Honda time

Το εναρκτήριο Grand Prix της σεζόν έκρυβε μια ευχάριστη έκπληξη από πλευράς συναγωνισμού και θεάματος: Την ανάσταση της Honda.

Οι Ιάπωνες παίρνουν το αίμα τους πίσω και εκδικούνται τον Alonso μέσω Verstappen. Πώς γίνεται αυτό; Με μια απροσδόκητη για τους περισσότερους τρίτη θέση στο Albert Park. Με τον Max Verstappen να προσπερνά το υποτιθέμενο φαβορί, τη Ferrari του Sebastian Vettel. Ευτυχώς που ο Fernando Alonso ήταν απασχολημένος με το να συγχαίρει τον εαυτό του για τη νίκη στα 1.000 μίλια του Σίμπρινγκ στις ΗΠΑ – και, τι ειρωνεία, οδηγώντας για την άλλη μεγάλη ιαπωνική εταιρεία, την Toyota.

Ας υπενθυμιστεί ότι για χάρη του Alonso η McLaren τερμάτισε πρόωρα τη συνεργασία της με τη Honda, καθώς ο Ισπανός είχε (όχι άδικα) χάσει εντελώς την υπομονή του με τους ιαπωνικούς κινητήρες. Τι θα γινόταν εάν ο Ισπανός δις πρωταθλητής είχε δώσει λίγο περισσότερο χρόνο στη Honda; Ίσως να ήταν αυτός που θα ανέβαινε στο βάθρο της Αυστραλίας αντί του Max Verstappen. Ίσως να ήταν αυτός που θα ταπείνωνε τον Vettel με ένα προσπέρασμα στα ίσια. Και, τέλος, ίσως να ήταν ο Fernando Alonso με τη McLaren – Honda και όχι ο Max με τη Red Bull – Honda που θα απειλούσε τον Hamilton ακόμη και για τη δεύτερη θέση.

Όμως, η ιστορία ως γνωστόν δεν γράφεται με «ίσως» και ο Verstappen έφερε στη Honda την πολυπόθητη επιβράβευση των προσπαθειών δεκάδων ανθρώπων που εργάζονται με αφοσίωση και το γνωστό ιαπωνικό πείσμα για να πετύχει το εγχείρημα Honda – F1.

Σίγουρα η αναγέννηση της Honda ήταν ένα από τα πλέον αξιοσημείωτα γεγονότα του αυστραλιανού Grand Prix, καθώς κανείς δεν περίμενε τους Ιάπωνες να έχουν κάνει θεαματικά άλματα προόδου τόσο ως προς τη δύναμη και την ταχύτητα, όσο και στην αξιοπιστία. Φαίνεται ότι η περσινή χρονιά, με την Toro Rosso σαν πειραματόζωο της Honda, απέδωσε τα μέγιστα. Τα σπασμένα μοτέρ και οι εγκαταλείψεις, ο περιορισμός στροφών ώστε να μην αυτοκαταστρέφονται οι μονάδες ισχύος κ.λπ. μάλλον έχουν περάσει στην ιστορία – ή, τουλάχιστον, αυτό θα επιθυμούσαν διακαώς οι Ιάπωνες.

Το πρόβλημα (της κατηγορίας «ευχάριστος πονοκέφαλος», όπως λένε στο ποδόσφαιρο) είναι ο Max Verstappen: ο Ολλανδός είναι τόσο γρήγορος και τόσο αποφασισμένος να διεκδικήσει τον παγκόσμιο τίτλο, ώστε δεν είναι σαφές εάν είναι οι εξαιρετικές ικανότητες και η λύσσα του που έφεραν το ευτυχές αποτέλεσμα στην Αυστραλία ή είναι όντως τόσο καλή η κινητήρια μονάδα της Honda. Ο Max οδηγεί πέρα από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, εκμεταλλευόμενος και την τελευταία ρανίδα ταχύτητας που μπορεί να βρει στο μηχάνημα που έχει στη διάθεσή του. Από εκεί και πέρα επαφίεται στο ταλέντο και την ικανότητά του να φαντάζεται επιθέσεις και προσπεράσεις εκεί όπου είναι αδιανόητες για κάθε άλλον. Υπ’ αυτή την έννοια, λόγω δηλαδή των εξαιρετικών του ικανοτήτων, ο συγκεκριμένος πιλότος κολακεύει, ενδεχομένως υπερβολικά, τη Honda. Εξ ου και, εάν αρχίσουν τα παρατράγουδα, όπως π.χ. μια κάμψη απόδοσης, κρούσματα αναξιοπιστίας κ.λπ., ο Ολλανδός θα στρέψει τα πυραυλικά πυρά του στην ίδια την ομάδα. Το έχει κάνει στο παρελθόν με τη Renault και οι οργίλες κραυγές του, με κάποιο τρόπο, θεωρούνται δικαιολογημένες. Οπότε, πέρα από το προφανές, ότι στο πρώτο Grand Prix της σεζόν εμφανίστηκε ένας δυνάμει διεκδικητής νικών με τη μορφή της Red Bull – Honda, ο λογαριασμός άνοιξε για μια νέα εκρηκτική σχέση μεταξύ του Max και των Ιαπώνων ή και εν συνόλω της Red Bull.

Όπως και να ‘χει, ο Verstappen πανηγύρισε σαν να είχε νικήσει την τρίτη θέση του στο βάθρο της Μελβούρνης, ενώ δεν παρέλειψε να συγχαρεί τους ανθρώπους της Honda για το πρώτο τους βάθρο από το 2008 και επίσης το πρώτο από την καθιέρωση των κινητήρων V6 στη Formula 1. Και αυτή η εικόνα ήταν ίσως η πιο ενδιαφέρουσα, αυτή που υπόσχεται τις περισσότερες συγκινήσεις για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με μικρή πτώση έναντι του Νοεμβρίου του 2024 έκλεισε ο περασμένος μήνας στις ταξινομήσεις δικύκλων με το σύνολο όμως στο 11μηνο να βρίσκεται ψηλότερα....
Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Με άνοδο έκλεισε στις ταξινομήσεις η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας στο 10μηνο της χρονιάς με 10 εταιρείες να κερδίζουν την προτίμηση του κοινού....
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
O Soichiro Honda είχε όραμα, δεν αρκέστηκε απλώς στο να είναι ένας καλός μηχανικός και να κατασκευάζει πιστόνια για την Toyota... και έτσι έφτασε στην...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ