Οι BMW GS “έπιασαν” τα 40! Η ιστορία επιτυχίας συνεχίζεται

Ένα σημαντικό ορόσημο έρχεται αυτό το Φθινόπωρο για τη BMW Motorrad με τις on-off GS να κλείνουν τα 40 χρόνια από την παρουσίαση τους.

Βρείτε μας στο
BMW GS 40 χρόνια μοτοσυκλέτες


To Φθινόπωρο που μας έρχεται θα σημάνει τα 40α γενέθλια για μια από τις πιο διάσημες σειρές μοτοσυκλετών όλων των εποχών, εκείνης των BMW GS. Μια σειράς που δημιούργησε επί της ουσίας μια ολόκληρη κατηγορία μοτοσυκλετών, των τουριστικών on-off ή advneture αν προτιμάτε, αντίστοιχη με εκείνη των SUVs στα αυτοκίνητα.

Η πρώτη επίσημη μοτοσυκλέτα ‘διπλού σκοπού” των Βαυαρών ήταν η R 80 G/S που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1980 και δεν άφηνε καμία αμφιβολία για τις προθέσεις της με τους μεγάλης διαμέτρου ακτινωτούς τροχούς, το περιορισμένο βάρος της και τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων της. Παράλληλα δεν άφηνε καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για BMW χάρη στον σήμα κατατεθέν boxer κινητήρα της αλλά και την μετάδοση της ισχύος στο πίσω τροχό με άξονα αντί αλυσίδας. Το απλό όνομα της έδειχνε επίσης τις προθέσεις της RT 80 G/S με τα δύο αρχικά να προέρχονται από τις λέξεις Gelände (Έδαφος) και Strasse (Δρόμος) που υποδείκνυαν τη δυνατότητα άνετης κίνησης εκτός και εντός δρόμου.

Η μοτοσυκλέτα αποδείχθηκε δημοφιλής από την αρχή της εμπορικής καριέρας ενώ έδωσε τα διαπιστευτήρια της και στους αγώνες και συγκεκριμένα στον σκληρότερο αγώνα αντοχής όλων των εποχών το Dakar. Η πρώτη νίκη για τους Βαυαρούς στο τότε Paris-Dakar ήρθε μόλις στη τρίτη διοργάνωση του αγώνα, το 1981 με αναβάτη τον μεγάλο Hubert Auriol με τις επιτυχίες να συνεχίζονται και τα επόμενα χρόνια.

Η BMW συνέχισε να εξελίσσει την adventure μοτοσυκλέτα της παρουσιάζοντας τα επόμενα χρόνια ισχυρότερες και μεγαλύτερης χωρητικότητας εκδόσεις, ενώ αργότερα με την ολική ανανέωση του μοντέλου της υιοθετήθηκε και η εμπρός ανάρτηση Telelever που αποτελεί σήμα κατατεθέν των μεγάλων GS μέχρι και σήμερα.

Στα μέσα περίπου της 10ετίας του ’90 και συγκεκριμένα το 1993 οι boxer GS απέκτησαν και μια μικρότερη μονοκύλινδρη on-off αδερφή, την F 650 GS, γνωστή και ως “Funduro”. Και αυτή ακολούθησε επιτυχημένη εμπορική πορεία, ως η πιο προσιτή και ευκολοδήγητη, ειδικά για καθημερινή χρήση. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που η επόμενη γενιά των μονοκύλινδρων on-off της BMW είχε δύο εκδόσεις, μια για πιο καθημερινή χρήση και μια, με μεγαλύτερες διαδρομές και αλλαγές στην εργονομία της έτοιμη για χωμάτινες περιπέτειες.

Το 2007 η οικογένεια των GS μεγάλωσε ακόμη περισσότερο με την παρουσίαση των μοτοσυκλετών της σειράς “F”. Τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν τότε για να αντικαταστήσουν τα μονοκύλινδρα, παρουσίαζαν μια απόλυτα σύγχρονη εικόνα και ξεχώριζαν για τον μεσαίου κυβισμού εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα των 800 κ.εκ. που ήταν διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις από πλευράς ισχύος και κινούσε δύο ουσιαστικά μοτοσυκλέτες (διαφορετικές αναρτήσεις και φρένα) που βασίζονταν στο ίδιο πλαίσιο. Και αυτά αποτελούσαν (συνεχίζουν) πιο προσιτές και ελαφριές προτάσεις έναντι των μεγάλων GS.

Το 2016 η οικογένεια των GS διευρύνθηκε ακόμη περισσότερο προς τα κάτω με την παρουσίαση της μονοκύλινδρης G 310 GS που στοχεύει σε νέους αναβάτες αλλά και σε εκείνους που ψάχνουν ένα καθημερινό “εργαλείο” έτοιμο για όλα, ενώ ένα χρόνο μετά ανανεώθηκαν πλήρως και τα μεσαίου κυβισμού F/GS.

Όλο αυτό το διάστημα τα μεγάλα boxer GS έγιναν ελαφρύτερα, ισχυρότερα και σαφώς πιο τεχνολογικά προηγμένα από τους προκατόχους τους, με σημαντικές εξελίξεις τόσο στον κινητήρα τους που είναι πλέον υγρόψυκτος και 4βάλβιδος, όσο και στα ηλεκτρονικά τους.

Η επιτυχία των BMW GS είναι αδιαμφισβήτητη καθώς από την παρουσίαση της πρώτης R 80 G/S μέχρι και σήμερα, έχουν πωληθεί περισσότερα από 1,2 εκατ. μοτοσυκλέτες σε όλο τον κόσμο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr