Η 16η καρό σημαία του φετινού πρωταθλήματος έπεσε, δια χειρός Agostini, στο ιταλικό grand prix της Monza, μέσα στον κατάμεστο από tifosi ναό της ταχύτητας. Οι κόκκινοι απόλαυσαν την ετήσια γιορτή στην πατρίδα της Ferrari έχοντας όμως γλυκόπικρη γεύση, όχι γιατί κέρδισε (δικαίως) ο Verstappen, αλλά διότι ο τερματισμός του αγώνα έγινε (αδίκως) πίσω απ’ το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πάμε να δούμε όμως αναλυτικότερα τα όσα συνέβησαν το περασμένο τριήμερο.
Δοκιμαστικά και ποινές
Στα δοκιμαστικά οι Ferrari και Red Bull πρωταγωνιστούσαν και εναλλάσσονταν στην πρώτη τετράδα με τις Mercedes και McLaren να ακολουθούν. Πολύ καλή απόδοση και από τον Alonso για την Alpine. Παρόλα αυτά οι ταύροι είχαν ένα μικρό προβάδισμα μερικών δέκατων του δευτερολέπτου σε σχέση με τη Ferrari, μέχρι τη στιγμή που ο Leclerc έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές έναν μαγικό γύρο κατεβάζοντας 6 δέκατα το χρόνο του και κατακτώντας την pole position, με τις κατακόκκινες κερκίδες της Monza να τον αποθεώνουν. Ωστόσο είχαμε για μία ακόμη φορά πολλές ποινές και έτσι η σχάρα εκκίνησης διαμορφώθηκε ως εξής: Charles Leclerc, George Russell, Lando Norris, Daniel Ricciardo, Fernando Alonso, Max Verstappen, Nyck De Vries, Zhou Guanyu, Nicholas Latifi, Sebastian Vettel, Lance Stroll, Sergio Perez, Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Mick Schumacher, Carlos Sainz, Lewis Hamilton και Yuki Tsunoda.
Εκκίνηση με μικροεπαφές
Η εκκίνηση ήταν αρκετά καλή για τους δύο πρώτους, Leclerc και Russell. Αν και γενικά οι επαφές στη Monza είναι σύνηθες φαινόμενο, φέτος είχαμε λίγες μικροεπαφές, κυρίως μεταξύ των Haas και Alfa Romeo. Ωστόσο την καλύτερη εκκίνηση πραγματοποίησε ο Verstappen, που αν και εκκίνησε από την έβδομη θέση κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη μόλις σε 3 γύρους. Πολύ γρήγορα, ο πρωτοπόρος Leclerc ένιωσε να απειλείται απ’ τον Verstappen και έτσι η ομάδα έπρεπε να πάρει δραστικά μέτρα, εφόσον ήθελε να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.
Το ρίσκο της Ferrari
Στον 12ο γύρο εγκατέλειψε ο Vettel λόγω απώλειας κινητήρα, έμεινε όμως σε σημείο που μπορούσε να απομακρυνθεί γρήγορα το μονοθέσιο και έτσι ο αγώνας τέθηκε υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. O Leclerc ήταν ως τότε πρώτος στον αγώνα, με τον Verstappen πίσω του να ροκανίζει τη διαφορά με πολύ γρήγορους ρυθμούς, κάτι που συνέβαινε όλο το τριήμερο, αλλά γινόταν σαφές και από τους αλγορίθμους προσομοίωσης. Η Red Bull είχε λίγο πιο γρήγορο ρυθμό από τις Ferrari και αυτό ήταν κάτι που το γνώριζαν αμφότερες. Έτσι, η Ferrari έπρεπε να πάρει ένα ρίσκο, αν ήθελε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω μέσα στο σπίτι της και έτσι ακριβώς έπραξε. Έκανε νωρίς την αλλαγή σε μέση γόμα, με ένα πολύ γρήγορο pit-stop και γλίτωσε αρκετό χρόνο, καθώς ο Verstappen θα χρωστούσε ένα κανονικό pit-stop αργότερα. Το μόνο που ήθελαν και ήλπιζαν οι κόκκινοι ήταν ένα απρόοπτο στην εξέλιξη του αγώνα και η στρατηγική τους θα στέφονταν με απόλυτη επιτυχία. Μπορεί να μην ήρθε αυτό το απρόοπτο, όχι εγκαίρως τουλάχιστον, ωστόσο δεν παύει η στρατηγική να ήταν σωστή. Η Ferrari ήταν ήδη χαμένη, οπότε έπρεπε πήρε το ρίσκο μήπως και ανατρέψει τον αγώνα προς το μέρος της.
Τα ελαστικά που δεν φθείρονταν
Ο αγώνας κύλησε χωρίς ιδιαίτερες συγκινήσεις. Οι Sainz και Hamilton οδηγούσαν εξαιρετικά κερδίζοντας μία προς μία τις θέσεις για την κορυφή, παρότι εκκίνησαν από τις πίσω θέσεις. Συγκεκριμένα ο Sainz εκκίνησε 18ος και ήδη στον 13 είχε ανέβει στην 4η θέση, όπου και τερμάτισε τελικά. Ο ίδιος μάλιστα είπε πριν την εκκίνηση πως θα προσπαθήσει να ανέβει στο βάθρο, κάτι που πιθανώς να έκανε αν ο αγώνας δεν τερμάτιζε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Σε παρόμοια θέση και ο Hamilton που εκκίνησε πίσω από τον Sainz 19ος και τερμάτισε 5ος, απογοητευμένος και αυτός φανερά από τον τερματισμό πίσω απ΄ το αυτοκίνητο ασφαλείας, ειδικά γι΄ αυτόν ένας λόγος παραπάνω αν σκεφτεί κανείς το πως τελείωσε το περσινό πρωτάθλημα που τελικά κέρδισε ο Verstappen και όχι εκείνος.
Το safety car καθόρισε τον τερματισμό του αγώνα
Η εγκατάλειψη του Ricciardo λόγω απώλειας της μονάδος ισχύος του στον 45ο γύρο, ανάγκασε το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπει στην πίστα μέχρι την απομάκρυνση του μονοθεσίου. Κανείς δεν περίμενε όμως πως ο αγώνας θα τερματίσει πίσω απ’ το safety car, που έκατσε μέσα στην πίστα για 8 ολόκληρους γύρους! Όπως και να έχει οι tifosi (και πολλοί άλλοι) δε χάρηκαν με αυτή την εξέλιξη, και με το δίκιο τους, καθώς η όποια προσπάθεια για μία καλύτερη θέση μετά την επανεκκίνηση του αγώνα έπεσε στο κενό. Πολλοί μίλησαν για το τεράστιο λάθος της Ferrari να βάλει για τρίτη φορά στα pits τον Leclerc, ενώ θα ήταν πρώτος, τη στιγμή που μπήκε για αλλαγή ελαστικών ο Verstappen. Αν κάποιος γνωρίζει το άθλημα και κάνει τα μαθηματικά θα δει αυτό που είδε με ακρίβεια τόσο η ομάδα της Red bull όσο και η ομάδα της Ferrari όταν έλαβαν την απόφαση να τους βάλουν στα pits. Ο Leclerc αν έμενε έξω δεν θα προλάβαινε να προσπεράσει τον Verstappen όταν εκείνος θα έβγαινε από τα pits. Ο χρόνος που τους χώριζε αρκούσε για να βγει πάλι πρώτος ο Ολλανδός. Θα έπρεπε λοιπόν να πάει κάτι πολύ λάθος στο pit-stop για να μπορέσει ο Leclerc να βρεθεί πρώτος κατά τη διάρκεια του safety car, κάτι που τελικά δε συνέβη, καθώς όλα κύλησαν καλά για το pit-stop της Red Bull. Ας υποθέσουμε όμως πως όντως ο Leclerc περνούσε πρώτος υπό το καθεστώς του safety car. Τι θα γινόταν αν ο αγώνας δεν τερμάτιζε πίσω απ’ το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά είχε 2-3 γύρους, κάτι το οποίο έμοιαζε απολύτως λογικό σε όλους μας, εφόσον η McLaren του Ricciardo είχε απομακρυνθεί από την πίστα; Μήπως τα πιο φρέσκα ελαστικά του Verstappen δε θα επέτρεπαν στον Leclerc να μαζέψει τη διαφορά; Τότε τι θα λέγαμε; Λάθος της Ferrari να μην τον βάλει για τσάμπα pit-stop κατά τη διάρκεια του safety car. Γι΄ αυτό λοιπόν ο σοφός λαός μας έχει μια παροιμία που λέει “πας μετά Χριστόν προφήτης, γάιδαρος εστί… Και τελικά, ορθώς έκανε η Ferrari και τον έβαλε στα pits, είτε ο αγώνας τελείωνε πίσω απ’ το safety car, είτε όχι.
Εν κατακλείδι
Κατά τα λοιπά το φετινό Grand Prix στο ναό της ταχύτητας στερούσε θεάματος και συγκινήσεων ειδικά με τον τερματισμό του πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η Ferrari ήθελε μία νίκη γοήτρου για να ευχαριστήσει τους tifosi και να τιμήσει την πατρίδα της, ωστόσο αυτή δεν ήρθε, όχι λόγω λάθους της Ferrari αυτή τη φορά, αλλά λόγω τυχαίων γεγονότων. Το 2-4 παρείχε μία κάποια παρηγοριά Από την άλλη πλευρά, ο Verstappen πέτυχε μία νίκη τίτλου, καθώς πλέον είναι σχεδόν αδύνατον να στερηθεί το φετινό πρωτάθλημα. Ο συνδυασμός ενός αξιόπιστου και ταχύτατου μονοθεσίου, ενός εξαιρετικού οδηγό με τη στόφα του πρωταθλητή και μιας ομάδας που λαμβάνει σωστές αποφάσεις και λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένο ρολόι είναι η απόλυτη συνταγή επιτυχίας στη F1 και αυτό ακριβώς είναι αυτή τη στιγμή η Red Bull. Λόγο της ακύρωσης του ρωσικού Grand Prix, το ραντεβού μας με την F1 ανανεώνεται για τις 30 Σεπτέμβρη με 2 Οκτώβρη με το GP Σιγκαπούρης.