Gunther Werks 400R ή αλλιώς, η τέλεια ατμοσφαιρική 993

Κάθε γενιά της 911 είναι ξεχωριστή. Πόσο μάλλον αυτή η "993" που έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της Gunther Werks και είναι πραγματικά μοναδική.

Βρείτε μας στο
Gunther Werks 400R Porsche 911 (993)

Η 911 έχει το δικό της φανατικό κοινό. Αυτό ισχύει είτε μιλάμε για μοντέλα που μόλις βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής είτε για προηγούμενες γενιές του γερμανικού σπορ coupe. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τις εταιρίες που ασχολούνται με τη βελτίωση του διαχρονικού μοντέλου της Porsche.

Το επίπεδο εξειδίκευσης έχει φτάσει τα τελευταία χρόνια αλλού και υπάρχουν βελτιωτικοί οίκοι που μπορούν να ασχολούνται ακόμη και μόνο με μία του μοντέλου στην προσπάθεια τους να φτιάξουν το “τέλεια” 911 εκείνης της εποχής, όπως την έχουν φανταστεί στο δικό τους μυαλό και χρησιμοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις σε υλικά, μηχανικά μέρη μέρη αλλά και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά.

Μια από αυτές τις εταιρίες είναι και η αμερικάνικη Gunther Werks που αποτίει τον δικό της φόρο τιμής στην 911 στην αναζήτηση της “τέλειας” ατμοσφαιρικής 993. Το μοντέλο που παράγει η Gunther Werks ονομάζεται 400R και είναι μια βαριά τροποποιημένη 911 σχεδόν σε κάθε σημείο της και ας μην της φαίνεται…

Το πλαίσιο είναι το μοναδικό που μένει απαράλλαχτο, αν και αυτό δέχεται περιποίηση. Αφού οι μηχανικοί της εταιρίας “γδύσουν” την αυθεντική 911, το πλαίσιο “καθαρίζεται” και βάφεται από την αρχή με σύγχρονα υλικά που, 25 χρόνια μετά, μειώνουν και το βάρος του μοντέλου της Porsche, πέρα από την καλύτερη προστασία που προσφέρουν.

Το βάρος είναι ένα σημείο που οι άνθρωποι της Gunther Werks έχουν δώσει ιδιαίτερη σημασία. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο το διαχρονικό “κέλυφος” της τελευταίας αερόψυκτης 911 είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, όπως και η κλασική και προαιρετική “duck tail” αεροτομή που δίνει άλλο αέρα στην εμφάνιση της. Ολοκαίνουριοι είναι και η bi-LED εμπρός προβολείς που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την 993, ενώ αναβαθμισμένα είναι τόσο τα πίσω φωτιστικά σώματα όσο και τα φλας.

Στα φρένα βλέπουμε 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες της Brembo εμπρός και πίσω αντίστοιχα που συνεργάζονται με δίσκους 355 χλστ. και 345 χλστ. αντίστοιχα. Από την ιταλική εταιρία προέρχονται τα τακάκια και τα σωληνάκια του συστήματος πέδησης όπως και η αντλία. Οι σφυρήλατες διαιρούμενες ζάντες αλουμινίου είναι 18 ιντσών και τα ελαστικά εμπρός είναι διάστασης 245/35 και πίσω 315/30/18.

Ούτε η ανάρτηση έχει “ξεφύγει” από τις αλλαγές με νέα ελατήρια και αμορτισέρ αλλά και υδραυλικό σύστημα που σηκώνει το εμπρός μέρος της 911 για την αποφυγή ανωμαλιών. Στις αλλαγές περιλαμβάνεται τόσο η νέα γεωμετρία της ανάρτησης όσο και τα νέα σινεμπλόκ, αλλά και η εμπρός θολόμπαρα.

Κάποιες απλό τις βελτιώσεις στον αερόψυκτο boxer κινητήρα της 400R είναι εμφανείς και με γυμνό μάτι. Ο κυβισμός έχει ανέβει στα τέσσερα λίτρα, με τα πιστόνια να προέρχονται από την Mahle και τις μπιέλες να είναι σφυρήλατες. H ECU είναι καινούρια, όπως και η εξάτμιση με την απόδοση να ανέρχεται στους 430 ίππους και τα 447 Nm ροπής.

Το εσωτερικό της 993 της Gunther Werks είναι εξίσου εντυπωσιακό και προσαρμόζεται απόλυτα στα προσωπικά γούστα του ενδιαφερόμενου, με τις φωτογραφίες που μπορείτε να δείτε στη gallery να είναι ενδεικτικές της δουλειάς της αμερικάνικης εταιρίας.

Η Gunther Werks 400R όπως είναι το πλήρες όνομα της θα παραχθεί από την αμερικάνικη εταιρία σε 25 μόλις αντίτυπα, με το καθένα να προσαρμόζεται πλήρως στην αισθητική του εκάστοτε ενδιαφερόμενου.

Δείτε την 400R σε δράση στο video που ακολουθεί, με το μοντέλο με την μεγάλη αεροτομή να αποτελεί και το δοκιμαστικό μοντέλο για τους ανθρώπους της εταιρίας.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr