Η καρό σημαία έπεσε και για το ολλανδικό grand prix του 2022, σε ένα τριήμερο που πολλά ειπώθηκαν, πολλές προβλέψεις έγιναν και στο τέλος επιβεβαιώθηκε πως οι προβλέψεις δεν έχουν χώρο στη F1. Άλλοι δήλωσαν πως η πίστα της Ολλανδίας θα ευνοήσει τις Ferrari, ενώ άλλοι για τον ίδιο λόγο υποστήριζαν πως το προβάδισμα θα το έχουν οι Mercedes. Τελικά οι τρεις κορυφαίες ομάδες της διοργάνωσης μοιράστηκαν τα σκαλιά του πόντιουμ με τον Max Verstappen να στέφεται νικητής μέσα στην πατρίδα του, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, κάνοντας το πορτοκαλοντυμένο κοινό να παραληρεί στις κατάμεστες κερκίδες.
Οι δοκιμές έδειχναν πως οι Mercedes όντως θα ήταν ανταγωνιστικές στο ολλανδικό GP, ενώ και οι Red Bull και Ferrari ανταγωνίζονταν για να κατεβάσουν τους χρόνους. Τελικά poleman στέφθηκε ο Max Verstappen παρότι ο Leclerc είχε ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη. Πίσω τους για ελάχιστα δέκατα ήταν ο Carlos Sainz. Συνοπτικά η σχάρα εκκίνησης είχε ως εξής: Verstappen, Leclerc, Sainz, Hamilton, Perez, Russell, Norris, Schumacher, Tsunoda, Stroll, Gasly, Ocon, Alonso, Zhou, Albon, Bottas, Ricciardo, Magnussen, Vettel και Latifi. Ο Max Verstappen μετά την κατάκτηση της pole position (και) στο ολλανδικό GP ανέφερε χαρακτηριστικά πως “πιστεύει ότι έχουν ένα πλήρες αυτοκίνητο” και πως να διαφωνήσει κανείς μαζί του;
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Leclerc να πλασάρεται αμέσως δίπλα στον Max Verstappen, ενώ η κίνησή του αυτή ανάγκασε τον ομόσταυλό του, Carlos Sainz, να αφήσει το πόδι απ το γκάζι και να οδηγηθεί σε μικρή επαφή με τον Hamilton, κάτι που δεν το λες και πολύ ομαδική συμπεριφορά. Η συνέχεια δεν επιφύλασσε μεγάλες συγκινήσεις με τον Verstappen να διατηρεί την πρωτοπορία για όλο τον αγώνα, χωρίς ποτέ ουσιαστικά να απειληθεί από κανέναν. Την χλιαρή εξέλιξη του αγώνα διέκοψαν μερικές έντονες μάχες των Hamilton και Perez στον 36ο γύρο για την τρίτη θέση. Τελικά στον 37ο γύρο ο Βρετανός προσπέρασε τον Μεξικανό, ενώ λίγο αργότερα το ίδιο έκανε και ο George Russell, αφήνοντας στην 5η θέση τον Perez. Η εγκατάλειψη του Tsunoda και το καθεστώς του Virtual Safety Car στον 44ο γύρο οδήγησαν πολλά μονοθέσια στα pits και ακολουθώντας τη στρατηγική των Alpine και Mercedes τοποθέτησαν τη σκληρή γόμα, η οποία αποδείχθηκε στην πράξη πως απέδιδε καλά.
Η εγκατάλειψη του Bottas στον 55ο γύρο έφερε τα πάνω-κάτω και το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα στην πίστα, μηδενίζοντας τις όποιες διαφορές. Τα μονοθέσια έσπευσαν στα pits για να εκμεταλλευτούν τα δωρεάν pit-stops και να αλλάξουν λάστιχα για να διεκδικήσουν ότι καλύτερο μπορούσαν πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Για το Hamilton όμως τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς έτσι, καθώς ενώ ο Russell είχε ήδη αλλάξει σε μαλακή γόμα, εκείνος έμεινε με τη σκληρή, γεγονός που του κόστισε αρκετές θέσεις. Ο Βρετανός φανερά εκνευρισμένος με την απόφαση της ομάδας του διαμαρτυρήθηκε έντονα στο team radio λέγοντας πως “δεν καταλαβαίνω τι συμβαίνει με εσάς παιδιά…”. Ο Toto Wolff μάλιστα του απάντησε όλο νόημα πως θα τα συζητήσουν όταν επιστρέψουν στο γραφείο…”.
Μεγάλος κερδισμένος του Safety Car ήταν ο Leclerc που κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλοπάτι του πόντιουμ, έστω και στο τέλος ενός αγώνα που για μία ακόμη φορά δεν εξελίχθηκε πολύ καλά για τους κόκκινους του Μαρανέλο. Και τι να πει άραγε κανείς για το πρώτο pit-stop του Sainz, που κράτησε 12,7 ‘αιώνες’, όταν οι μηχανικοί βίωσαν το απόλυτο comfuzio, με τα λάστιχα να καθυστερούν να έρθουν και το αερόκλειδο παρατημένο στο πάτωμα, να το πατάει ο Perez. Ο δε Sainz υπέπεσε σε δύο απαράδεκτα λάθη, σχεδόν απανωτά, δείχνοντας την ψυχική κατάσταση στην οποία βρισκόταν. Αφενός ήταν απαράδεκτο να προσπεράσει άλλο μονοθέσιο σε καθεστώς κίτρινης σημαίας, έστω και αν αργότερα και κατόπιν υπόδειξης της ομάδας παραχώρησε τη θέση που κέρδισε, αφετέρου ήταν επίσης απαράδεκτο να φύγει τόσο ξαφνικά από τα pits όταν ελάχιστα εκατοστά πίσω του στο pitlane βρισκόταν άλλο μονοθέσιο. Για το δεύτερο ατόπημα τιμωρήθηκε ορθώς με ποινή πέντε δευτερολέπτων που του κόστισε 4 θέσεις, καθώς είδε πέμπτος την καρό σημαία, αλλά βρέθηκε ένατος στην κατάταξη μετά την ποινή του.
Στον 61ο γύρο και μετά το τέλος του Safety Car, ο Hamilton βρέθηκε πρώτος να οδηγεί την κούρσα, ωστόσο όχι για πολύ, καθώς μια ανάσα πίσω του ήταν ο Verstappen που τον προσπέρασε και ανάκτησε την πρώτη θέση. Ακολούθησαν οι προσπεράσεις των Russell και Leclerc επί του Hamilton στους γύρους 64 και 66 αντίστοιχα. Ο Βρετανός είχε φτάσει ήδη στην τέταρτη θέση, όπου και τερμάτισε τελικά. Συνοπτικά η τελική κατάταξη είχε ως εξής: Verstappen, Russell, Leclerc, Hamilton, Perez, Alonso, Norris, Sainz, Ocon, Stroll, Gasly, Albon, Schumacher, Vettel, Magnussen, Zhou, Ricciardo και Latifi, ενώ δεν τερμάτισαν οι Tsunoda και Bottas.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Mattia Binotto παραδέχτηκε ένα ακόμη μπάχαλο της Scuderia, την ίδια ώρα που ο Lewis Hamilton απολογούνταν δημοσίως για όσα είπε προς την ομάδα του, έτσι τέλος καλό όλα καλά για τα ασημένια βέλη που κοιτούν πλέον εμπρός, όπως και όλες οι υπόλοιπες ομάδες, για το επερχόμενο GP της “pista magica”, της αγαπημένης Monza, που θα λάβει χώρα στις 9-11 Σεπτέμβρη.