Το περασμένο τριήμερο ξεκίνησε η νέα αγωνιστική σεζόν της F1 με το Grand-Prix του Bahrain, μία χρονιά με αρκετές αλλαγές στα μονοθέσια, στους κανονισμούς αλλά και με πολλές μεταγραφές που έχουν αλλάξει αρκετά τα πληρώματα των ομάδων. Οι πιο εμφανείς αλλαγές είναι οι νέες πιο μεγάλες ζάντες διαμέτρου 18 ιντσών, με τα αντιστοίχως νέα λάστιχα Pirelli P-Zero με αισθητά χαμηλότερο προφίλ. Επίσης η πίσω αεροτομή των μονοθεσίων έχει επανασχεδιαστεί, έχοντας αποκτήσει πιο έντονες καμπύλες γραμμές. Και βέβαια τα “ασημένια βέλη” βάφτηκαν ξανά ασημένια…
Όλο το τριήμερο είχε αρκετά αναγνωριστικό χαρακτήρα με την αμηχανία να κυριαρχεί σε όλους τους οδηγούς και τους κατασκευαστές, με εξαίρεση τις Ferrari F1-75, οι οποίες ήδη από τις δοκιμές των προηγούμενων εβδομάδων είχαν καταθέσει τα διαπιστευτήριά τους, ανεβάζοντας τις προσδοκίες των απανταχού Tifosi.
Πρώτος pole-man της χρονιάς ο Leclerc
Η Ferrari κατάφερε να ολοκληρώσει τα δοκιμαστικά με τα δύο μονοθέσιά της να εκκινούν στην πρώτη τριάδα, κάνοντας το 1-3, με τον Charles Leclerc να γίνεται ο πρώτος pole-man της χρονιάς. Τρίτος στη σχάρα εκκίνησης ο Carlos Sainz. Δεύτερος, ανάμεσά τους, ο Max Verstappen και τέταρτος ο Sergio Perez να κλείνει τα μονοθέσια της Red Bull. Τα κυριολεκτικά φέτος ασημένια βέλη εκκίνησαν από τις θέσεις 5 και 9, με τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton να θέτει ως στόχο τη διατήρηση της 5ης θέσης στον αγώνα της Κυριακής. Ο νέος ομόσταυλός του George Russell, έμεινε για ελάχιστα εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω από την αεροτομή της Alpine του Fernando Alonso.
Πέντε κόκκινα φώτα
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς εκκίνησε με καθαρές στροφές χωρίς επαφές και χωρίς πολλές ανακατατάξεις, ειδικά στην πρώτη πεντάδα. Ωστόσο, πολύ γρήγορα μας χάρισε αρκετές συγκινήσεις, ειδικά όταν οι πρωτοπόροι Charles Leclerc και Max Verstappen ήρθαν αρκετά κοντά μετά το πρώτο pit-stop και ξεκίνησαν να μάχονται σκληρά για την πρώτη θέση με αλλεπάλληλες διαδοχικές προσπεράσεις. Κατά τα άλλα, περισσότερες μονομαχίες βλέπαμε στη δεύτερη δεκάδα της κούρσας.
Cavallino Rampante!
Τελικά ο Leclerc κατάφερε να υπερασπιστεί, να ανακτήσει και τελικά να διατηρήσει τη θέση του μέχρι να δει την καρό σημαία. Δεύτερος την αντίκρισε ο ομόσταυλός του Carlos Sainz κάνοντας το απόλυτο για τις Ferrari και εκτοξεύοντας στον έβδομο ουρανό τους φιλάθλους της Scuderia, που υπέμεναν καρτερικά δύο χρόνια τώρα την επαναφορά των κόκκινων. Όλη η ομάδα της Ferrari σήμερα λειτουργούσε σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, από τους μηχανικούς στα pit μέχρι τους πιλότους στα μονοθέσια. Οι συγκρατημένες δηλώσεις του Mattia Binotto αφαίρεσε το άγχος από τους ώμους της ομάδας και το μετέτρεψε σε μία καθολική νίκη που έκανε το αλογάκι να χοροπηδά ξανά…
Το Βατερλό των Honda
Η μέρα ενώ ξεκίνησε πολλά υποσχόμενη για τα μονοθέσια της Red Bull, που αμφότερα μάχονταν για μία θέση στο πόντιουμ, δεν κατέληξε έτσι, καθώς εξελίχθηκε σε μία κυριολεκτική πανωλεθρία για όποιο μονοθέσιο φορούσε κινητήρα Honda. Τα προμηνύματα ξεκίνησαν από Alpha Tauri καθώς ο Tsunoda πολύ νωρίς παραπονέθηκε στους μηχανικούς του για στιγμιαίες απώλειες ισχύος. Λίγο αργότερα ο Pierre Gasly αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν ο κινητήρας του μονοθεσίου του τυλίχτηκε στις φλόγες. Λίγο πριν το τέλος του αγώνα, στον 54ο γύρο από τους 57, ο δεύτερος ως τότε Verstappen εγκατέλειψε προδομένος από τον κινητήρα του. Σχεδόν δύο γύρους αργότερα και ο ομόσταυλός του Perez έμεινε στα κρύα του λουτρού με τον κινητήρα του να παραδίδει το πνεύμα στον 56ο γύρο.
Ανέλπιστο τέλος για τα ασημένια βέλη
Οι εγκαταλείψεις των δύο Red Bull ήρθαν ως μάννα εξ’ ουρανού για τα μονοθέσια της Mercedes, καθώς άνοιξαν το δρόμο για την τρίτη και την τέταρτη θέση, σε μία μέρα που δεν είχε ξεκινήσει και με τις καλύτερες προδιαγραφές για τη γερμανική ομάδα. Αξίζει να λάβει κανείς υπόψη πως ο Lewis Hamilton δήλωσε πριν τον αγώνα πως στόχος του ήταν η διατήρηση της 5ης θέσης και πως για τον George Russell ήταν ο πρώτος επίσημος αγώνας με το ασημένιο βέλος. Το ανέλπιστο τέλος του αγώνα χάρισε το 3-4 στα ασημένια βέλη και έθεσε γερές βάσεις για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως οι περσινοί τους αντίπαλοι της Red Bull δεν κατάφεραν να συλλέξουν ούτε έναν βαθμό.
Μεγάλος “απών” η McLaren
Η πλέον απογοητευτική εμφάνιση ήταν αυτή των μονοθεσίων της McLaren, ενός ιστορικού συλλόγου που η ιστορία του δεν συνάδει με τέτοιες εμφανίσεις. Καθ΄ όλη τη διάρκεια του τριημέρου οι επιδόσεις των οδηγών της, Daniel Ricciardo και Lando Norris, δεν ήταν αντάξιες ούτε των ικανοτήτων τους, ούτε της ομάδας. Σαφώς η απώλεια αρκετών χειμερινών δοκιμών συντελεί στο αποτέλεσμα αυτό. Ωστόσο, στην ίδια ακριβώς κατάσταση βρίσκεται και η Williams, γεγονός που μαζί με την εικόνα των ασημένιων βελών γεννά αρκετά ερωτήματα για τη μονάδα ισχύος της Mercedes.
Εν κατακλείδι, με τη γρανιτένια πίστα του Μπαχρέιν ακόμα να καίει και την αυλαία της νέας αγωνιστικής σεζόν να έχει μόλις σηκωθεί, μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως είναι πολύ νωρίς για προβλέψεις και συμπεράσματα, ωστόσο η επιστροφή των Ferrari στις πρώτες θέσεις του grid, η δυναμική των Red Bull -παρά το σημερινό πατατράκ- αλλά και οι διαβεβαιώσεις του Lewis Hamilton για ανάκαμψη των Mercedes συνθέτουν ένα σκηνικό τρομερού ενδιαφέροντος και υπόσχονται μάχες κορυφής με κομμένη την ανάσα. Επόμενο ραντεβού με την F1 στο GP της Σαουδικής Αραβίας, την ερχόμενη εβδομάδα.