Στην “παρέλαση” νέων τεχνολογιών που βιώνουμε, ακόμη μία έρχεται να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο εκείνων που θα μας απασχολήσουν στο εγγύς μέλλον. Ο λόγος για την τεχνολογία Invisible-to-Visible (I2V), που εξελίσσεται από τη Nissan σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Docomo.
Η συγκεκριμένη μορφή τεχνολογίας δοκιμάζεται σε κινούμενα οχήματα, κάνοντας χρήση συστήματος συνδεσιμότητας που λειτουργεί με 5G. Η πρώτη εμφάνιση της τεχνολογίας I2V έγινε τον περασμένο Ιανουάριο στην έκθεση CES του Λας Βέγκας, η οποία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές εκθέσεις στον κόσμο. Τo Invisible-to-Visible (I2V) είναι μια μορφή τεχνολογίας όπου πραγματικός και εικονικός κόσμος, αναμιγνύονται. Συγκεντρώνοντας πληροφορίες μέσω αισθητήρων στο εσωτερικό και εξωτερικό μέρος, καθώς και δεδομένα από cloud, το I2V αντιλαμβάνεται όχι μόνο όσα άτομα ή αντικείμενα είναι ορατά, αλλά και ότι βρίσκεται πίσω από κτίρια ή κάποια γωνία. Η πληροφόρηση, μεταφέρεται προς τον οδηγό με τρισδιάστατο τρόπο, υπό μορφή avatar, εντός του αυτοκινήτου.
Η ανάλυση των δεδομένων γίνεται μέσω τεχνολογίας Seamless Autonomous Mobility (SAM), η οποία λαμβάνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο από το ημιαυτόνομο σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPilot. Σε συνεργασία με το SAM λειτουργεί η τεχνολογία Omni-Sensing, που τροφοδοτεί το I2V λειτουργώντας ως κόμβος, αφού συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα εντός και εκτός του οχήματος.
Αν με τα συστήματα που προσφέρουν πλήρη εικόνα του εξωτερικού περιβάλλοντος είμαστε λίγο έως πολύ εξοικειωμένοι, δεν ισχύει το ίδιο για τα συστήματα που ελέγχουν το εσωτερικό. Κάνοντας χρήση των αισθητήρων που βρίσκονται στην καμπίνα, το σύστημα παρακολουθεί τις κινήσεις των επιβατών και προβλέπει πότε μπορεί να χρειαστούν κάποια βοήθεια, ή να αναζητήσουν κάποιο αντικείμενο εντός του αυτοκινήτου. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό όμως, είναι η δυνατότητα του I2V να συνδέσει τους επιβαίνοντες με άλλους ανθρώπους εκτός του αυτοκινήτου, χάρη στον εικονικό κόσμο Metaverse. Μάλιστα, οι “καλεσμένοι” θα εμφανίζονται εντός του αυτοκινήτου σε τρισδιάστατη μορφή και περιβάλλον augmented-reality, που είναι πιο εξελιγμένη από την εικονική πραγματικότητα.
Προφανώς, για τη δοκιμή τέτοιων τεχνολογιών απαιτούνται υψηλή ταχύτητα και μεγάλη χωρητικότητα. Για αυτό το λόγο, η Nissan και η Docomo χρησιμοποιούν συνδεσιμότητα 5G, ώστε η μετάδοση δεδομένων και η προβολή εικόνας να γίνονται απρόσκοπτα. Οι δοκιμές συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, οπότε σύντομα θα έχουμε περισσότερα νέα αναφορικά με τη χρηστικότητα του I2V, καθώς και με την πρόοδο της εξέλιξης στο συγκεκριμένο κομμάτι…