Το 9ο μέρος του φετινού πρωταθλήματος της F1 ολοκληρώθηκε το περασμένο τριήμερο, στην κατάμεστη πίστα ”Ζιλ Βιλνέβ” του Μόντρεαλ, σε μία χώρα που αγαπά πολύ και ακολουθεί πιστά το θεσμό της F1 και γενικότερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το τριήμερο ξεκίνησε με ισχυρές βροχές και πολύ νερό στην πίστα, γεγονός που προξένησε ατυχήματα, γλιστρήματα, κόκκινες σημαίες και επιφυλακτικότητα στους οδηγούς.
Τα αγωνιστικά νέα ωστόσο είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, καθώς Charles Leclerc και η Ferrari δέχονταν ποινές θέσεων στην εκκίνηση, για τις αλλαγές που αναγκάστηκαν να κάνουν λόγω της αστοχία της μονάδος ισχύος του μονοθεσίου του Μονεγάσκου. Αρχικά τιμωρήθηκε με δέκα θέσεις, ενώ η τελική ποινή αφορούσε σε εκκίνηση από το τέλος, όπως και έγινε. Στην ίδια μοίρα και ο Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri. Και οι δυο δε συμμετείχαν ενεργά στα δοκιμαστικά, καθώς δεν είχε καμία σημασία, όντας τιμωρημένοι. Το μόνο που έκαναν ήταν να 1-2 περάσματα για να πάρουν την αίσθηση του βρόχινου οδοστρώματος της πίστας.
Στον αντίποδα της σχάρας εκκίνησης βρέθηκε ο Max Verstappen που εκκίνησε από την πρώτη θέση. Δεύτερος ο Fernando Alonso που βρέθηκε σε εξαιρετικό τριήμερο και πρωταγωνίστησε σε όλα τα δοκιμαστικά, αποδεικνύοντας πως η βροχή δεν είναι για όλους πρόβλημα και δείχνοντας τη στόφα του πρωταθλητή που κρύβει ακόμα μέσα του. Τρίτος ο Carlos Sainz για τη Ferrari και το ανακάτεμα της τράπουλας δε σταμάτησε εδώ. Ο Lewis Hamilton βρέθηκε σε καλό τριήμερο, αλλά και στην τέταρτη θέση του grid. Στις 5 και 6 θέσεις βρέθηκαν οι δύο Haas των Magnussen και Schumacher. Οι Ocon, Russel, Ricciardo και Zhou συμπλήρωσαν τη δεκάδα. Ενδέκατη η δεύτερη Alfa Romeo του Bottas και δωδέκατη εκκίνησε η Williams του Albon. Ο Sergio Perez βρέθηκε να εκκινεί από τη 13η θέση, ενώ οι Norris και Gasly στις 14 και 15. Οι Vettel και Stroll με τις Aston Martin τους βρέθηκαν στις θέσεις 16 και 17, ενώ στη 18η θέση της σχάρας εκκίνησης ήταν ο Latifi. Μία κατάταξη που θα ήταν εντελώς διαφορετική αν οι δοκιμές δεν γίνονταν υπό βροχή και χωρίς τις τιμωρίες του Leclerc.
Ο αγώνας εξελίχθηκε σε εντελώς διαφορετικό πλαίσιο με αρκετή ζέστη, λιακάδα και μια πίστα πεντακάθαρη, καθώς η δυνατή βροχή ξέπλυνε τη γόμα των προηγούμενων ημερών, παράγοντας πολύ καθοριστικός για την κατάσταση λειτουργίας των ελαστικών. Η εκκίνηση ήταν καθαρή και πολύ καλή από πλευράς Sainz που γρήγορα βρέθηκε να προσπερνά τον Alonso και να κατακτά τη δεύτερη θέση. Παράλληλα ο Leclerc από 19ος ξεκίνησε να ανεβαίνει βήμα-βήμα προς τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Στον 8ο γύρο συνέβη το πρώτο ευτράπελο, με τον Sergio Perez να προδίδεται από τη μονάδα ισχύος της Red Bull και να μένει στα κρύα του λουτρού. Το καθεστώς κίτρινης σημαίας και του εικονικού safety car μηδένισαν τις διαφορές και προσέφεραν σε αρκετά μονοθέσια την ευκαιρία ενός ‘δωρεάν’ pit-stop αλλαγής ελαστικών.
Τα πράγματα κυλούσαν ήρεμα (και κάπως αδιάφορα) ως τον 20ο γύρο, όταν ο Mick Schumacher, κινούμενος σε πολύ καλό ρυθμό και με ελπίδες να καρπωθεί τους πρώτους του βαθμούς, ξαφνικά έHaasε κάθε έλεγχο του μονοθεσίου του, το οποίο έσβησε εντελώς. Εκ νέου καθεστώς κίτρινης σημαίας και εικονικού αυτοκινήτου, το οποίο οδήγησε τα μονοθέσια ξανά στα pits για να αλλάξουν λάστιχα. Ο πρωτοπόρος ως τότε Carlos Sainz, έσπευσε πρώτος στα pits της Ferrari και μετά από ένα μέτριο pit-stop βρέθηκε και πάλι τρίτος, πίσω απ’ τον Alonso. Τρεις γύρους αργότερα κατάφερε να τον προσπεράσει και να βρεθεί στη δεύτερη θέση πίσω από τον Max Verstappen που ενώ φαινομενικά θα έπρεπε να έχει ένα ήσυχο απόγευμα, απόντος του Leclerc, έκανε ότι μπορούσε για να κρατηθεί στην κορυφή.
Οι επόμενοι γύροι κύλησαν ήρεμα, με κατά κύριο λόγο διαδικαστικό χαρακτήρα, με τον Max Verstappen να οδηγεί την κούρσα χωρίς να απειλείται ιδιαίτερα από κανέναν. Τα πράγματα ανατράπηκαν όμως και πάλι στον 49ο γύρο, την ώρα που η Ferrari παρακαλούσε για ένα συμβάν που θα έθετε σε υπηρεσία το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να μπορέσει ο Sainz να βάλει τη σκληρή γόμα και να πάει ως το τέλος, πιέζοντας των Verstappen για την κορυφή. Η τύχη αυτή τη φορά ήταν με τους κόκκινους, όταν ο Tsunoda λειτουργώντας ως από μηχανής θεός, έχασε στα φρένα το μονοθέσιό του και κατέληξε στις μπαριέρες εγκαταλείποντας και θέτοντας τον αγώνα υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας και κανονικού αυτή τη φορά αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι διαφορές για μία ακόμη φορά μηδενίστηκαν και αρκετά μονοθέσια κέρδισαν ένα ακόμη δωρεάν pit-stop.
Από τότε και μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας ξεκίνησε μια πολύ σκληρή μάχη μεταξύ των δύο πρωτοπόρων, για την κατάκτηση της κορυφής. Ο Max Verstappen ήταν σταθερά μπροστά και πίσω του με μερικά μόλις δέκατα του δευτερολέπτου τον κυνηγούσε ο Carlos Sainz, που βρισκόταν πάντοτε εντός DRS. Του έλλειπε κάτι παραπάνω, ελάχιστο μεν, αλλά ικανό να τον κρατήσει για 15 και πλέον ολόκληρους γύρους πίσω από την ουρά της RB-18. Για το τι ήταν αυτό το κάτι, πολλά μπορούν να ειπωθούν. Έπρεπε να βάλει μεσσαία αντί για σκληρή γόμα; Η απάντηση δεν είναι απλή, αφενός διότι δε διέθετε φρέσκο ζευγάρι μεσσαίων ελαστικών, αφετέρου καταλληλότερη γόμα για τη συγκεκριμένη πίστα ήταν η σκληρή, όπως αποδείχθηκε και από τις επιλογές των υπολοίπων. Σίγουρα πάντως ήταν η μεγαλύτερη ευκαιρία μέχρι σήμερα για τον Ισπανό πιλότο να ανέβει για πρώτη φορά στο ψηλότερο σκαλί του πόντιουμ, η τύχη όμως και το μονοθέσιό του δεν του έκαναν τη χάρη.
Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκε ο αγώνας, με τον Ολλανδό να παίρνει άξια πρώτος την καρό σημαία, οδηγώντας υποδειγματικά και κυρίως απολύτως ψύχραιμα για 15 ολόκληρους γύρους με την καυτή ανάσα του Sainz στο σβέρκο του, αφήνοντας του τη δεύτερη θέση και τον ταχύτερο γύρο. Την τρίτη θέση κατέκτησε ο Lewis Hammilton, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος στο pontium και κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο το τριήμερο. Πίσω του στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο ομόσταυλός του Russell, ενώ πέμπτος κατάφερε να τερματίσει ο Charles Leclerc παρά του ότι εκκίνησε τελευταίος και παρά του τραγικού pit-stop από πλευράς των μηχανικών του. Το 6-9 έκαναν οι δύο Alpine των Ocon και Alonso, ενώ ανάμεσα τους πλασαρίστηκαν οι δύο Alfa Romeo των Bottas και Zhou. Τη δεκάδα έκλεισε ο Lance Stroll με την Aston Martin.
Μετά το τέλος του αγώνα τα συναισθήματα των πιλότων ήταν ανάμεικτα. Ο Max Verstappen είχε πάρει μία ακόμα νίκη και ήταν σαφώς πολύ χαρούμενος γι’ αυτό την ίδια ώρα που ο ομόσταυλός του Sergio Perez δεν κατάφερε καν να τερματίσει, γεγονός σίγουρα δυσάρεστο για τον ίδιο. Παράλληλα, ο Charles Leclerc σαφώς και ήταν ικανοποιημένος με τους 10 βαθμούς που κατάφερε να καρπωθεί, ωστόσο δήλωσε πως ήλπιζε σε κάτι παραπάνω στο Μόντρεαλ. Ο έτερος πιλότος της Ferrari ήταν σαφώς χαρούμενος για τη δεύτερη θέση και τον ταχύτερο γύρο, ωστόσο είχε μια γλυκόπικρη γεύση στο στόμα καθώς άγγιξε την πρώτη νίκη, αλλά δεν κατάφερε να την κατακτήσει. Οι δύο πιλότοι της Mercedes ήταν σε σύμπνοια καθώς όπως δήλωσαν ήταν πολύ ικανοποιημένοι απ’ όσα κατάφεραν στον Καναδά, δε θα μπορούσαν να πάρουν κάτι περισσότερο, βρίσκονται όμως πολύ κοντά απ’ το επίπεδο των δύο πρωτοπόρων ομάδων και ελπίζουν σύντομα να μπορούν να τις ανταγωνιστούν στα ίσα. Όλα αυτά μένει να φανούν. Εμείς ανανεώνουμε το ραντεβού μας με την F1 σε δύο εβδομάδες, το τριήμερο 1-3 Ιούλη, για το βρετανικό GP.