Οι τίτλοι του τέλους έπεσαν και για τον 18ο αγώνα του πρωταθλήματος, που έλαβε χώρα το περασμένο τριήμερο στην Ιαπωνία, στην περίφημη πίστα της Suzuka, ύστερα από δύο χρόνια αποχής λόγω της πανδημίας Covid19. Ωστόσο για ένα ακόμη τριήμερο ο καιρός μας τα έκανε κυριολεκτικά μούσκεμα, καθώς τόσο οι δοκιμές όσο και ο αγώνας έγιναν (ή καλύτερα δεν έγιναν) υπό καθεστώς βροχής. Γενικά, τα δοκιμαστικά διεξήχθησαν μετά βίας και με ανάμεικτα αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση poleman αναδείχθηκε ο Max Verstappen, έχοντας πίσω του τις δύο Ferrari των Leclerc Sainz και τέταρτο τον Sergio Perez.
Μια καλή εκκίνηση για τους Verstappen και Leclerc γρήγορα μετατράπηκε σε μία δυνατή μονομαχία για την πρώτη θέση, με το Μονεγάσκο να μαζεύει μερικά μέτρα και να πλασάρεται μπροστά από τον Ολλανδό, ο οποίος όμως στην πρώτη κιόλας στροφή πήρε την εξωτερική και έτσι κατάφερε να περάσει πρώτος και να οδηγήσει την κούρσα για… μόλις έναν γύρο. Ο λόγος ήταν η εγκατάλειψη του Carlos Sainz, όταν γλίστρησε στα νερά, έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου και κατέληξε στις μπαριέρες διαλύοντας την F1-75. Δευτερόλεπτα αργότερα εγκατέλειψε και ο Albon λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ο αγώνας σταμάτησε και το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα στον 2ο μόλις γύρο. Πριν καν ολοκληρωθεί ένας ακόμη γύρος οι αγωνοδίκες ύψωσαν την κόκκινη σημαία και διέκοψαν τον αγώνα λόγω της ισχυρής βροχής και της μεγάλης ποσότητας του νερού στην πίστα. Η διακοπή αυτή κράτησε σχεδόν μιάμιση ώρα.
Ο αγώνας ξανάρχισε με εν κινήσει εκκίνηση, ενώ απέμεναν ακριβώς 40 λεπτά αγώνα, χρόνος που μεταφράστηκε σε 28 μόλις γύρους. Οι 25 από αυτούς ήταν κατά κύριο λόγο διαδικαστικοί καθώς η βροχή συνέχιζε να πέφτει και η πίστα ήταν γεμάτη νερό. Οι πιλότοι κινούνταν προσεκτικά και σε σαφώς χαμηλότερο ρυθμό από ότι σε στεγνές συνθήκες και έτσι το θέαμα απουσίαζε ακόμη μια φορά. Ο Verstappen οδηγούσε απροβλημάτιστα την κούρσα χωρίς κανείς να μπορεί να τον απειλήσει, την ίδια ώρα που ακριβώς πίσω του τα φθαρμένα ελαστικά του Leclerc του στερούσαν την πρόσφυση που έψαχνε, ανοίγοντας διάπλατα την μεταξύ τους ψαλίδα. Πιο πίσω όμως ο τρίτος τότε Sergio Perez έτρεχε σε πολύ καλό ρυθμό ροκανίζοντας τα δευτερόλεπτα που τον χώριζαν από τον Leclerc και έτσι στους τελευταίους γύρους δημιουργήθηκε μία πολύ δυνατή μονομαχία μεταξύ τους.
Μια μονομαχία που κράτησε αμείωτη μέχρι το τελευταίο S της πίστας, ακριβώς πριν τον τερματισμό, όταν ο Leclerc προδομένος από τα (σλικ πλέον) εμπρός ελαστικά του έφυγε ευθεία στο S, με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί με ποινή 5 δευτερολέπτων και να βρεθεί τρίτος αντί για δεύτερος που τερμάτισε. Ωστόσο το ενδιαφέρον της υπόθεσης ήταν αλλού, καθώς πέραν της θέσης που έχασε ο Leclerc και κέρδισε ο Perez, τα 5 αυτά δευτερόλεπτα από το λάθος του Leclerc χάρισαν στον Max Verstappen τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή και μάλιστα εφόσον είχε ήδη τερματίσει πρώτος! Ο ίδιος δε το πληροφορήθηκε αρκετά αργότερα και ενώ ήδη είχε τελειώσει τη συνέντευξή του. Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο, καθώς ο νεαρός Ολλανδός στέφθηκε για δεύτερη συνεχόμενη φορά πρωταθλητής και μάλιστα αυτή τη φορά νωρίς-νωρίς καθώς απομένουν άλλοι τέσσερις αγώνες για να ολοκληρωθεί και τυπικά το πρωτάθλημα. Πίσω απ΄ τους Verstappen, Leclerc και Perez τερμάτισαν οι Ocon, Hamilton, Vettel, Alonso, Russell, Latifi, Norris, Ricciardo, Stroll, Tsunoda, Magnussen, Bottas, Zhou, Schumacher και Gasly, ενώ όπως είδαμε δεν τερμάτισαν οι Sainz και Albon.
Το περίεργο της υπόθεσης είναι πως η FIA αποφάσισε να βαθμολογήσει κανονικά τους πιλότους παρά τη διεξαγωγή μόλις 28 γύρων, αντί των μειωμένων βαθμών για τους 10 πρώτος πιλότους, όπως ορίζεται από τους δικούς της (!) κανονισμούς. Όπως και να έχει το πράγμα, άλλο ένα GP πέρασε στην ιστορία και δυστυχώς για μία ακόμη φορά χωρίς θέαμα, λόγω καιρού…
Εμείς κάπου εδώ ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το τριήμερο 21-23 Οκτώβρη, όπου και θα μεταφερθούμε στις ΗΠΑ για το αμερικανικό GP.