Συγκεκριμένα η BMW ανακοίνωσε νέα συμφωνία με την γαλλική Valeo για την εξέλιξη και κατασκευή νέων συστημάτων, τα οποία και θα επιτρέπουν στα μελλοντικά της μοντέλα να παρκάρουν μόνα τους σε χώρους στάθμευσης, χωρίς επίβλεψη και χωρίς να ελέγχονται από άνθρωπο.
Διαβάστε επίσης: Οι πέντε ατμοσφαιρικοί κινητήρες που λατρέψαμε
Τον Ιανουάριο οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για μία στρατηγική συνεργασία, η οποία θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς εμπειρίας στάθμευσης υψηλών προδιαγραφών για πελάτες σε ιδιωτικά γκαράζ και εγκαταστάσεις στάθμευσης.
Από την αυτοματοποιημένη υποβοήθηση ελιγμών (Automated Maneuver Assistance) μέχρι την αυτοματοποιημένη υπηρεσία στάθμευσης (Automated Valet Parking) επιπέδου 4, όλες οι λειτουργίες θα βασίζονται στην τεχνολογία και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης – BMW Group Hellas: Οι πρωτιές στην ελληνική αγορά το 2022
Η συνεργασία BMW και Valeo προβλέπει επίσης την ανάπτυξη υπηρεσιών που βασίζονται σε υποδομές για την εμπειρία της πλήρως αυτοματοποιημένης στάθμευσης και φόρτισης σε ενεργοποιημένες δημόσιες εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.
Τι είναι το Automated Valet Parking;
Το Automated Valet Parking (AVP) προσφέρει στους οδηγούς και τους επιβάτες μια πλήρως αυτοματοποιημένη εμπειρία στάθμευσης χωρίς οδηγό. Σε ένα σημείο αποβίβασης ο οδηγός απομακρύνεται από το αυτοκίνητο και αυτό αναλαμβάνει καθήκοντα όπως η αυτόνομη ανεύρεση θέσης στάθμευσης και οι απαραίτητοι ελιγμοί για την είσοδο και την έξοδο από αυτή.
Επίσης το σύστημα μπορεί να επαναφέρει το όχημα σε ένα σημείο παραλαβής για να επιστραφεί στον οδηγό. Για τη βέλτιστη χρήση του χρόνου στάθμευσης, μπορούν να εφαρμοστούν πρόσθετες υπηρεσίες όπως η πλήρως αυτοματοποιημένη φόρτιση ή το πλήρως αυτοματοποιημένο πλύσιμο.
Σύμφωνα με το προσχέδιο ενός επερχόμενου προτύπου ISO, οι αυτοματοποιημένες λύσεις στάθμευσης θα κατατάσσονται σε δύο κύριες κατηγορίες, τα συστήματα Type 1 και τα συστήματα Type 2.
Για ένα σύστημα Type 1, οι απαραίτητες τεχνολογίες (συμπεριλαμβανομένων όλων των αισθητήρων, των υπολογιστικών μονάδων και των αλγορίθμων) τρέχουν στο όχημα, ενώ για ένα σύστημα Type 2, οι τελευταίες (συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και του συστήματος διαχείρισης AVP) είναι εγκατεστημένες στη σχετική υποδομή, π.χ. στο χώρο στάθμευσης, και το όχημα ελέγχεται από την υποδομή.
Η συνεργασία μεταξύ BMW και Valeo υποστηρίζει τόσο το AVP Type 1 όσο και το Type 2 και θα επιδιώξει τις πιο προηγμένες λύσεις για εμπειρίες στάθμευσης επόμενης γενιάς μέχρι το επίπεδο 4 (L4).