Αν κάποιος παρατηρήσει τις οικονομικές απολαβές των ομάδων της F1 τα τελευταία χρόνια, θα διαπιστώσει πως η Ferrari αναδεικνύει σταθερά “Πρωταθλήτρια”, παρά το γεγονός ότι δεν έχει κατακτήσει κανέναν τίτλο.
Επί της ουσίας, οι ομάδες μοιράζονται κάθε χρόνο τα κέρδη από την παρουσία τους στο θεσμό, στο βαθμό που αναλογεί στην καθεμία. Το ποσό που προκύπτει κάθε χρόνο αποτελεί άθροισμα διαφορετικών παραμέτρων, οι οποίες αφορούν στην τελική κατάταξη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών καθώς και στη θέση που λαμβάνει η καθεμιά.
Υπάρχει όμως και μία ομάδα, η Scuderia Ferrari, που έχει ξεχωριστή θέση στο πρωτάθλημα της F1 και από αυτή τη σκοπιά. Η ιταλική ομάδα, έχει ξεχωριστή συμφωνία που προβλέπει εφάπαξ ποσό, για την μακροχρόνια παρουσία και προσφορά της στο θεσμό. Υπό την ονομασία LST “Long Standing Team”, η Ferrari λαμβάνει το 2,5% του συνολικού ποσού που μοιράζεται στις ομάδες. Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, προκύπτει πως ακόμη και αν η Scuderia τερματίσει στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος, κατά πάσα πιθανότητα θα λάβει περισσότερα χρήματα από την πρωταθλήτρια ομάδα.
Όσον αφορά στις αμοιβές του 2019, η Ferrari τερμάτισε πέρυσι στη 2η θέση του πρωταθλήματος F1, ωστόσο θα εισπράξει 205 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η πρωταθλήτρια Mercedes θα λάβει 177 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά τα 205 εκατομμύρια, τα 73 εντάσσονται στην αμοιβή που λαμβάνει η ομάδα για την ιστορική παρουσία της στο θεσμό (LST).
Το συγκεκριμένο σύστημα θεωρείται άδικο, ενώ σύμφωνα και με τη νέα ηγεσία του θεσμού υπό την Liberty, δυσχεραίνει το εγχείρημα της προσέλκυσης νέων ομάδων. Όπως δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του θεσμού Ross Brawn, η Ferrari κατανοεί την αδικία του συστήματος. Για αυτό το λόγο, είναι διατεθειμένη να συζητήσει για μείωση των απολαβών της από το 2021, όταν και θα ενεργοποιηθεί η νέα δομή στην κατανομή των χρημάτων για τις ομάδες της F1.