Η άγνωστη ιστορία πίσω από τη BMW χωρίς… τη μάσκα BMW

Μία ενδιαφέρουσα ιστορία «κρύβεται» πίσω από τη BMW 1800 και μας αποδεικνύει ότι στην πραγματική ζωή το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό...

Βρείτε μας στο

Πολλές φορές, πίσω από άγνωστα ή λιγότερο δημοφιλή αυτοκίνητα «κρύβονται» ιστορίες που αξίζει να γνωρίζουμε. Μία από αυτές είναι η συγκεκριμένη. Αφορά την BMW 1800, ένα αυτοκίνητο που μας ταξιδεύει πίσω, στα τέλη της δεκαετίας του ’60.

Εκείνα τα χρόνια, λοιπόν, στη βαυαρική περιοχή βρισκόταν η εταιρεία Hans Glas. Ήταν μία μικρή μονάδα που δημιουργήθηκε το 1883 και κατασκεύαζε αγροτικά μηχανήματα. Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όμως, μπήκε στην αγορά των αυτοκινήτων δυναμικά. Μάλιστα, ένα από τα μοντέλα της, το Glas Goggomobil, κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξεπεράσει σε πωλήσεις το Isetta της BMW στην αγορά της Γερμανίας.

Video: Έτσι κατασκευαζόταν η θρυλική BMW Σειρά 3 E30

Λίγα χρόνια μετά, η εταιρεία Hans Glas «ξανά χτύπησε», αυτή τη φορά με ένα όμορφο sedan. Ονομαζόταν Glas 1700 και η απαράμιλλη σχεδίασή του ήταν ιταλικό έργο. Μπροστά σε μία τέτοια εξέλιξη, οι Βαυαροί δε θα μπορούσαν να κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια. Έτσι, το 1966 η εταιρεία Glas με τα αρκετά οικονομικά προβλήματα, εξαγοράστηκε από τη BMW.

Στο τελευταίο έτος κατασκευής των μοντέλων της Glas, όλα τα αυτοκίνητα έβγαιναν από τη γραμμή παραγωγής με σήμα της BMW. Ένα εκ των τελευταίων, το Glas 1700, αποφασίστηκε να προσφέρεται αποκλειστικά στην αγορά της Νότιας Αφρικής. Η συναρμολόγηση γινόταν εκεί, μόνο ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν προϊόντα που ερχόντουσαν από το Μόναχο.

BMW M3 GT: Η πιο σπάνια Ε36 

Το νέο του όνομα ήταν BMW 1800 SA, με το SA να προέρχεται από τη λέξη Sudafrika, δηλαδή Νότια Αφρική στα γερμανικά. Λίγο καιρό αργότερα ήρθε και η έκδοση 2000 SA, στην οποία η ιπποδύναμη αυξήθηκε από τους 90 στους 100 ίππους. Στο facelift του 1973 αφαιρέθηκαν από το αυτοκίνητο μερικά στοιχεία της ιταλικής σχεδίασης. Κάπως έτσι, BMW 1800 πήρε την κλασσική μορφή με τα διπλά φωτιστικά σώματα και την εισαγωγή αέρα τύπου «καρχαρία».

Το 1974 ήρθε το οριστικό τέλος του μοντέλου, έχοντας πουλήσει περίπου 10.000 μονάδες στην αγορά της Νότιας Αφρικής. Ταυτόχρονα, ήρθε και το τέλος στην ιστορία της σχέσης BMW-Glas. Σήμερα, οι BMW 1800/2000 SA είναι περιζήτητα κλασσικά αυτοκίνητα και η ιστορία τους μας υπενθυμίζει πως στην αληθινή ζωή…το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό.