Η Μαλαισία είναι μια από τις μεγαλύτερες χώρες στον κόσμο αναφορικά με την αγορά αλλά και την παραγωγή δικύκλων, ενώ κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις και στην χρήση τους από τον ντόπιο πληθυσμό με 16 εκατ. δίκυκλα στους δρόμους. Κατέχει παράλληλα και έναν ιδιαίτερα υψηλό δείκτη θνησιμότητας από τροχαία αφού στους δρόμους της σκοτώνονται καθημερινά κατά μέσο όρο 18 άνθρωποι εκ των οποίων οι περισσότεροι από τους μισούς είναι δικυκλιστές. Στο δίκτυο της υπάρχουν ήδη δρόμοι αποκλειστικά για δίκυκλα και η διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα επιτρέπεται με ανάλογη ορατή σήμανση και στο δρόμο.
Και ενώ στην Ελλάδα ακόμη συζητάμε για το αν πρέπει ή όχι να επιτρέπεται η διήθηση ενώ ξέρουμε πως η οριοθέτηση είναι ο… σωστός δρόμος (όπως αναφέρει με στοιχεία και ο Θανάσης Χούντρας σε σχετικό άρθρο του), στη Μαλαισία θέλουν να προσθέσουν επιπλέον λωρίδες για να μειώσουν τα ατυχήματα.
Αυτή τη φορά το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας της Μαλαισίας δεν προτείνει τη δημιουργία λωρίδων που να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους δικυκλιστές αλλά τη χρήση της ΛΕΑ ως έξτρα λωρίδας γι αυτούς σε περιοχές με αυξημένη συμφόρηση στους δρόμους. Προτείνει παράλληλα την δημιουργία τους αρχικά σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία αλλά και σε εκείνες που παρατηρείται υψηλό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα με τη λωρίδα ρίχνεται στο τραπέζι και η πρόταση για μέγιστο όριο ταχύτητας στα 70 χλμ./ώρα για μοτοσυκλέτες χαμηλής ιπποδύναμης, ένα όριο που θα ελέγχεται πιο εύκολα από τις Αρχές με τη δημιουργία μιας τέτοιας λωρίδας.
Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας που κατέχει και αυτή μια σημαντική και λίγο γνωστή πρωτιά αφού διαθέτει τις περισσότερες μοτοσυκλέτες ανά 1.000 κατοίκους από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης με την παρουσία δικύκλων στα μεγάλα αστικά κέντρα να βοηθά σημαντικά, μεταξύ άλλων, στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και των εκπεμπόμενων ρύπων.