Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η JATO, η αυξημένη ζήτηση και κατά συνέπεια ταξινομήσεις που παρουσίασαν τα ηλεκτρικά μοντέλα τη δύσκολη χρονιά που μας πέρασε, έφερε μαζί της και μείωση στον μέσο όρο των εκπομπών CO2.
Συγκεκριμένα, στα στοιχεία που παρουσιάζει η JATO και αφορούν τις ταξινομήσεις σε 21 χώρες της Γηραιάς Ηπείρου το 2020, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 ανήλθε σε 106 γρ./χλμ., κατά το πρότυπο NEDC, μια τιμή χαμηλότερη κατά 12% σε σχέση με το μέσο όρο της προηγούμενης (2019) χρονιάς.
“Αν και η Ε.Ε. πρέπει να κάνει ακόμη πολλά για να πιάσει τους στόχους που έχει θέσει η Κομισιόν για τις εκπομπές CO2, οι κατασκευαστές επέδειξαν σημαντική πρόοδο με τη διαθέσιμη γκάμα και τις πωλήσεις τους (σ.σ. στα ηλεκτρικά) το 2020.”, δηλώνει σχετικά ο αναλυτής της JATO, Gelipe Munoz.
Τη χρονιά που μας πέρασε οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων ανήλθαν σε 1,2 εκατ. μονάδες με την αναλογία να φτάνει στο 10,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Έναντι του 2019, όπου καταγράφηκαν 466.000 ταξινομήσεις για τις παραπάνω κατηγορίες μοντέλων (3,1% επί του συνόλου) η αύξηση είναι τουλάχιστον αξιόλογη.
Έξι από τις 21 χώρες, για τις οποίες συλλέγει δεδομένα η JATO κατάφεραν μάλιστα να “πέσουν” σε μέσο όρο κάτω από τα 100 γρ./χλμ. σύμφωνα με τις ταξινομήσεις τους και κατά το πρότυπο NEDC. Οι χώρες αυτές είναι η Σουηδία (93,3), η Ολλανδία (83,1), η Δανία (90,1), η Πορτογαλία (90,8), η Γαλλία (97,2) και η Φινλανδία (99,6).
Στην άλλη άκρη βρίσκεται η Σλοβακία, η Πολωνία και η Τσεχία με μέσο όρο τα 119,2, 118,8 και 118,3 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Η Ελλάδα βρίσκεται σχετικά σε καλό δρόμο, δεδομένης και των πολύ χαμηλών ταξινομήσεων ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων επί του συνόλου, με μέσο όρο στα 107,8 γρ./χλμ.
Να σημειωθεί ότι τα παραπάνω νούμερα αφορούν στην πτώση των εκπομπών CO2 για ταξινομήσεις νέων μοντέλων τις χρονιές που αναφέρουμε και δεν αφορούν το σύνολο του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους αυτών των χωρών.
Πηγή: JATO