Μία πρόταση που θα προκαλέσει αντιδράσεις δημοσιεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο εν λόγω φορέας ζητά την απομάκρυνση των SUVs από τα κέντρα των πόλεων για την προστασία πεζών και ποδηλατών. Όλο αυτό, μάλιστα, σε μία εποχή που ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Η αναφορά του ETSC ξεκινάει με τον απολογισμό των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2010 έως το 2018. Σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν χάσει τη ζωή τους 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες. Μάλιστα τονίζεται ότι ο συγκεκριμένος αριθμός αποτελεί το 29% του συνόλου των θυμάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το παράδοξο στην όλη υπόθεση είναι η τελική πρόταση που έρχεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Λίγο πολύ, αναφέρει ότι πρέπει να απαγορευθεί η κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον για όλα τα SUV. Τα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν είναι ότι αυτής της κατηγορίας τα οχήματα έχουν τοποθετημένο ψηλότερα τον εμπρός προφυλακτήρα και ότι είναι πιο βαριά από άλλα.
Το ETSC αναφέρει χαρακτηριστικά ότι, όπως τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων απαγορεύονται στις πρωτεύουσες της Ευρώπης, έτσι θα πρέπει να μπει και περιορισμός βάσει, για παράδειγμα, της μάζας των αυτοκινήτων.
Σίγουρα ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο είναι πιο πιθανό να δημιουργήσει σοβαρή βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό ή ποδηλάτη, αλλά η λύση της απαγόρευσης είναι ακραία. Όλα τα σύγχρονα μοντέλα αξιολογούνται ως προς την προστασία των πεζών, με μερικά SUVs να συγκεντρώνουν άριστη βαθμολογία από τον Euro NCAP.