Hyundai i30 N: Ανανέωση για το καυτό hatchback των Κορεατών

Αισθητικό φρεσκάρισμα και τεχνολογική αναβάθμιση περιλαμβάνει η ανανέωση του Hyundai i30 N που παρουσιάστηκε επίσημα από τους Κορεάτες.

Βρείτε μας στο
2021 νέο Hyundai i30 N

Το ανανεωμένο Hyundai i30 N φέρει αρκετές αλλαγές που είχαν σαν στόχο τη βελτίωση του “αρχικού πακέτου” στους τομείς της απόδοσης, της τεχνολογίας αλλά και της εμφάνισης με τους Κορεάτες να αναφέρουν πως πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό καθημερινό σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να πάρει μέρος και σε track days.

Το καυτό hatchback της κορεάτικης εταιρίας που έχει πωληθεί μέχρι στιγμής στην Ευρώπη σε 25.000 μονάδες θα είναι διαθέσιμο και με fastback αμάξωμα από τις αρχές του 2021.

Το δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο μοτέρ εξακολουθεί να δίνει το “παρών” κάτω από το καπό και αποδίδει στη στάνταρ μορφή του 250 ίππους και 353 Nm ροπής στις 5.200 και 1.950-4.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με την προσθήκη του πακέτου Performance η ισχύς ανεβαίνει στους 280 ίππους (στους +5 έναντι του προηγούμενου) ενώ αύξηση έχουμε και στην τιμή της μέγιστης ροπής που φτάνει στα 392 Nm.

Με την προσθήκη του πακέτου τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα.

Τα μεγαλύτερα ίσως νέα για το ανανεωμένο Hyundai i30N έχουν να κάνουν με τη διαθεσιμότητα του, για πρώτη φορά και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, το οποίο έχει 8 ταχύτητες και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα και για χειροκίνητες αλλαγές ενσωματώνοντας “αυτάκια” πίσω από το τιμόνι ή από τον επιλογέα του -ανεβάσματα προς τα πίσω, κατεβάσματα προς τα μπροστά. Η επιλογή του N DCT κιβωτίου έναντι του στάνταρ χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων κάνει την οδήγηση του i30 N ακόμη πιο διασκεδαστική σύμφωνα με τους Κορεάτες, ή λιγότερο απαιτητική θα πρόσθετα εγώ.

Το N DCT κιβώτιο φέρνει μαζί του και τρεις νέες λειτουργίες, τις N Grin Shift, N Power Shift και N Track Sense Shift, οι οποίες έρχονται να απλοποιήσουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα για τον οδηγό.

Στη λειτουργία N Grin Shift ο κινητήρας απελευθερώνει πλήρως την ισχύ του για 20 δευτερόλεπτα. Η N Power Shift ενεργοποιείται όταν πατάτε το πεντάλ του γκαζιού περισσότερο από το 90% της διαδρομής του και εξαλείφει την οποιαδήποτε μείωση της παρεχόμενης ροπής στα συνεχόμενα ανεβάσματα. Στη λειτουργία N Track Sense Shift, τα ηλεκτρονικά συστήματα του i30 N αναγνωρίζουν επίσης αυτόματα πότε οι συνθήκες είναι ιδανικές για δυναμική οδήγηση και επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση στο κιβώτιο αλλά και τη σωστή στιγμή για την επόμενη αλλαγή.

Όπως και με το υπάρχον μοντέλο έτσι και με το ανανεωμένο το ηλεκτρονικό σύστημα N Grin Control δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του i30 N να επιλέξει μεταξύ πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης: των Eco, Normal, Sport, N και N Custom, όπου στο τελευταίο μπορείτε να επιλέξετε τις δικές σας ρυθμίσεις.

Κάθε πρόγραμμα από τα παραπάνω προσαρμόζει τη λειτουργία του συστήματος δυναμικής ευστάθειας ESC και του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης N Corner Carving Differential στις εκάστοτε συνθήκες. Αλλάζει επίσης τον ήχο του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού αλλά και τη λειτουργία του κιβωτίου.

Από τις αλλαγές στο ανανεωμένο hatchback των Κορεατών δεν ξέφυγαν οι ρυθμίσεις της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης που φέρουν νέο set up κάτι που ισχύει και για το τιμόνι, με στόχο τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης αλλά και την καλύτερη αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός.

Διαβάστε επίσης: Το νέο Hyundai Tucson έκανε πρεμιέρα

Στη στάνταρ έκδοση οι ζάντες είναι χυτές αλουμινίου 18 ιντσών και με την προσθήκη του πακέτου Performance γίνονται 19άρες σφυρήλατες, οι οποίες μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος κατά 14,4 κιλά συνολικά και επιτρέπουν στην ανάρτηση να λειτουργεί ακόμη καλύτερα. Με το εν λόγω πακέτο τοποθετούνται και ελαστικά Pirelli P-Zero που έχουν εξελιχθεί ειδικά για το μοντέλο των Κορεατών. Σε αυτό το πακέτο ανήκει και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αλλά και οι μεγαλύτεροι εμπρός δίσκοι με διάμετρο στα 360 χλστ. έναντι των 345 χλστ. των στάνταρ μονάδων.

Για πρώτη φορά το i30 N προσφέρεται προαιρετικά και με σπορ καθίσματα “N” που είναι 2,2 κιλά ελαφρύτερα έναντι των στάνταρ και φέρουν μπλε ραφές και επένδυση από γνήσιο δέρμα και Alcantara. Παράλληλα το λογότυπο N κάτω από τα ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι φωτιζόμενο.

Στο κομμάτι της ασφάλειας τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού έχουν αναβαθμιστεί με την ομπρέλα ασφάλειας Hyundai Smart Sense να ενσωματώνει πλέον και αναγνώριση πεζών στο σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης. Με την επιλογή του κιβωτίου N DCT ενεργοποιείται και το σύστημα αποφυγής τυφλού σημείου, όπως και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης κατά την αλλαγή λωρίδας ή όταν κάνετε όπισθεν.

Στο πακέτο των βελτιώσεων περιλαμβάνεται και το σύστημα συλλογές δεδομένων Performance Driving Data που “επιτηρεί” τις επιδόσεις σας σε περιβάλλον πίστας με στόχο τη βελτίωση τους. Φέρει τώρα νέα γραφικά και είναι πιο εύκολο στη χρήση του. Τέλος, στον προαιρετικό εξοπλισμό βλέπουμε και μια νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων-πλοήγησης το οποίο είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και περιλαμβάνει και τη νέα έκδοση Bluelink της Hyundai.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr