Με τον κορωνοϊό να έχει βάλει επίσημα stop σην παγκόσμια οικονομία, εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να βρίσκονται στον αέρα και επί ευρωπαϊκού εδάφους με τους κατασκευαστές να ζητούν άμεσα νέα μέτρα οικονομικής στήριξης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ανησυχίες του ομίλου της Volkswagen που έχει δει τα εργοστάσια του να παύουν προσωρινά τη λειτουργία τους στην Ευρώπη τη στιγμή που και οι παραγγελείες νέων μοντέλων έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Herbert Diess, διευθύνοντος συμβούλου του VW, ο γερμανικός όμιλος μπορεί να χρειαστεί να προχωρήσει σε μείωση των θέσεων εργασίας στις εταιρίες του αν ο κορωνοϊός δεν τεθεί υπό έλεγχο, με τα τρέχοντα έξοδα των Γερμανών σε εβδομαδιαία βάση να υπολογίζονται περίπου σε δύο δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό Automotive News αυτή τη στιγμή οι πωλήσεις του ομίλου περιορίζονται στην αγορά της Κίνας, που προσπαθεί να ξαναβρεί το ρυθμό της και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Οι άνθρωποι της VW προσπαθούν να βρουν τρόπο να ανοίξουν και πάλι τα εργοστάσια τους εκτός Κίνας χωρίς να βάλουν σε κίνδυνο τους υπαλλήλους τους. Η ζήτηση στην αχανή κινέζικη αγορά μοιάζει να επιστρέφει με την παραγωγή να βρίσκεται αυτή τη στιγμή περίπου στα μισά επίπεδα σε σχέση με εκείνη προ του COVID-19.
“Πρέπει να ξανασκεφτούμε την παραγωγή. Δεν έχουμε ακόμη την πειθαρχία, στα εργοστάσια μας στη Γερμανία, που είχαμε στην Κίνα…Αν καταφέρουμε να θέσουμε υπό έλεγχο το πρόβλημα, όπως η Κίνα, η Κορέα και άλλες ασιατικές χώρες, τότε θα έχουμε την ευκαιρία να βγούμε από την κρίση χωρίς να χαθούν θέσεις εργασίας”, δήλωσε σχετικά ο Diess.
Με τα 126 συνολικά εργοστασια σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων τα 72 βρισκονται στην Ευρώπη και έχουν αναστείλλει τη λειτουργία τους, ο γερμανικός κολοσσός που πούλησε σχεδόν 11 εκατ. αυτοκίνητα πέρσι και κατέλαβε την πρώτη θέση στη σχετική λίστα, ζητά τώρα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) να επιταχύνει τις διαδικασίες για την εξασφάλιση ρευστότητας. Ο ανώτατος οικονομικός διευθυντής του ομίλου Frank Witter ζητά από την ΕΚΤ να ξεκινήσει άμεσα τις αγορές εταιρικών ομολόγων βραχυπρόθεσμης λήξης (commercial paper) για την αντιμετώπιση της κρίσης, κάνοντας λόγο στους Financial Times για διατήρηση της ρευστότητας. “Υπάρχει πολλή πίεση αυτή τη στιγμή αναφορικά με τα εισροή χρήματος…Έχουμε πολλές διαφορετικές πηγές στη διάθεση μας αλλά δεν παρουσιάζουν όλες την ίδια ρευστότητα όπως πριν.”, ανέφερε ο Witter.
Σε διαφορετικό μέσο ο Witter ανέφερε πως οι πωλήσεις του Μαρτίου παρουσιάζουν μείωση της τάξης του 40%, ενώ οι αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για μείωση της συνολικής ετήσιας παραγωγής στη Γερμανία απο τα 5,1 εκατ. αυτοκίνητα του 2019 στα 3,8 εκατ. φέτος. Το τελευταίο θα μπορούσε να μειώσει το εργατικό δυναμικό του κλάδου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας -έστω προσωρινά- κατά 100.000 θέσεις, όταν συνολικά οι θέσεις εργασίας φτάνουν στις 830.000.