Goodwood Revival 2019

Ο Κώστας επισκέφθηκε και φέτος το Goodwood Revival και μας ετοίμασε ένα μοναδικό θέμα που μας ταξιδεύει στον χρόνο. Ας το διαβάσουμε.

Βρείτε μας στο

Το Goodwood Revival έριξε αυλαία για μια ακόμη χρονιά και, όπως πάντα, μας χάρισε ένα υπέροχο τριήμερο με μοναδικές μάχες μέσα στην πίστα αλλά και με μια άνευ προηγουμένου προσέλευση που άγγιξε τους 170.000 θεατές!

Σύμμαχος ο απίστευτα καλοκαιρινός καιρός με πολύ υψηλές θερμοκρασίες και ηλιοφάνεια, όχι τόσο γνώριμες στην περιοχή του West Sussex, όπου βρίσκεται η πίστα του Goodwood.

Όπως κάθε χρόνο που υπάρχει ένα κεντρικό θέμα που του αποδίδεται τιμητική παρουσία μέσα στο τριήμερο, φέτος ήταν ο εορτασμός των 60 χρόνων της θρυλικής δημιουργίας του Άλεξ Ισιγώνη.

Φυσικά μιλάμε για το Mini, που βροντοφώναξε δυνατό «παρών» σε όλες τις εκδόσεις που κυκλοφόρησε. Παράλληλα ο θρύλος των αγώνων Stirling Moss γιόρτασε τα 90στά του γενέθλια, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσε να παρευρεθεί όπως τα προηγούμενα χρόνια λόγω προβλημάτων υγείας.

Από εκεί και πέρα οι μοναδικές αγωνιστικές δημιουργίες μεταξύ των αρχών του ’50 και μέχρι τα μισά του ’60 μας θύμισαν τη γοητεία του χειροποίητου και το μεράκι των ανθρώπων που τις υλοποίησαν.

Στις 17 αγωνιστικές αναμετρήσεις που περιλάμβανε το Σαββατοκύριακο έγιναν ομηρικές μάχες με μοναδικές δημιουργίες, οδηγημένες με μαεστρία από οδηγούς που έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά τους στο πάνθεον των αγώνων.

Ξεχώρισε ο αγώνας Brooklands Trophy, ο οποίος φέτος συγκέντρωσε 29 προπολεμικές Bentley τιμώντας τα 100ά γενέθλια της βρετανικής μάρκας που κατασκευάζει πολυτελή αυτοκίνητα. Εντυπωσιακή παρουσία με περισσότερα από 450 vintage οχήματα, στρατιωτικά αεροσκάφη, αλλά και μια ομάδα από 150 ηθοποιούς που τραγουδούσε και δημιουργούσε σκετς διασκεδάζοντας τους επισκέπτες.

Στον αντίποδα ο τεράστιος αριθμός των επισκεπτών που θύμιζε πολύχρωμο μελίσσι, ενώ ήταν όλοι ντυμένοι με ρούχα ίδιας εποχής με τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στους αγώνες. Αλλά και οι μπάντες που ξεσήκωναν τον κόσμο με τον υπέροχο ήχο τους σε ρυθμούς swing και rocknroll.

Το έχω πει πολλές φορές, αξίζει κάποιος να επισκεφτεί το Goodwood Revival για τη μοναδική ατμόσφαιρα, που το καθιστά το πλέον ενδιαφέρον αγωνιστικό γεγονός στον πλανήτη σε ό,τι αφορά αγώνες αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας. Αν είστε φαν των αγώνων, μπορείτε να σκεφτείτε κάποιον οδηγό που έχετε για είδωλό σας, τον οποίο δεν αποκλείεται να συναντήσετε πίσω από το τιμόνι ενός vintage, πανάκριβου ή όχι, αγωνιστικού αυτοκινήτου να δίνει τη μάχη του σε κάποιον από τους αγώνες. Ή αντίστοιχα αν είστε λάτρης των παλιών αγωνιστικών αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών μπορεί να βρεθείτε εμβρόντητος/η μπροστά σε μια άψογα συντηρημένη Iso Rivolta, που ίσως να μην τη γνωρίζετε καν σαν μάρκα ή να μην την έχετε δει ποτέ στη ζωή σας. Και βλέποντας όλες αυτές τις υπέροχες δημιουργίες να προσπαθείτε να μάθετε την ιστορία τους, ποιοι ήταν οι ιδιοκτήτες τους και πώς έφτασαν άθικτες στο σήμερα…

Ήταν τόσο πολλά τα οπτικά ερεθίσματα στο φετινό Goodwood Revival που νομίζω ότι ο ιδανικότερος τρόπος για να νιώσετε και να καταλάβετε την ατμόσφαιρα είναι να τα δείτε μέσα από ένα φωτογραφικό άλμπουμ που ξεφυλλίζοντάς το θα είναι σαν ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο.

Εν αναμονή βέβαια του Goodwood Revival 2020, που αναμφίβολα θα γράψει τη δική του ιστορία με καινούργιες μάχες μέσα στην πίστα αλλά και νέο ρεκόρ προσέλευσης του κόσμου.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr