Με στόχο να αναδείξει της δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης σε αγωνιστικό επίπεδο η Ford μας αποκαλύπτει την Mustang Mach-E 1400, ένα πολλαπλών ρόλων ηλεκτρικό κτήνος που φέρει επτά συνολικά ηλεκτρικούς κινητήρες για συνδυασμένη απόδοση 1.419 ίππων!
H Mustang Mach-E 1400 είναι το δεύτερο αγωνιστικό ηλεκτρικό πρωτότυπο που παρουσιάζει η Ford, έπειτα από την Mustang Cobra Jet 1400, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό και εργοστασιακό dragster της εταιρίας.
Η τετρακίνητη Mustang Mach-E 1400 εξελίχθηκε από τη Ford Performance σε συνεργασία με την RTR Vehicles και σύμφωνα με την ανακοίνωση μπορεί να ετοιμαστεί το ίδιο εύκολα για να “γράψει” χρόνου σε πίστα, σε ευθεία dragster αλλά και πίστα gymkhana. Ως βάση γι αυτή τη νέα δημιουργία χρησιμοποιήθηκε φυσικά το αμάξωμα μιας Mach-E GT και χρειάστηκαν συνολικά 10.000 εργατοώρες.
“Η πρόκληση ήταν να ελέγξουμε τα ακαρία επίπεδα απόδοσης που προσφέρουν οι επτά ηλεκτρική κινητήρες”, αναφέρει ο Mark Rushbrook, αγωνιστικός διευθυντής της Ford Motorsport.
Τόσο το πλαίσιο όσο και το σύστημα κίνησης εξελίχθηκαν για να επιτρέπουν στους μηχανικούς της εταιρίας να αλλάζουν εύκολα το αεροδυναμικό set up αλλά και εκείνο της ανάρτησης ώστε να μπορούν να παρατηρούν τον αντίκτυπο που έχουν αυτές οι αλλαγές στην συνολική απόδοση αλλά και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Χάρη στους δύο εμπρός και τους τρεις (!) κινητήρες που φέρει στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα η Mustang Mach-E 1400 μπορεί να κινείται ως προσθιοκίνητη, ως πισωκίνητη αλλά και σαν 4κίνηση ανάλογα με τις συνθήκες.
Οι άνθρωποι της Ford αναφέρουν παράλληλα ότι τα set up για drift και κίνηση σε πίστα είναι εντελώς διαφορετικά, με το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου να αλλάζει σημαντικά και στον τομέα της ανάρτησης. Παράλληλα η κάθετη δύναμη που μπορεί να παράγει το αεροδυναμικό πακέτο της Mustang Mach-E 1400 θα μπορεί να ξεπεράσει τον ένα τόνο στα 257 χλμ./ώρα, όταν η εξέλιξη του πρωτότυπου ολοκληρωθεί.
Τους ηλεκτροκινητήρες του ηλεκτρικού κτήνους της Ford “τρέφει” μια υψηλής απόδοσης μπαταρία νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου χωρητικότητας 56,8 kWh, η οποία έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να ψύχεται όσο φορτίζει για να μειώνεται περαιτέρω ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται.
Το σύστημα κίνησης φέρει και σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ τα φρένα αλλά και η ευστάθεια επωφελούνται από την ύπαρξη ABS αλλά και ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας. Παράλληλα τα φρένα που προέρχονται από την Brembo είναι τα ίδια που χρησιμοποιεί και η αγωνιστική Mustang GT4, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεση του υδραυλικό χειρόφρενο σχεδιασμένο ειδικά για drift. Με τη χρήση του η παροχή ρεύματος στους πίσω κινητήρες διακόπτεται αυτόματα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση η νέα ηλεκτρική αγωνιστική Mustang θα κάνει σύντομα την πρώτη της δημόσια εμφάνιση σε κάποιον από τους προσεχείς αγώνες NASCAR στις Η.Π.Α. Μέχρι τότε δείτε τη σε δράση στο εντυπωσιακό video που ακολουθεί.