Η δεκαετία του ’90 μας προσέφερε μοναδικά αυτοκίνητα που λησμονούμε ακόμα και σήμερα. Ένα εξ’ αυτών ήταν το Fiat Coupe, η περιβόητη «Ferrari των φτωχών». Έτσι έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν ο ειδικός τύπος κατά την επίσημη παρουσίασή του το 1993. Υπήρξε μία έκδοση, όμως, που έμεινε στην ιστορία. Αυτή με τον πεντακύλινδρο κινητήρα των 220 ίππων.
Χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια παρουσίας του Fiat Coupe στην αγορά, ώστε οι μηχανικοί της ιταλικής φίρμας να πάρουν τη μεγάλη απόφαση και να τοποθετήσουν κάτω από το καπό τον πεντακύλινδρο κινητήρα. Μέχρι το 1996, υπήρχαν ικανοποιητικές εκδόσεις, όπως ο 2λιτρος τετρακύλινδρος με δύο εκκεντροφόρους και 196 ίππους.
Αφιέρωμα Lancia: Μισός αιώνας στην αγκαλιά της Fiat αλλά κανείς δε γιορτάζει…
Και κάπως έτσι φτάνουμε στο 20V Turbo Plus, ένα αυτοκίνητο που δε γνώρισε αξιόλογο ανταγωνιστή βάσει της τιμής του. Εξοπλιζόταν με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 1.998 κ.εκ και πέντε κυλίνδρους παρατεταγμένους σε σειρά. Την κίνηση των βαλβίδων αναλάμβαναν δύο επί κεφαλής εκκεντροφόροι μεταβλητού χρονισμού.
Δείτε επίσης: Τρελά λεφτά για μαϊμού Ferrari
Η ισχύς έφτανε στους 220 ίππους στις 5.570 σ.α.λ., με τη ροπή να αγγίζει τα 310 Nm από τις μόλις 2.500 σ.α.λ. Η κίνηση περνούσε ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων, ενώ υπήρχε και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που ονομαζόταν Viscodrive. Έτσι, το αμάξωμα των 1.310 κιλών επιτάχυνε από στάση μέχρι τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα και η βελόνα του ταχύμετρου άγγιζε τα 250 χλμ/ώρα.
Η εντυπωσιακή για την εποχή σχεδίαση ήταν έργο της ίδιας της Fiat, αλλά για τη δημιουργία του εσωτερικού ανέλαβε δράση ο οίκος Pininfarina. Το Fiat Coupe παρέμεινε στην παραγωγή από το 1993 έως και το 2000. Σε αυτό το διάστημα, η ιταλική φίρμα κατάφερε να πουλήσει 72.762 αντίτυπα.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι υπήρξε και μία έκδοση περιορισμένης παραγωγής στην περίπτωση του Fiat Coupe 20V Turbo Plus. Ονομάστηκε «Limited Edition» και παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 1998. Πέρα από μικρές αισθητικές αλλαγές, εξοπλιζόταν με ενισχυμένα φρένα της Brembo. Στο εσωτερικό υπήρχαν κόκκινα καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη της Recaro και αλουμινένια πεντάλ της Sparco.