Ευρώπη: Ηλεκτρικά και PHEV διπλασίασαν το μερίδιο τους. Συρρίκνωση για τα diesel

Τα αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV μοντέλα αυξάνουν διαρκώς το μερίδιο τους στην Ευρώπη σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία του ACEA.
MyAuto

Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 είδε τα ηλεκτρικά και plug-in μοντέλα να διευρύνουν το μερίδιο που κατέχουν στην πίτα των ταξινομήσεων έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων, που παρουσίασαν επίσης αύξηση στις ταξινομήσεις τους αλλά με χαμηλότερο ρυθμό έναντι των άλλων δύο κατηγοριών.

Διαβάστε επίσης – ICCT: Μονόδρομος τα ηλεκτρικά για ένα βιώσιμο μέλλον

Από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο που μας πέρασε, οι ταξινομήσεις των μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης πετρελαίου αυξήθηκε σε όλη την Ε.Ε. κατά 25,3% και 7,8% αντίστοιχα έναντι του ίδιου διαστήματος της περσινής χρονιάς. Με την αγορά των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων να αυξάνεται με σημαντικά ταχύτερο ρυθμό, τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης είδαν το συνολικό τους μερίδιο να μειώνεται περίπου κατά 10% και να πέφτει από το 51,9% στο 41,8%.

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση του μεριδίου για τα μοντέλα με κινητήρες diesel. Η άλλοτε ισχυρή κατηγορία επί ευρωπαϊκού εδάφους είδε το μερίδιο της να συρρικνώνεται ακόμη περισσότερο και να πέφτει από το 29,4% του δεύτερου τριμήνου του 2020 στο μόλις 20,4% για το αντίστοιχο διάστημα της φετινής χρονιάς.

Αντίθετα κινήθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που είδαν τις ταξινομήσεις τους να εκτινάσσονται κατά 231,6% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και να φτάνουν στα 210.298 αυτοκίνητα.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τα plug-in ηλεκτρικά με την αύξηση να φτάνει στο 255,8% και τις 235.700 μονάδες.

Διαβάστε επίσης – Peugeot: 100% εξηλεκτρισμένη γκάμα έως το 2025

Μεγάλη συνεισφορά στον εκρηκτικό ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται οι ταξινομήσεις των EV είχαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία) στα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και στα PHEV.

Αναφορικά με τις συνολικές ταξινομήσεις τα υβριδικά ήταν και η κατηγορία με τις υψηλότερες ταξινομήσεις στα μη συμβατικά μοντέλα φτάνοντας στις 541.162 μονάδες και σημείωσαν αύξηση 213,5% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Υπερδιπλάσιες παρουσιάστηκαν οι ταξινομήσεις των LPG μοντέλων που κατέγραψαν αύξηση 134,1% και έφτασαν στις 59.363 μονάδες.

Αυξημένη ήταν και η ζήτηση για μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο, ειδικά στην Ιταλία που συγκεντρώνει το 75% των συνολικών ταξινομήσεων. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 13.497 μονάδες με την αύξηση να φτάνει στο 41,8%.

Δείτε στο παρακάτω διαδραστικό διάγραμμα τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου στην Ε.Ε. αλλά και σε κάθε χώρα ξεχωριστά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το best seller της Citroen στην ελληνική αγορά έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μάλιστα είναι ότι πιο... γήινο έχουμε οδηγήσει στην συγκεκριμένη κατηγορία....
Η κοινοπραξία RV Tech της Volkswagen και της αμερικάνικης Rivian έκλεισε έναν χρόνο ζωής και σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές με μοντέλα των Γερμανών....
Η εταιρεία αποκάλυψε τη νέα έκδοση για το τετρακίνητο SUV της με στιλιστικές επεμβάσεις εμπνευσμένες από την αμερικανική κληρονομιά της....
Διψήφια ήταν η αύξηση στις πωλήσεις αυτού του κατασκευαστή στην Ευρώπη και στο 9μηνο της χρονιάς, που ισχυροποιούν την 3η θέση που κατέχει μεταξύ των...
Το ταχύτερο ηλεκτρικό Opel έρχεται με 281 ίππους με την γκάμα του SUV της γερμανικής εταιρείας να έχει παράλληλα εκδόσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη....
Kαθότι ηλεκτρικό αυτό το γερμανικό SUV coupe "καταναλώνει" όσο και ένα παπί, ενώ έχει χώρους και ανέσεις που αντιστοιχούν σε μεγάλο οικογενειακό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen e-c3 2025

Δοκιμάζουμε το best seller της Citroen στην ηλεκτρική του έκδοση

Toyota

Οι Top 10 μάρκες που επέλεξαν οι Έλληνες στο 10μηνο – Χωρίς αντίπαλο η Toyota

Audi Q3 φωτισμός Digital Matrix LED 2025

Το γερμανικό SUV με τον προηγμένο ψηφιακό φωτισμό – Πώς αλλάζει την compact κατηγορία