα, ο όμιλος της Renault, η MyWheels και η We Drive Solar, ενεργοποίησαν από κοινού με το Δήμο της Ουτρέχτης την πρώτη στην Ευρώπη μεγάλης κλίμακας υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων Vehicle‑to‑Grid (V2G), με την ονομασία “Utrecht energized”.

Διαβάστε επίσης: Το supermini που “πουλάει” περισσότερο με diesel κινητήρα – “Καίει” 4,2 λτ./100 χλμ.

Αυτή η πρωτοβουλία προωθεί ένα πιο βιώσιμο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, σε μια πόλη όπου το 35% των κτιρίων είναι ήδη εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες. Χάρη στην τεχνολογία V2G, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια και να την επιστρέφουν στο τοπικό δίκτυο κατά τις περιόδους αιχμής, έτσι ώστε η ανανεώσιμη ενέργεια να παραμένει διαθέσιμη όλο το εικοσιτετράωρο. Συνδυάζοντας την υπηρεσία κοινόχρηστης μετακίνησης με την προηγμένη τεχνολογία, το project διατηρεί την ισορροπία του τοπικού δικτύου, επιταχύνοντας, παράλληλα, τη μετάβαση στις πιο βιώσιμες αστικές μεταφορές.

Η Ολλανδία είναι παγκόσμιος ηγέτης στην εκμετάλλευση της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας, ενώ η Ουτρέχτη κατατάσσεται μεταξύ των πιο εξελιγμένων πόλεων σε ό,τι αφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας της Ευρώπης, με το 35% των κτιρίων να διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες στη στέγη τους. Λόγω της ραγδαίας ανάπτυξής τους, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εμφανίζει αρκετές προκλήσεις για το δίκτυο, προκαλώντας μεγάλες περιόδους κορύφωσης στην παροχή ενέργειας. Για τη διαχείριση του δικτύου με υψηλό ποσοστό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας απαιτείται ένα σύστημα που προσαρμόζεται γρήγορα στις αλλαγές στην παραγωγή και την κατανάλωση ενέργειας. Εδώ είναι που η τεχνολογία V2G παρεμβαίνει για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις.

Διαβάστε επίσης: Το Dacia που επιλέγει όλη η Ευρώπη – Με 98 ευρώ/μήνα στην Ελλάδα

Η εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε με 50 Renault 5 E-Tech electric. Διαθέσιμα μέσω μιας υπηρεσίας κοινής χρήσης αυτοκινήτων που διαχειρίζεται η MyWheels, τα οχήματα χρησιμοποιούν την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης V2G. Είναι η πρώτη φορά που αυτή η καινοτόμος τεχνολογία που παρέχεται από την We Drive Solar, διατίθεται για δημόσιες υποδομές. Τα 500 συνολικά οχήματα με σύστημα αμφίδρομης φόρτισης μπορούν να προσφέρουν το 10% της ευελιξίας που απαιτείται στην περιοχή της Ουτρέχτης για την εξισορρόπηση της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας σε ώρες αιχμής.

Βιώσιμη τεχνολογία για όλους
Ο στόλος θα επεκταθεί στο προσεχές μέλλον, και με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του Renault Group που ζητά την υιοθέτηση κατάλληλων δράσεων από τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για να συνεχιστεί η ανάπτυξη υπηρεσιών V2G, η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων του V2G καθώς και η ευρεία διάδοσή του, κρίνεται απαραίτητη η θεσμοθέτηση ενός κανονιστικού πλαισίου, που θα συμβάλλει στο να ξεπεραστούν τα εμπόδια, όπως οι δυσμενείς φορολογικές πολιτικές, καθώς και οι πολύπλοκες διαδικασίες πιστοποίησης.
To Renault Group ενίσχυσε τη δέσμευσή του στην τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G) και προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ιθύνοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, να επιταχύνουν την ανάπτυξή της σε όλη την Ευρώπη.

Ενώ η τεχνολογία είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει και να προσφέρει σημαντικά οφέλη, η απελευθέρωση αυτής της δυναμικής απαιτεί την υπέρβαση των σημερινών κανονιστικών και τεχνικών εμποδίων. ‘Έτσι, το Renault Group ζητά σαφείς και συνεπείς κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, που να περιλαμβάνουν φορολογικά κίνητρα, αναθεωρήσεις των τελών ηλεκτρικού δικτύου, βελτιστοποιημένες διαδικασίες πιστοποίησης και υποστήριξη για την ανάπτυξη έξυπνων μετρητών. Αυτά τα μέτρα είναι κρίσιμα για την απελευθέρωση του δυναμικού του V2G και για την καθιέρωσή του ως ακρογωνιαίου λίθου μιας ταχύτερης και πιο βιώσιμης ενεργειακής μετάβασης. Τελικά, αυτό θα συμβάλει στη μετατροπή κάθε ηλεκτρικού οχήματος σε θεμελιώδη συστατικό ενός ηλεκτρικού δικτύου, αλλά και στην ενίσχυση μιας ταχύτερης και πιο έξυπνης μετάβασης σε ένα βιώσιμο ενεργειακό οικοσύστημα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

H Audi αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (AI) σε κρίσιμους τομείς, για την πλήρη αξιοποίηση του δυναμικού της αλλά και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών...
Η Bentley αποκάλυψε τη νέα Bentayga Speed, το ισχυρότερο SUV της ομώνυμης σειράς των Βρετανών που συνδυάζει πολυτέλεια με επιδόσεις supercar....
Η Renault παρουσίασε το νέο ειδικό μοντέλο της για τη γαλλική προεδρία που βασίζεται στο Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4x4 των 300 ίππων....
Μια σειρά από αναβαθμίσεις περιλαμβάνει για το 2026 το πρόγραμμα της BMW για τα υφιστάμενα μοντέλα της, τα οποία θα είναι σύντομα διαθέσιμα για παραγγελία....
Η Nissan αποκάλυψε την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος e-Power, το οποίο προσφέρει πλέον ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων....
Η Kia φέρνει στην Ευρώπη το ηλεκτρικό EV5, το μικρομεσαίο SUV που σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

xania_krani

Χανιά – Μοίρασε κράνη η τροχαία στους δικυκλιστές

κράνος

Νέος Κ.Ο.Κ. – Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους: Πάνω από 3.000 παραβάσεις τη δεύτερη εβδομάδα

Peugeot-E-5008(3)

Δοκιμάζουμε το μεγαλύτερο SUV της Peugeot – Υβριδικό, με 7 θέσεις